2020-03-12, 00:41
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Du är korkad egentligen! men du förstår det inte själv. Ingen kommer svälta ihjäl för att jag har skafferiet fullt med mat. Gå runt du och var hungrig i 2 veckor. Kan jag dessutom fördröja min ev coronasmitta någon vecka belastas sjukvården mindre. Sådana som du är anledningen att vi får pandemier. Ditt planekonomiska tänk fungerar inte.
Det ä ju ditt globalistiska och kapitalistiska marknadsekonomitänk som gör att vi befinner oss i skiten nu. Globalismen och kapitalismen bygger på öppna gränser. Du vet dem som gjort att människor från kina och italien tagit med sig den här vidriga smittan hit.
Citera
2020-03-12, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Det ä ju ditt globalistiska och kapitalistiska marknadsekonomitänk som gör att vi befinner oss i skiten nu. Globalismen och kapitalismen bygger på öppna gränser. Du vet dem som gjort att människor från kina och italien tagit med sig den här vidriga smittan hit.
Det stämmer inte heller. Det är vidriga marxistiska regimer som sett till att människor lever i grav fattigdom som gör att grogrunden för dylika virus uppstår i sk "fiskmarknader", som är ett typiskt förskönande begrepp från flumvänstern.
Sen håller jag med dig om att gränsen skulle stängts för länge sedan.
Citera
2020-03-12, 01:09
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
När ni länsar hyllor på mat? När samhället går på knäna måste vi samarbeta för att överleva. Att roffa åt sig allt för er själva är fan inte schysst. Hur tänker ni preppers kring detta?

MSB rekommenderar alla att ha mat hemma det hörde jag på FHM:s presskonferens, har för mig MSB:s representant sade för två veckor, jag vet inte säkert.

Självfallet ser jag det som så att en person som tar ansvar lagrar mat för att ha. Jag siktar på att ha mat för några månader. Då räknar jag också med att ge mat jag har till folk i min omgivning som jag känner och behöver. Folk jag inte känner skulle jag gömt mat för om det inte var akut.

Det är enligt mig omoraliskt att inte lagra mat och istället förlita sig på samhället, dvs alla andra.
Citera
2020-03-12, 01:19
Medlem
sluskjohans avatar
Asså ni är ju retard på riktigt, affärerna är lika full av mat som vanligt, kanske en procent av butikerna som har känt av Coronaeffekten. Sedan finns det alltid mat om det skulle ta helt slut. Jägare skulle bege sig ut och det skulle bli riks knas.
Citera
2020-03-12, 01:34
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Asså ni är ju retard på riktigt, affärerna är lika full av mat som vanligt, kanske en procent av butikerna som har känt av Coronaeffekten. Sedan finns det alltid mat om det skulle ta helt slut. Jägare skulle bege sig ut och det skulle bli riks knas.

Handlar främst inte om att maten ska ta slut. Utan att man kan isolera sig så länge som möjligt utan att behöva trängas med massa hostande människor och bli smittad.
Citera
2020-03-12, 01:37
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan

Ja, det är ju lätt fixat. Jägarna kan mätta 10 miljoner i ett huj. Hur långt räcker våra 300 000 älgar?
Citera
2020-03-12, 03:30
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
2 Veckor grattis. 2 veckor överlever du enkelt utan mat. Du överlever fan en hel månad utan mat. Vad är ens poängen då. Det kanske finns någon som inte överlever den tiden och är sjuk och behöver maten. Pandemin kanske är över på 2 veckor i karantän där du suttit och glufsat i dig mat du inte behöver samtidigt som någon stackare dött under tiden på grund av att det inte fanns mat kvar och var sjuk nog att inte klara sig utan mat. Vem är korkad egentligen.

Det går verkligen inte in hos dig liksom.

Han beskriver själv hur han har barn osv, varför i hela helvete, skall han ut och leta mat, i Coronatider, om Man oroar sig för det, eller låta barnen och sig själv vara hungriga, när det enda han behöver göra är att tänka lite framåt, och så köpa lite mat extra??

Du är ju helt blåst, inte nog med att du inte tänker själv, du lyssnar heller inte på vad folk säger.

Handla nu själv då.
Gå ut och köp lite extramat som du ändå kommer äta upp förr eller senare.
Det är ingen annan som kommer dö av det.
Håll uppe dina funktioner, sänk dom inte medvetet i tider av oro.
Senast redigerad av scoremax 2020-03-12 kl. 03:37.
Citera
2020-03-12, 03:33
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Ja, det är ju lätt fixat. Jägarna kan mätta 10 miljoner i ett huj. Hur långt räcker våra 300 000 älgar?

