Citat:
Ursprungligen postat av
Anvandarmamn
Nä, inget märkligt, intäkterna dras in av Anjo, det är de man ska jämföra. Inte om Anjo försörjer 1,2 eller 10 personer.
Det är inget nervärderande i att någon som sköter ekonomiska redovisningen inte drar in pengar, det är din mindre skarpa slutsats.
Nej, det finns inget logiskt problem med min slutsats och den är absolut skarp utifrån den information jag har tillgång till. Om du har mer insyn i hur Anjo och Lisen har det (jag visste inte att Anjo drar in alla intäkter) så förstår jag din poäng men det ska även tilläggas att intäkter också är trubbigt mått som inte tar hänsyn till en massa andra saker.
Du begår en logisk vurpa här. Jag har aldrig sagt att det handlar om hur många Anjo försörjer. Mitt tidigare exempelvis talar ju för i helvete emot det.
Allting beror på vilket perspektiv man har och vilka antaganden som man kan antas stämma. Det går att vrida och vända på siffror ifrån alla möjliga vinklar och ta en massa olika variabler i beaktning.
Exempelvis har vi inte räknat in tillgångarna. Det har du förmodligen inte tänkt på. Axel bor själv... Anjo har en hel familj att försörja. Vem är äldre? Det är Axel. Alltså talar betydligt mer för att Axel har mer tillgångar.
Det är inte omöjligt att Axel har större förmögenhet alltså leder Axel som det är nu. Om det stämmer.
Grundanklagelsen var ju att Axel var fattig enligt Anjo... men rätt så mkt pekar på att Axel kan tänkas ha större förmögenhet än Anjo. Så tyvärr, ditt babbel om intäkter är inte spiken i kistan. Tyvärr.
Börjar du inse hur djupt kaninhålet går? Vi kan tramsa om detta i all evighet.
Varför du är ett så stort fanboy av en lökring som inte kan uppföra sig på nätet har jag ingen aning om.
Hej!