Citat:
Ursprungligen postat av
KlausStein
Ja, sålde. Vilket pris de sålde slut för då är helt irrelevant för priset Hahne tar idag. Om du tycker att det är ocker, vad hindrar då dig från att importera ett par pallar och donera eller sälja till ett skäligare pris?
Ja, ser man på. Där har vi ju en länk också. Varför inte köpa in och sälja själv då? Du behöver bara vänta i 2-3 veckor på leveransen enligt sidan.
Du är ju tämligen dum.
Det handlar inte utbud och efterfrågan, det handlar om en politiker som bunkrat skyddsmaterial för småpengar och försöker tjäna pengar på folks oro och rädsla.
Att du tjatar om att folk ska bunkra och köpa massa skyddsmaterial är ju en löjligt infantil infallsvinkel, jag hade inte ens brytt mig om det vore en privatperson. Det är däremot en politiker som säger sig värna om det svenska folket, vid första bästa tillfälle så bunkrar han upp skyddsmaterial och kränger de för ockerpriser. Det är inte att värna om någon, det är att vara ett opportunistiskt as.
Och nej, jag tänker inte bunkra skyddsmaterial och sälja det själv, jag har ett riktigt jobb där jag gör skillnad. Kontra att vara en rasistklåpare.