Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-03-22, 18:51
  #13
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Teckentolken är Stefan Löfvéns favoritartist, clownen Manne:
https://youtu.be/w_u0poaSK8g?t=127
(Jag gillar tecknet för dam och flicka!)

"- Vi har hittat en lösning! Vi har återupptäckt var vikingarnas ättestupa fanns. Busslasterna börjar i morgon bitti, lokal tid."

Fan, vad jag hatar Clownen mannen. Det rövhålet har förstört många barndomar. Vilse i pannkakan är ingenting emot clownen manens flum.
Citera
2020-03-22, 19:00
  #14
Medlem
mg57s avatar
100 spänn doneras till NMR om han inte klämmer in hur rasistiskt det nya SD-viruset är..
Citera
2020-03-22, 19:01
  #15
Medlem
Trevligt.kontos avatar
- Alla svenska hushåll ska få en kokt med bröd


Alt. med Dart Vader-anding från respiratorn - Release the Kraken!
Citera
2020-03-22, 19:05
  #16
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Fan, vad jag hatar Clownen mannen. Det rövhålet har förstört många barndomar. Vilse i pannkakan är ingenting emot clownen manens flum.
Hahaha, Manne är ett geni that keeps on giving! Jag fortsätter titta på klippet, jag är förhäxad, klarar inte av att trycka på stop. När man tror att nu kan det inte bli värre, så blir det värre. Ojojoj. Så hemskt! Så fruktansvärt! Så förfärligt! Helt i huvet, tappad bakom, hela vägen, utom all, inget spår, omedicinerad på rymmen. Ja inte ens jag hittar ord för detta, jag tvivlar på att ens min ryttmästare i lumpen hade lyckats komma upp med något heller, så illa är det. Det här borde sändas på SVT nonstop, så glömmer alla snabbt bort coronadöden, eller snarare börjar längtar efter den.

Och det är bara teckentolken. Sen har vi Stefan Löfvén som huvudperson i showen!
Citera
2020-03-22, 19:07
  #17
Medlem
Trevligt.kontos avatar
- Min Morgan har donerat sina lungor till mig. Vi är evigt tacksamma och jag tänker på hans familj. Tillförordnad minster blir Mona Sahlin
Citera
2020-03-22, 19:09
  #18
Avstängd
53280s avatar
SVT kan göra ny version av Vilse i Pannkakan, där terrorist finansiären Özz kan vara den där perversa gubben som leker med dockor.

Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Hahaha, Manne är ett geni that keeps on giving! Jag fortsätter titta på klippet, jag är förhäxad, klarar inte av att trycka på stop. När man tror att nu kan det inte bli värre, så blir det värre. Ojojoj. Så hemskt! Så fruktansvärt! Så förfärligt! Helt i huvet, tappad bakom, hela vägen, utom all, inget spår, omedicinerad på rymmen. Ja inte ens jag hittar ord för detta, jag tvivlar på att ens min ryttmästare i lumpen hade lyckats komma upp med något heller, så illa är det. Det här borde sändas på SVT nonstop, så glömmer alla snabbt bort coronadöden, eller snarare börjar längtar efter den.

Och det är bara teckentolken. Sen har vi Stefan Löfvén som huvudperson i showen!
Citera
2020-03-22, 19:12
  #19
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
SVT kan göra ny version av Vilse i Pannkakan, där terrorist finansiären Özz kan vara den där perversa gubben som leker med dockor.
Ja, det är väl det man gör? Första avsnittet ska sändas ikväll kvart över nie. Özzen dyker upp ur pannkakan lite senare under influensasäsongen.
Citera
2020-03-22, 19:43
  #20
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Teckentolken är Stefan Löfvéns favoritartist, clownen Manne:
https://youtu.be/w_u0poaSK8g?t=127
(Jag gillar tecknet för dam och flicka!)

"- Vi har hittat en lösning! Vi har återupptäckt var vikingarnas ättestupa fanns. Busslasterna börjar i morgon bitti, lokal tid."

Ah, haha. I kroppsstrumpa och tillhörande rekvisita. En teckenspråkstolk som börjar med sitt innan talet och avslutar med egen trudilutt och mest tycks roa sig själv. Förvirringen har blivit total.
Citera
2020-03-22, 20:40
  #21
Medlem
Fris avatar
Steffe har "jobbat hemifrån" en vecka nu, så när han väcks ur sin bag-in-box-fylla ikväll och ska raka sig så fastnar de slöa knivarna på hans gamla rakapparat i skägget. Det gör ont när han försöker få loss den, så den får hänga där i hans halvrakade ansikte under talet till nationen.

Nationen, förresten! Sverige finns ju inte, alltså kan viruset inte finnas här. Det blir temat för talet. (Men, vad är jag då statsminister för? Dumma tankar, försvinn).

Donald Trump ser talet och undrar what the dumbfuck is this!? Some kind of psychological experiment? Are the Chinese pulling another one on me? Omvärldsanalytikerna från CIA svarar att de tittar på saken, men att det här är en ovanligt svår nöt att knäcka, vad det är som händer i Sveriges regering. Allt verkar vara krypterat på ett helt nytt sätt. Bernie Sanders håller presskonferens senare ikväll och förklarar att han inte längre förespråkar Swedish health care.
__________________
Senast redigerad av Fri 2020-03-22 kl. 20:56.
Citera
2020-03-22, 20:44
  #22
Medlem
Jag tror frun Ulla streakar under talet
Citera
2020-03-23, 15:31
  #23
Medlem
Fris avatar
Stefan sitter där bland levande ljus i en nattsvart kostym som han motvilligt tvångspåklätts. Vid ett tillfälle under de många timmar som det tog att producera det här talet så tappar han återigen bort sig från manus och börjar leka med ett av ljusen med fingret. AAJJ, ropar han och en SÄPO-livvakt rusar fram för att blåsa på det brända fingret.
"- Tack, det känns bättre nu, Machmet."
Så det blir ännu ett klipp och kamerabesättningen börjar tröttna.
"- Har vi 6 minuter användbart tejp nu?"
"- Knappt..."
"- Okej, så vi sätter ihop det och går äntligen hem!"
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback