2020-03-22, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 65547063
Det jag skulle oroat mig mest för var förmodligen finansinspektionen, knappt så man kan sätta in några tusen kontant utan kvitton och intyg. Hur ska du bevisa att det inte handlar om pengar från brottslighet eller liknande?

Det är oroande med personer som du som totalt saknar koll. Vad skulle Finansinspektionen göra menar du?

Råd till TS är att om hen vill göra rätt för sig utan att vara rädd för att det kan slå tillbaka är att kontakta Skatteverket och deklarera försäljningen.
Citera
2020-03-22, 17:03
Medlem
Peyotedudes avatar
1. Dra till usa och casha ut dom där kvitt & fritt.

2. Flytta hem igen med skattefria pengar.
Senast redigerad av Peyotedude 2020-03-22 kl. 17:17.
Citera
2020-03-22, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UtanLag
Det är oroande med personer som du som totalt saknar koll. Vad skulle Finansinspektionen göra menar du?

Råd till TS är att om hen vill göra rätt för sig utan att vara rädd för att det kan slå tillbaka är att kontakta Skatteverket och deklarera försäljningen.

Det kan vara några andra som ansvarar för penningtvättsärenden, men det är omvänd bevisbörda som gäller.
Citera
2020-03-23, 00:11
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Hur har det gått?
Kan du inte bara säga att du daytradat till dig dessa pengar? Eller måste man deklarera varje köp inom krypto?
Citera
2020-03-23, 01:47
Medlem
AndersTheKillers avatar
För din egna skull kontakta absolut inte skatteverket eller finansinspektionen!
Att göra rätt för SIG är inte att låta dom stjäla dina pengar.
Du ska naturligtvis snabbt se till att föra ut dina Bitcoins till en plånbok som du kontrollerar.
När du gjort det kan du sova lugnt om nätterna igen då dina Bitcoin inte kommer försvinna.
Nästa steg är att lugnt och metodiskt söka information på diverse mörka hörn på internet hur man på ett vattentätt sätt växlar Bitcoin till fiat utan att skatteverket behöver bli involverade på något sätt.
Alternativt låter du bara skiten ligga i ytterligare 10 år och blir ännu lyckligare nästa gång du "hittar" dem.
Citera
2020-03-23, 02:14
Medlem
bdbdbdbds avatar
Folk tar detta på allvar...?

Inte jag iag, kunde haft 5000 coins om varit från 2009, att strunta i alla råd som nr1 ha det inte på en Exchange ignorerats borde räcka för att totalt ses som totalt oseriöst.
Citera
2020-03-23, 10:09
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StatusIsQuo
Fy fan vad allt känns fuffens och skit när man bara vill göra det rätta, helt sjukt egentligen.

Vill bara egentligen säga till staten sanningen tja, jag har fått in detta på mitt konto av okänd avsändare,
hur mycke vill ni ha i skatt och vad behöver ni mer för info så allt ska gå rätt till, simeplt, enkelt, och logiskt.
sen är det okej tack och hej, bidrar till landet, jag får en slant, win win, så var det inte mer med det.

Förstår inte hur det inte borde vara en självklarhet... ett solklart alternativ.
Men men...

Är det vi som är längst ner i pyramiden, vi vanliga medelklass människor, som inte lärt oss alla smutsiga tip & trix med offfshore konton och liknande och pengarfifflande som rinner genom blodet på dem och genomsyrar deras själva essen, nej jag har konstaterat det är inte för oss vanliga knegare att ha sån kunskap, det är en konst som dem privligerade endast får utöva, utvalda kräken med mer pengar än vad dem kan räkna ha njyttja av som håller trixen för sig själva med hjärnhand.

Suck....

Fan vad korkad man är egentligen, en vuxen människa och vet inte hur det finansiella systemet fungerar, eller hur man går tillväga i banksektorerna, skäms lite nu, skrämmande hur lite man vet om allt egentligen när det kommer till kritan.

Aja tack för ni tog er tid o ge något tips om några saker iaf, uppskattar det enormt.

Och ni som känner ni har någon som helst pejl om hur man ska gå till väga eller hur det ligger o vad jag ska göra, snälla tveka inte och hjälpa en vanlig lekman som mig.

Fridens med er !

Det var väl det mest patetiska du kunde skriva… Du har 1,5 miljon som du inte har en aning varifrån det kommer och börjar nu sura till för att du kanske inte får behålla det… Idiot.
Citera
2020-03-23, 13:16
Medlem
Det här är inga problem. Jag har själv gjort det. Vad du behöver visa för skatteverket är vart bitcoinsen har kommit ifrån, hur har du tjänat dom? Det du också ska göra är att förvarna banken om en större inkommande transaktion. Och sist men inte minst, glöm förfan inte att deklarera kapitalvinsten, skatteverket kommer att få reda på transaktionen.
Citera
2020-03-23, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyotedude
1. Dra till usa och casha ut dom där kvitt & fritt.

2. Flytta hem igen med skattefria pengar.

Stämmer inte, finns inget fördelaktigt med att casha ut i USA.
Citera
2020-03-23, 14:02
Medlem
neiges avatar
Köp stora mängder knark och sälj vidare.
Citera
2020-03-23, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StatusIsQuo
Tack för tipset!

Får nog ta och ringa ett samtal till dem imorgon och finansinspektionen och se hur det ligger till!
Dem brukar vara hjälpsamma, men 1.5 miljoner kr... ja till och med jag höjer på ögonbrynen.

Var det från MTGOX-härvan?
Citera
2020-03-23, 15:23
Medlem
Tjenare, fan vad sjukt ändå.
Jag har också en stor summa pengar liggandes i BTC, dock inte lika stor summa som du. Men runt tiotals. Hur ska jag kunna få ut dessa pengar utan bli inblandad med skatter och skit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in