Citat:
Ursprungligen postat av
Myketowers
Men snälla helt ärlig, tror du att det kommer gå ner 30-40% till och att det kommer ta 10 år att återhämta sig? Är seriöst nyfiken.
Har man en sparhorisont på minst 5 år så är det ett utmärkt tillfälle att börja köpa in sig på börsen nu i ett månadsparande tex.
Spara dina pengar du och försök pricka botten med allt, du som kan det här så får vi se hur de går sen.
Det kan absolut INGEN säga.
Vi vet inte.
Just nu har cb världen över hållit marknaden uppe och gett den en liten rebound, jag kan lova dig att vi hade varit betydligt lägre ner om de inte tryckt in flera biljoner dollar.
Ni leker expert, vars enda expertis är att utgå ifrån att marknaden återhämtar sig.
Det hade varit relevant hade vi haft liknande händelse innan, det har vi inte haft.
Ett utmärkt tillfälle? Oj oj. De sa att det var ett utmärkt tillfälle att köpa när s&p 500 gick ner till 3000.
Sen gick vi ner till 2200 istället. Människor som du. Knip käft. Du vet inte framtiden.
Pricka botten är hyfsat ok, jag tänker inte avslöja hur.
Sen är det en sannolikhets-formel, inget är garanterat när man köper in sig.
Men jag sålde på absoluta toppen.
Sedan märker du att till skillnad från dig ger jag inte finansiella råd som KÖP och SÄLJ, utan bara observationer. Sådana som du ska knipa käft.