2020-03-14, 01:25
Medlem
starsucks avatar
Jag är nybörjare - skall överföra bitcoins för transation från wallet till butikens wallet.
Men nu händer det inget
Första gången gick det bra med allt. Men förra gången fastnade det ett dygn. Nu hände det igen. När jag köpte dem gick det direkt från handelsplatsens wallet till min electrum-wallet gick det på några minuter . Men från electrum till den spännande olagliga butikens wallet fastnar det.
Men nu var det 10 timmar sen jag skickade. Vad gjorde jag för fel?

Status enligt Electrum:
Unconfirmed.

jag satte electrum fee på 0.0020 mbtc. Trodde det var högt. Finns ju såna där sidor där det står hur snabbt det ska gå i förhållande till fee. Jag betalade typ högsta fee. Trodde jag.

Jag kanske gjorde fel? är det egentligen för lågt? Det står i transaction (1. sat/Byte) och Position in mempool 25 MB from tip

Såhär stod det i block explorer tidigare
Citera
2020-03-14, 01:50
Bannlyst
Fattar inte, 0,000002‬ btc?! varför i helvete flyttar du över så lite?
Citera
2020-03-14, 02:11
Medlem
starsucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsykosSebbe
det är fee på överföringen

själva bitcoinsen motsvarar väl 400-500 kronor
Citera
2020-03-14, 08:33
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starsuck
det är fee på överföringen

själva bitcoinsen motsvarar väl 400-500 kronor
oroa dig inte så mkt. Testkörde electrum själv för att se varför den nu skulle va så jävla bra. Kan inte påstå att jag var imponerad. Första försök, inget problem. Andra försök stannande allt upp. Fett irriterande. Att den ska va dynamit säker skiter jag i, finns andra som är minst lika lätta och säkra att använda. Håller på att testa Wasabi wallet as we speak, och deras cojoin function är mer än säkert att använda sig av.

Kan du köpa monero för btc så rekommenderar jag det. Använd sen XMR.to för att handla. Gör lite research bara så ska du se att det fixar sig.

Edit: När jag laddade ned Electrum så var det simpelt. Att ta bort den från datorn var dock inte lika simpelt. Men det kasnke inte har så stor betydelse, då man lätt kan generarera nya wallets. Wasabi wallet dock har ngt av samma funktion, men den är tom ännu lättare att skaffa nya wallets från vad jag kan se.
Citera
2020-03-14, 08:36
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsykosSebbe
Han kanske inte har bråttom! Är det så svårt att föreställa sig? Själv blir jag knäpp på alla jävla fees om man ska mixa och byta wallets vara och varannan sekund.
Citera
2020-03-14, 10:10
Medlem
starsucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Han kanske inte har bråttom! Är det så svårt att föreställa sig? Själv blir jag knäpp på alla jävla fees om man ska mixa och byta wallets vara och varannan sekund.
'
Men den fee jag ställde in, den var väl inte en låg fee? Eller är det för att det anses vara en lliten överföring (500kr)

Gick in och kollade på den här sidan: https://bitcoinfees.earn.com/

Jag uppfattade den så att snabbare överföring ju närmare botten på listan, och där ligger ju fees på 0.001 mbtc och liknande, vilket då är de högre fees..en.(?)

Nåväl nu har den i alla fall 3 confirmations. Men Jag ville verkligen ha en snabb överföring, helst nån timme några timmar max. Hur gör jag för att uppnå det nästa gång?
Citera
2020-03-14, 10:21
Medlem
lakkshooos avatar
Citat:
'
Men den fee jag ställde in, den var väl inte en låg fee? Eller är det för att det anses vara en lliten överföring (500kr)

Jag uppfattade den så att snabbare överföring ju närmare botten på listan, och där ligger ju fees på 0.001 mbtc och liknande, vilket då är de högre fees..en.(?)

Nåväl nu har den i alla fall 3 confirmations. Men Jag ville verkligen ha en snabb överföring, helst nån timme några timmar max. Hur gör jag för att uppnå det nästa gång?

Det är per byte för transaktionen.
Citat:
Which fee should I use?
The fastest and cheapest transaction fee is currently 0.0003 mBTC/byte, shown in green at the top.
For the median transaction size of 224 bytes, this results in a fee of 0.0672 mBTC.

EDIT: Du kan öka transaktionensavgiften om klienten du använder erbjuder replace by fee. Transaktionen blir confirmed under 1h om du lägger in en bra avgift.
Senast redigerad av lakkshooo 2020-03-14 kl. 10:27.
Citera
2020-03-14, 16:22
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
'

Du väljer nåt annat än Btc, vilket är långsamt by default
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in