2025-08-10, 21:11
Medlem
Gastric bypass-operation som Anjo och Spackel Lisen gått igenom kan ge både tidiga och sena komplikationer. Bland de sena komplikationerna finns bland annat näringsbrist, dumping, inre bråck, stenoser i anastomosen (skarven mellan magsäck och tarm), och överflödig hud.
Med tanke på ovanstående så kan det inte vara speciellt lustfyllt under täcket.
Med tanke på att operationen inte gett någon större viktminskning för Anjo kan man ju dra slutsatsen att han inte var kapabel till livstilsförändringen som krävdes för att bibehålla vikten.
Anjos karaktär verkar vara under isen.
Citera
2025-08-10, 21:11
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Det är ju de den här tråden består av hur andra ser ut inte många som kan diskutera normalt utan det är alltid snacka om hur fet någon är, trist!
Många vill nog bara hata.
Ett liknande mönster går att se i diskussioner om Jocke, Rask och Chrippa.
Jocke, Rask, Chrippa, Anjo och Axel har gjort och sagt saker som kan kritiseras. Det finns ingen anledning att diskutera deras utseende.

Men det som jag och RAKA-KORT faktiskt diskuterade är hur Anjo inte är särskilt bra på att ge kritik gällande vad folk säger och gör, istället mobbar han dem för deras utseende, hur de uttrycker sig och deras diagnoser.
Citera
2025-08-10, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Vadå? Är Axel så störd som du säger? Och Anjo mobbar och mopsar mot han dagligen, är de bra tycker du?

Detta är faktiskt inte bra och kan bli det sista Anjo gör med sitt Anjo produktion AB.

Ja det är precis vad jag menar och vet men hylla honom du.

Vet inte ens om Anjo vet om det detta.
Så mycket mopsar han väl inte han sa ju att han inte ville svara på frågorna men då var det också fel.

Det är väl värre att sitta och lyssna på någon som har gjort flera olagliga saker mot andra människor?
Citera
2025-08-10, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Jag ser inte relevansen om de tjänade mer än Axel 2024. Det är inte troligt att det förändrar det övergripande resultatet.

Två personer, delat på två, helt logiskt.

Men nu har inte Pontus ledsnat på Lisen. Så det finns ingen anledning att räkna på det sättet. En beräkning ska göras utifrån verkligheten, inte ett fantasiscenario.

Båda försörjer en familj. Försök inte. Det du säger låter sjukt nedvärderande mot Lisen...

Hon sköter redovisningen av de pengar Pontus drar in, glorifierad hemmafru.

Nä, ditt sifferjonglerande duger inte.

Övergripande resultatet är att Axel har dragit in mindre pengar än Anjo. Hej!
Citera
2025-08-10, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Många vill nog bara hata.
Ett liknande mönster går att se i diskussioner om Jocke, Rask och Chrippa.
Jocke, Rask, Chrippa, Anjo och Axel har gjort och sagt saker som kan kritiseras. Det finns ingen anledning att diskutera deras utseende.

Men det som jag och RAKA-KORT faktiskt diskuterade är hur Anjo inte är särskilt bra på att ge kritik gällande vad folk säger och gör, istället mobbar han dem för deras utseende, hur de uttrycker sig och deras diagnoser.

Ja det finns ett mönster men jag tycker det är värst i denna tråd & Rasks tråd, kan du inte hålla med om det?
Jag vill inte ha diskussioner med någon som skriver om utseende för jag tycker inte det är relevant.

Jag säger inte att Anjo gör alla rätt och man ska inte gå på människor med diagnoser.
Citera
2025-08-10, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Han jämför dom år som är klara och Anjos 2024 var inte klart när han tog siffrorna

Siffrorna har varit klara i en vecka.
Citera
2025-08-10, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Ja det är precis vad jag menar och vet men hylla honom du.

Vet inte ens om Anjo vet om det detta.
Så mycket mopsar han väl inte han sa ju att han inte ville svara på frågorna men då var det också fel.

Det är väl värre att sitta och lyssna på någon som har gjort flera olagliga saker mot andra människor?

Vet inte om det är så mycket värre än att lyssna på Anjo. Finns många galningar som är intressanta att lyssna, dock är inte Anjo en av dom galningarna.

Men som vanligt är Anjo idiotisk och helt efter i huvudet och retar upp folk. Behöver han göra det hela tiden?

Enligt Anjo själv, så har han blivit döds hotad, det har beställts döds mishandel på han, hans barn har blivit hotade till döds.

Men nu väljer han at gå på en galning till då? Hur jävla självisk och idiotisk helt störd skall han Anjo behöva vara för att du skall erkänna det?
Citera
2025-08-10, 21:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Vet inte om det är så mycket värre än att lyssna på Anjo. Finns många galningar som är intressanta att lyssna, dock är inte Anjo en av dom galningarna.

Men som vanligt är Anjo idiotisk och helt efter i huvudet och retar upp folk. Behöver han göra det hela tiden?

Enligt Anjo själv, så har han blivit döds hotad, det har beställts döds mishandel på han, hans barn har blivit hotade till döds.