Nej precis.

Det finns dock många exempel i historien från oroshärdar där befolkningen i stort sett rensat viltet..

Det går förvånansvärt snabbt faktiskt.
Nu handlar det ju i de flesta fall om avsaknad av storvilt, och långa konflikter osv.

Men där ankor, duvor är det som först försvinner i städerna, därefter hundar..

Förekom senast i Ukraina.
Först förekommer lösa hundar på gatorna för folk släpper ut dom, eftersom dom inte har råd att föda dom, sedan försvinner hundarna..då är det illa.
Senast redigerad av scoremax 2020-03-12 kl. 04:09.
Citera
2020-03-12, 03:58
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlowTheClaymores
Ja lycka till med din dödskult. Nassarna fick storstryk av människor som inte var såna.

Som general patton uttryckte det:
Nja, stortryk skulle jag inte kalla det, Wehrmacht var en imponerande krigsmaskin som höll igång halva världen i flera år.

Nåja, din meningsmotståndare vet inte ens vem Patton var så..
Citera
2020-03-12, 05:25
Medlem
DURN80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
BAMF

På riktigt nyfiken, handlar du allt från dina grannar på landet, du berörs inte om din närbutik slår igen?

Nej då, påverkas inte avsevärt. Mjöl, bröd, potatis, rotfrukter, kött, smör, ost och kött kan vi alla få närproducerat om man är beredd att ta sig en bit ut om man bor i stan.

Kan också nämna att man till exempel kan få 100 ägg för 30 spänn, 5 kilo kött för nån hundralapp osv, om man tar sig till någon bonde som närproducerar och köper direkt från deras frys.

Om Corona skulle slå igen alla matbutiker så skulle jag inte bli avsevärt påverkad. Men det är såklart, om alla drar till närproducerat så kan knappast bönderna hänga med i efterfrågan.
Citera
2020-03-12, 06:07
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Du är korkad egentligen! men du förstår det inte själv. Ingen kommer svälta ihjäl för att jag har skafferiet fullt med mat. Gå runt du och var hungrig i 2 veckor. Kan jag dessutom fördröja min ev coronasmitta någon vecka belastas sjukvården mindre. Sådana som du är anledningen att vi får pandemier. Ditt planekonomiska tänk fungerar inte.

Det är bara att ge upp.

Men det är ändå användbart att få underrättelser om just hur folk kan tänka, det är aldrig fel.
Citera
2020-03-12, 06:13
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ja får väl tacka för svaren som bara konstaterar fakta. Att ni är själviska svin. Har bara sett en som pratat om sin ideologiska inriktning dock. Men jag har mina teorier om det. Och dem stämmer nog lika bra som tanken på själviskheten jag drog upp i TS.

Ska dock ge er rätt en sak. Många av dem som nu länsar hyllorna är nog inga riktiga preppers utan människor som drabbats av någon slags masspykos och panikköper utan någon större tanke. Ta tex alla hyllor som är slut på toapapper liksom. I Italien kunde man läsa om att blev bråk i butiken när någon dot roffade åt sig hela butikens toapapper.

Jag är varken kommunist eller vänster. Jag är inte höger eller kapitalist heller. Inte nationalist eller nazist. Jag tror på alla människors rätt att leva. Vi klarar oss inte självas, utan vi är alltid starkare tillsammans. Samhället borde tillsammans preppa nu. Samla åt sig en stor matreserv som finns tillgänglig vid kris som kan delas ut så folk klarar sig. Man får dela upp maten så att det går jämnt åt, och att dem som behöver specialkost har möjlighet till det. Jag själv behöver ingen specialkost och klarar mig nog på ett mindre kaloribehov än många andra.

Tex så ser man många preppers USA som är störtfeta. Dessa människor klarar sig längst utan mat. Om något skulle deras kroppar nog må bra av det. Sjuka och äldre kanske klarar sig kortare tid, då är det viktigt att dem får mat först.

Men allt detta spelar ju såklart ingen roll om man är en självisk fitta som bara bryr sig om sig själv. Som sagt människor i grupp är alltid starkare. Vad ska n ensamma jävlar göra när vi som valt att överleva som grupp kommer för er? Ska ni kriga ensamma mot den gruppen. Lycka till.

Det fetade:
Om du tänker efter nu, så är det en hel del saker som skall uppfyllas innan ni får till en sådan raid.
Den gör sig inte själv.

Med tanke på dina tankegångar i tråden här, så verkar det riskabelt.
Bäst någon annan genomför den raiden åt dig..

Det också.
Senast redigerad av scoremax 2020-03-12 kl. 06:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in