Citat:
Ursprungligen postat av
Rad-i-Kalle
Man känner andra som sig själv - du är alltså en bidragstagare.
Ärthjärna!
F ö verkar du ha noll koll: sjuklön får du om du är hemma från jobbet, då är man väl knappast bidragstagare?
Ärthjärna!
Det är väl bra om folk stannar hemma i stället för att gå till jobbet och smitta andra - alla springer ju inte omkring och inbillar sig att de är osårbara machon som du och dina kompisar!
Byt umgänge, de verkar inte vara bra för dig (och resten av Sveriges befolkning).
Ärthjärna!
Det luktar sosse!
Jag har aldrig levt på bidrag. Det enda bidrag jag tagit emot är i princip barnbidrag, studiebidrag. Jag har också varit arbetslös och haft det kärvt ekonomiskt men aldrig vänt mig till bidrag, inte ens i min ungdom när jag va en vänsterfitta.
Intressant att du fått för dig att folk faktiskt uteslutande är sjuka när de är sjukskrivna, ja garanterat en hel del, men långt ifrån alla, så ja, de andra människorna utnyttjar systemet, vi skattebetalare får betala för deras uppehälle, kalla det bidrag eller kalla det sjuklön, skattepengar är det oavsett. Jag hade klarat mig mycket bättre med lägre skatt och sparade pengar och med sjukvårdsförsäkring och andra försäkringar, jag ser ingen mening med att betala för varken sjukvård eller bidrag för parasiter och svin som du.
Jag förstår att det tar emot att folk inte tycker som du och du måste då hitta på saker om dem för att kunna kritisera, men sådant är livet, välkommen till verkligheten.
Men rest assured jag kommer flytta från detta sjuka land, så du slipper mig. Lovar dock att behålla mitt medborgarskap så att jag alltid kan rösta höger för din skull.