2020-05-14, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ja, det ska prövas, och vi får se resultatet sen.

Och vi vet att det var mer än den utsatta som kände detta var fel, sen om detta leder till en dom är en annan femma.

Och att alla ska höras är en sådan självklarhet att jag inte riktigt förstår varför du tar upp det.
Så om Boustedt har möjliggjort detta, så kommer han vara allt annat än en hjälte.
Då blir han en vedervärdig istället, dock tror jag aldrig det når dit., så den som lever får se
Men det ska prövas först, så får vi se vad man kommer fram till om en skuld finnes och vem.
Dock är det en del som är besvärande här, avskedande och att man är upprörd att den anklagande får skit för kontakta facket.
Då facket är den man vänder sig till för hjälp med/mot sin arbetsgivare, väldigt udda beteende där.
Och det känns som man redan är medveten om nått var fel och med det beteendet.
Vi får se. Det gäller att inte blanda ihop allt. Dels är det en polisanmälan dels är det förhållanden på kansliet o skötsel av det.
Citera
2020-05-14, 10:34
Medlem
Såhär tror jag att det gått till, och framkommit tidigare i träden. Jag personligen har träffat många människor inom svenska ishockeyförbundet. Mina spekulationer är att Putte tagit sig rätten och jucka på en kvinnlig kollega. Detta har uppmärksammats av Anders F som inte kunde se mellan fingrarna när han såg hur kvinnan blev att må. Detta resulterade såklart att Anders F fick sparken. Vi behöver ju inte vara några raketforskare för att inse att detta var därför Anders F fick sparken för att skyffla detta under mattan. Enligt min uppfattning råder en kultur av tystnad och sådan kritik som sexuella trakasserier eller annan negativ kritik sopas under mattan. Hur kan det bli såhär? Ja det är en organisation där vänner rekryterar vänner. De skyddar alltid varandra. Finns ett flertal exempel i större hockeyklubba som också sopats under mattan. Det är samma skrot och korn.
En dålig ledare, en dålig organisation. Tommy B är ingen människa som ska ha ansvar över personal däremot är han duktig på hockey, men nu gjorde han bort sig och det rejält.

Är du någon som vill jobba med hockey på något vis och inte har någon med makt bakom din rygg, så har man inget att hämta. Blir du utsatt för något kränkande av någon med makt så kan man inget göra. Har sett ett par exempel av detta. Det har alltid varit mycket negativ kritik mot just svenska ishockeyförbundet just för deras dåliga, arroganta ledarskap. En slogan de har är att det är "högt till tak." Skulle nog kunna nämna 15-20 personer som lämnat uppdrag inom hockeyn pga att de varit kritiska.

Detta var en tidsfråga enligt min mening innan det händer. Jag har själv lämnat hockeyfamiljen efter jag stod upp för en kollega. Svårt att jobba mot en organisation som inte har sunda värderingar. Skulle kunna berätta hur duktiga lovande spelare inte blivit avstängda efter fått avstängningar i hockeyn just för att de är son till någon känd profil eller att de just är lovande. Rättvist?
Svenska ishockeyförbundet vill att allt ska lösas internt oavsett om svenska lagen brustit. Alla organisationer som vill lösa saker internt är just för att skydda människor och låta spelare som ledare komma undan med såna här händelser. Akta er för sådana organisationer, de tror att de är bättre än vanliga medborgare och kan stå över svensk lag. Bara inställningen att lösa saker internt borde vara brottsligt.

Nu har de bitit sig i svansen och hoppas utrensningen av olika ansvariga. Om ni tror denna kultur slutar här så tror ni fel. Finns en hel del människor som har ledande poster just för att de kände just Tommy B. Och de är lika arroganta och omdömeslösa. Och Jonas Bergqvist som föreslås som efterträdare är likadan som Tommy B, så tvivlar på den lösningen. Skrattretande. Varför lämnade Robert Nilsson lämnade Leksand under Jonas Bergqvists styre som exempel? Anders masken Carlsson gjorde Roberts 18-19 åriga flickvän gravid. Detta sopades också under mattan. Tror tom att flickan var 17 år vid tillfället. Stora masken Carlson som raggar på småflickor på denna tid. Var visserligen många inom Leksands organisation som gjorde det under denna tid.

Hoppas kvinnan som blivit utsatt för detta har tagit sig. Hon anmälde aldrig detta själv, då Anders F tog tag i det istället då det blev så uppenbart när Putte dessutom gjorde detta mot kvinnan så öppet. Inte ens den mest naiva människan kan inte tro detta var första gången Putte utsatte någon för hans sjuka beteende. Hoppas Anders F får komma tillbaka och kvinnan på hockeyförbundet kan känna sig trygg som vi borde få känna på en arbetsplats. Putte, hoppas du lär dig något av detta. Du är vidrig om allt detta stämmer. Du kommer få det jobbigt i arbetslivet utan att någon skyddar dig. Dock känner jag inte Putte eller träffat han dock så kan inte bedöma hur han annars är som person. Jag vet att han följer denna tråd genom gemensamma vänner.

