Ursprungligen postat av
StatusIsQuo
Hej!
Som rubriken lyder då så har jag fått in nästan 23 stycken bitcoins till mitt konto på en av dem större exchangen som ja skaffade för ett par år sedan som är kopplat till mitt vanliga svenska bankkonto, verifierat och klart, legit, hela kittet och liknande.
Nu till problemet, sist jag var inloggad eller ens, ah lekte runt med cryptovalutor var minst 2 år sedan, och då var den någon enstaka tusing hit och dit för att testa på skojj, men så sjönk ju kursen så ja antog allt var borta av väldigt logiska själv.
La inte ner något större intresse med det mer, skaffade andra hobbyn, barn, liknade osv osv, mer eller mindre jag har inte brytt mig om det ett dugg för intresset har ej varit där, och trodde självklart inte det fanns någon framtid där eller något att hämta för mig.
Men nu när man fått sitta hemma och jobba pg.a coronaviruset, så har det blivit att man blivit rastlös och så sitter man framför datorn hela dagarna och jobbar, så är det lätt att man får tid över till andra saker, så för 5 dagar sedan ungefär satt jag på datorn, gick genom gamla mail, bilder, osv osv, dödade tid helt enkelt, så kom ja över inloggningsuppgifterna till exchangen, så tänkte ah men vafan kanske dags och lägga in någon tusenlapp nu när alla kurser gått ner pga corona o liknande, så tanken slog mig kanske man kan investera lite för skojjs skull.
Så inget mer med det, orienterar mig fram till sidan, loggar in, och till min stora jävla förvåning så har jag 23 bitcoins liggande!!!
Trodde det var något fel först, dubbelkolla, kollade kursen och kunde inte tro att det är nästan en och en halv mille i sek!!!
Jag kan ingen aning om detta eller hur det fungerar, hur ser man vem man fått det ifrån ?????
Hur tar man ut detta??? Måste man skatta? Jag e helt i chock, har väntat på att dem ska aktivera mitt konto på flashback så jag kan få svar från någon som e insatt, legat sömnlös dem senaste nätterna, helt jävla manisk är man.
Så det jag undrar över är hur får jag dem här pengarna till mitt vanliga konto utan att veta vart dem kommit ifrån??.
Känns ju som det är en häftig summa och att finansinspektionen & bankerna & skatteverket vill nog ha svar på den frågan? vad fan ska göra ?? Jag skattar gärna om det e så, skiter i hur mycket det än är, bara ja får en slant iaf!
Men finns det risk att dem tar allt om man inte kan säga vart det kom ifrån?? för det känns ju inte bra alls, det känns som jag vunnit lotto, och det är verkligen som en skänk ovan, ligger efter med företaget osv, så dem här pengarna är välbehövliga, men är orolig för det ska gå snett, eftersom bitcoin i samhället är tabu och inom min branch, så är jag rädd att förlora allt om jag inte gör detta på rätt sätt.
Hade jag fått in lika mycket på mitt vanliga bankkonto så vet man ju hur det blir, banken tar kontakt, ber en sätta tillbaka summan osv osv.
Kommer det bli så här med ??
Att någon hör av sig på något sätt (vet ej hur) och man blir återbetalningskyldig till den som skickat fel??
Ah ja, jag klättrar iaf på väggarna här hemma, vet inte vad jag ska göra, har inte sovit ett skit, eller duschat, knappt ätit på dem senaste dagarna, behöver verkligen råd och hjälp, hade uppskattat seriösa, konkreta svar, jag vill göra det på det korrekta och lagliga sättet inga fuffens metoder tack!
Inväntar era svar, tack så länge!