Men nu väljer han at gå på en galning till då? Hur jävla självisk och idiotisk helt störd skall han Anjo behöva vara för att du skall erkänna det?

Men han kanske inte ens vet om det tänk ett steg längre.
Kan väl också tycka att Axel är ganska otrevlig när han ska kalla folk för hora osv.
Citera
2025-08-10, 21:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
1. Bra att du är tillräckligt intelligent att förstå detta faktum.

2. Rättsväsendet verkar vara intresserade av Anjos lögner och förtal. Då blir det ju en big deal, oavsett.

Ja, det ska bli intressant.
Citera
2025-08-10, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarmamn
Hon sköter redovisningen av de pengar Pontus drar in, glorifierad hemmafru.

Nä, ditt sifferjonglerande duger inte.

Övergripande resultatet är att Axel har dragit in mindre pengar än Anjo. Hej!

Och varför skulle den totala summan pengar vara den relevanta måttstocken? Återigen, du jämför 2 personer med 1 person. Kolla upp Anjo Productions. Det rör sig inte bara om en anställd. Du verkar tala nedvärderande om Lisen. Det tycker jag inte du ska göra.

Man kan se saker utifrån olika perspektiv.

Ponera att två personer har en total månadslön som ligger på 100 000kr brutto och de tjänar 50 000kr brutto vardera medans en person har en månadslön som ligger på 50 000kr brutto.

Förstår du då det orimliga i att inte korrigera för antalet enheter? Totalsumman må vara större för de två personerna tsm (100k vs 50k) men ingen skillnad finns det när det gäller genomsnittslön, vilket är den korrekta måttstocken här eftersom vi behöver ta hänsyn till antal personer.

Du vill förringa det Lisen gör. Märkliga värderingar. Tack och bock.

Det du gör är att blunda för att Lisen verkar vara anställd och sedan hittar du på i ditt huvud att Lisen inte gör något.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-08-10 kl. 21:53.
Citera
2025-08-10, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Och varför skulle den totala summan pengar vara den relevanta måttstocken? Återigen, du jämför 2 personer med 1 person. Kolla upp Anjo Productions. Det rör sig inte bara om en anställd. Du verkar tala nedvärderande om Lisen. Det tycker jag inte du ska göra.

Man kan se saker utifrån olika perspektiv.

Ponera att två personer har en total månadslön som ligger på 100 000kr brutto och de tjänar 50 000kr brutto vardera medans en person har en månadslön som ligger på 50 000kr brutto.

Förstår du då det orimliga i att inte korrigera för antalet enheter? Totalsumman må vara större för de två personerna tsm (100k vs 50k) men ingen skillnad finns det när det gäller genomsnittslön, vilket är den korrekta måttstocken här eftersom vi behöver ta hänsyn till antalet enheter.

Du vill förringa det Lisen gör. Märkliga värderingar. Tack och bock.

Nä, inget märkligt, intäkterna dras in av Anjo, det är de man ska jämföra. Inte om Anjo försörjer 1,2 eller 10 personer.

Det är inget nervärderande i att någon som sköter ekonomiska redovisningen inte drar in pengar, det är din mindre skarpa slutsats.
Citera
2025-08-10, 22:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarmamn
Nä, inget märkligt, intäkterna dras in av Anjo, det är de man ska jämföra. Inte om Anjo försörjer 1,2 eller 10 personer.

Det är inget nervärderande i att någon som sköter ekonomiska redovisningen inte drar in pengar, det är din mindre skarpa slutsats.

Nej, det finns inget logiskt problem med min slutsats och den är absolut skarp utifrån den information jag har tillgång till. Om du har mer insyn i hur Anjo och Lisen har det (jag visste inte att Anjo drar in alla intäkter) så förstår jag din poäng men det ska även tilläggas att intäkter också är trubbigt mått som inte tar hänsyn till en massa andra saker.

Du begår en logisk vurpa här. Jag har aldrig sagt att det handlar om hur många Anjo försörjer. Mitt tidigare exempelvis talar ju för i helvete emot det.

Allting beror på vilket perspektiv man har och vilka antaganden som man kan antas stämma. Det går att vrida och vända på siffror ifrån alla möjliga vinklar och ta en massa olika variabler i beaktning.

Exempelvis har vi inte räknat in tillgångarna. Det har du förmodligen inte tänkt på. Axel bor själv... Anjo har en hel familj att försörja. Vem är äldre? Det är Axel. Alltså talar betydligt mer för att Axel har mer tillgångar.

Det är inte omöjligt att Axel har större förmögenhet alltså leder Axel som det är nu. Om det stämmer.

Grundanklagelsen var ju att Axel var fattig enligt Anjo... men rätt så mkt pekar på att Axel kan tänkas ha större förmögenhet än Anjo. Så tyvärr, ditt babbel om intäkter är inte spiken i kistan. Tyvärr.

Börjar du inse hur djupt kaninhålet går? Vi kan tramsa om detta i all evighet.

Varför du är ett så stort fanboy av en lökring som inte kan uppföra sig på nätet har jag ingen aning om.

Hej!
Senast redigerad av Pellefant775 2025-08-10 kl. 22:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in