2020-03-07, 19:50
Medlem
Förr var ju storbankerna inte konkurrenskraftiga alls och många småsparare letade sig till Avanza och Nordnet.

I dessa tider är konkurrensen större uppenbarligen. Jag trodde många här kände till om Nordnets Shareville var något att ha och då måste man vara kund och ha en depå där.

Men nehej...

Så var har ni depåerna då? Alla verkar ha minst 5 MSEK så då är ni kanske hos Carnegie eller i alla fall SEB som brukar samla sparare från lite finare adresser.

Sitter ni och kalsonghandlar på Swedbank och Nordea?

Eller i kostym på Carnegie?

Eller i slacks på Avanza?
Citera
2020-03-07, 20:30
Medlem
Eftersom både ava och non har ett riktigt korkat upplägg när det gäller avgifter så har jag båda.
Har mejlat tokarna att JAG köper inte 100 aktier när jag betalar 99 kr och likaså när det gäller aktier för 100 000 , så köper man inte när man har depå mini..
Dom fattar inte att jag ibland vill köpa 35 billiga aktier och ibland en större aktiepost.
Man skulle nästan tro att det är kartellbildning eftersom dom har samma upplägg.
Citera
2020-03-07, 20:35
Medlem
Hos swedbank enabart efter de sänkte courtagen till nästan vettiga priser.. just för jag har allt annat hos swedbank - så enbart för smidighetens skull
Citera
2020-03-07, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makumba
Eftersom både ava och non har ett riktigt korkat upplägg när det gäller avgifter så har jag båda.
Har mejlat tokarna att JAG köper inte 100 aktier när jag betalar 99 kr och likaså när det gäller aktier för 100 000 , så köper man inte när man har depå mini..
Dom fattar inte att jag ibland vill köpa 35 billiga aktier och ibland en större aktiepost.
Man skulle nästan tro att det är kartellbildning eftersom dom har samma upplägg.

Aha!! Napp!! Nordnet!!

Jo, det upplägget utgår från att man gör liknande inköp och det störde även mig när jag t ex köpte optioner som short puts. Då är det mindre summor man svänger med och räknar med hävarm.

Vad tycker du om Shareville då? Kikar du där ibland?

Det är ju ett nytt upplägg och vad jag förstår syns ens innehav, så man kan inte "ljuga" om sina investeringar???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in