Sen det mest ironiska. Har sett namn som ställer sig bakom Anders F som har minst lika dålig kvinnosyn eller människosyn. Detta göra mig illa till mods. Nu hugger de Tommy B i ryggen när de ser att korthuset rasar för att rädda sig själva. Det är det som visserligen kallas politik.
Senast redigerad av Kalasboll 2020-05-14 kl. 11:20.
Citera
2020-05-14, 12:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solveig70
Vi får se. Det gäller att inte blanda ihop allt. Dels är det en polisanmälan dels är det förhållanden på kansliet o skötsel av det.
Ska bli lite intressant och följa.
Citera
2020-05-26, 15:56
Medlem
Hunnerkungens avatar
Rättegång mot hockeyprofil i oktober

https://www.svd.se/rattegang-mot-hockeyprofil-i-oktober
Citera
2020-05-27, 07:37
Medlem
LjusetsFamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasboll
Varför lämnade Robert Nilsson lämnade Leksand under Jonas Bergqvists styre som exempel? Anders masken Carlsson gjorde Roberts 18-19 åriga flickvän gravid. Detta sopades också under mattan. Tror tom att flickan var 17 år vid tillfället. Stora masken Carlson som raggar på småflickor på denna tid. Var visserligen många inom Leksands organisation som gjorde det under denna tid.

Ursäkta för ett sent meddelande, men detta hade jag inte hört. Är det hon som är Roberts nuvarande fru?
Citera
2020-06-24, 19:41
Medlem
emileflournoys avatar
Någon som hört något nytt? Är det P*utte Kö*hler som är den misstänkte?
Citera
2020-07-01, 23:16
Medlem
-98-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenallan
Boustedt lämnar ishockeyförbundet!

Nu är ersättaren klar, det blev Johan Stark en snacksalig korgbollsfantast uti fingerspetsarna.
Helt fel val, en självgodare människa får man leta efter, han har sagt att han kan prata omkull vilken människa som helst och är allmänt dryg när inte media är med.
Jag har varit på en fest i Finnbackensskola mitt emot hans barndomshem (för övrigt den enda festen jag varit på där han varit med) och då spöade han sin tjej/nuvarande fru med knytnävarna i ansiktet så att hon fick världens blåklocka, efter det fick jag med flera avsmak för den mannen.
Hans kvinnosyn är helrutten, det blir säkert en bra ersättare till Tommy för ökad jämställdhet och dylikt inom förbundet? Han kan säkert också bli föremål för polisutredningar i framtiden.
Senast redigerad av -98- 2020-07-01 kl. 23:23.
Citera
2020-07-03, 17:37
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -98-
Nu är ersättaren klar, det blev Johan Stark en snacksalig korgbollsfantast uti fingerspetsarna.
Helt fel val, en självgodare människa får man leta efter, han har sagt att han kan prata omkull vilken människa som helst och är allmänt dryg när inte media är med.
Jag har varit på en fest i Finnbackensskola mitt emot hans barndomshem (för övrigt den enda festen jag varit på där han varit med) och då spöade han sin tjej/nuvarande fru med knytnävarna i ansiktet så att hon fick världens blåklocka, efter det fick jag med flera avsmak för den mannen.
Hans kvinnosyn är helrutten, det blir säkert en bra ersättare till Tommy för ökad jämställdhet och dylikt inom förbundet? Han kan säkert också bli föremål för polisutredningar i framtiden.

Intressant.Om det är sant. Och varför inte? Stark borde alltså sitta bakbunden på en stol framför en lampa hos polisen.
Citera
2020-07-05, 12:58
Medlem
-98-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Intressant.Om det är sant. Och varför inte? Stark borde alltså sitta bakbunden på en stol framför en lampa hos polisen.

Det inträffade på en bröllopsfest 19951021 en lördag, jag har för mig att det va en kusin till honom gifte sig den dagen och på festen misshandlade han tjejen och det är till 100-procent sant! Det va ganska många vittnen till det inträffade.
Citera
2020-07-06, 08:22
Moderator
Gromguttens avatar
Vi flyttar denna från sport till føretagsskvaller, det har ju inte så mycket med puckhanteringen att gøra...

Hockey -> Føretagsskvaller

/Mod
Citera
2020-07-07, 18:18
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -98-
Varför blir man inte förvånad!? Man hade ju hoppats att metoo sett till att sortera bort sådana avarter
Citera
2020-09-23, 11:22
Medlem
Nej det tror jag inte. Nu spekulerar jag eftersom det var så många år sen, men har för mig det blev abort och sopat under mattan.

QUOTE=LjusetsFamn|71732913]Ursäkta för ett sent meddelande, men detta hade jag inte hört. Är det hon som är Roberts nuvarande fru?[/quote]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in