2020-05-26, 20:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Vadå nej, är det någon som påstått att de brukar göra allvar av sina hot? Det är nog med hög sannolikhet så att vår äldre utsätts för mycket mer påtagliga dödshot än Tegnell skulle jag säga. Vi har passerat 4000 dödsfall enligt den officiella statistiken nu och därtill kommer säkert flera tusen som inte har rapporterats pga utebliven testning.

Tegnell har väl sig själv att skylla. Indirekt, men ändå högst reellt, är han en massmördare. Så det vore ingen förlust om hotet realiserades. Kan tvärtom komma ut något bra av det. Utlandet ingriper mot en helt funktionsoduglig regering.
Citera
2020-05-26, 21:12
Medlem
Tegnell ser mycket kall och elak ut, tyvärr. Vill helst undvika se honom på tv.
Citera
2020-05-26, 21:26
Medlem
Softers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktoria-x
Tegnell ser mycket kall och elak ut, tyvärr. Vill helst undvika se honom på tv.
Vad fan yrar du om? Han ser smart, empastisk, omtänksam och skärpt ut. Jag vet till 100% att han vill vårt bästa. Det finns dessutom enligt forskning inrikes ingen korruption i Sverige, och definitivt inte bland folk på höga poster som våra kära politiker, Tegnell etc.
Senast redigerad av Softer 2020-05-26 kl. 21:29.
Citera
2020-05-26, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Vad fan yrar du om? Han ser smart, empastisk, omtänksam och skärpt ut. Jag vet till 100% att han vill vårt bästa.

Oavsett hur han ser ut och vill samhällets bästa så har han haft fel från dag 1. Inte bara han givetvis utan hela FHM. Lockdown Dag 1 och 3-5 veckor framåt -> Smittspridning minskas drastiskt -> Färre blir smittade -> Färre smittar i äldevården -> Färre äldre (och yngre) smittade -> Färre döda. Logiskt tänkande men vår myndighet satsade på folkimmunitet som visat att många fått dö i onödan. Stör mig mest på att de inte erkänner detta och att vi har en regering som är så feg som inte agerar.
Citera
2020-05-26, 21:43
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Vad fan yrar du om? Han ser smart, empastisk, omtänksam och skärpt ut. Jag vet till 100% att han vill vårt bästa. Det finns dessutom enligt forskning inrikes ingen korruption i Sverige, och definitivt inte bland folk på höga poster som våra kära politiker, Tegnell etc.

Det är inte empatiskt att låta folk dö i onödan.
Citera
2020-05-26, 21:49
Medlem
Anders Tegnell- Nej men jag menar dödsfallen i Sverige är ju det stora misslyckandet...

Är det inte strategin som är misslyckandet och dödstalet resultatet av detta?

Fan va han snackar skit
Citera
2020-05-26, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grunch
Massmord? Det var en rejäl bajsmacka med aphjärnekvalitet. Tegnell är en av världens främsta pandemiexperter och medlem i kungliga krigsvetenskapliga akademien. Människor som inte kan lyda order får inte göra lumpen. Det är skarpt läge så håll käften.

Verkar som han är den enda pandemiexperten i hela världen som tror på det spår vi är på nu. Det verkar som att övriga världen trodde på en snabb nedstängning och tittar man på några länders siffror nu ser ju det ut att ha lyckats bättre än Sveriges strategi. Problemet med ordergivningen här är väl snarare att det inte ges någon order (Tror inte på riktigt att ens alla svenskar tolkar rekommendationer som bindande).
De som har gjort värnplikt förstår mycket riktigt vikten av ledarskap, och tydlig ordergivning. De som har gjort befälsutbildning vet dessutom att man kontrollerar att ordern verkställts. Då blir man tex inte överraskad av att 100000 prover inte genomförts.
Citera
2020-05-26, 23:11
Medlem
asskissers avatar
Och nu ska idioten börja spåra smittan, vilket han borde gjort från första början. Hur fan ska han lyckas med det när de inte ens kan testa sitt uppsatta mål. Vilket jävla fiasko. Venezuela och Kazahkfuckingstan är bättre än Sverige.

Tack så hemskt jävla mycket Stefan Löfven.
Senast redigerad av asskisser 2020-05-26 kl. 23:17.
Citera
2020-05-26, 23:29
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clicky544
Anders Tegnell- Nej men jag menar dödsfallen i Sverige är ju det stora misslyckandet...

Är det inte strategin som är misslyckandet och dödstalet resultatet av detta?

Fan va han snackar skit

Han vet ju knappt vad han säger, gubbjäveln.
Han är lika seg i sin respons som en snigel men låt honom skjuta på faran. Snart är världen igång ingen men där står svenskarna med tungan uppkörd i Tengele röv.
Citera
2020-05-26, 23:33
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:

Utbildning och höga poster ger per definition inte kompetens.

Tycker Tegnell har visat klart och tydligt att han inte är lämpad att vara statsepidemiolog.
Han har underskattat viruset sen dag 1 och överskattat Sveriges förmåga att hantera en pandemi (Se intervju från SVT juli 2013)

Många forskare har gått emot honom. Det är alltså betydligt fler forskare som är emot Sveriges strategi än som är för den. Inte bara ute i världen men även inrikes.

Det tillsammans med resultaten hittills och uttalanden som gjorts borde visa på hur farliga människorna är på FHM.
Citera
2020-05-27, 00:19
Medlem
Är det ngn som fattar vad som händer- ???
Vad jag förstår ackorderar FHM om en nedåtgående trend
Samtidigt har dom knappt testat ( säger dom på TV 4 i kväll )
Vidare är testerna osäkra låter det som ,snackas om veckor efter kanske man kan få reda på ngt
Så den nedåtgående trenden kan vara ett Hjärnspöke . I vart fall bär det inte vetenskapens prägel.
Kurvorna finns där
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y3rdeA/coronaviruset-har-ar-de-senaste-siffrorna
På Agenda snackades det om att 90 % dog på Ålderdomshem med möjligen bara möjligen en läkare på telefonen

Rätta ,mig om jag har fel men är inte kurvan bra nära " I VÅG "
Intensiv vårdade .. på sjukhus
Samma med stapeldiagrammen ser ingen större skillnad sedan 26 / 4 daglig rapportering
Där finns kurvor att finna över andra länder
tag fex Italien där syns en trend neråt
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/

Där Sverige
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

Har jag missat något ?? var syns den nedåtgående trenden

För mig liknar senaste månaden ett fortvarighetstillstånd. Bra nära ....
Nu kommer ju finare väder mer rörelse . Midsommar när folk skall kröka ner sig. Brukar ju inte lyckas med social distans då.
Vidare är det så att skall man snacka om en andra våg är det en fördel om man kommer ur den första.
Sedan har vi den om vässa målet
Som han sänker
https://www.expressen.se/nyheter/tegnells-svar-om-att-trycka-ner-smittan-inte-riktigt-genomforbart-/

Faller på att många måste testas och många som måste isoleras.
Testerna schabblar dom med men med lite jä.ar anamma kraftig spark på sätesmuskeln på en Apparatjik .Så slutar dom snacka skit börjat jobba. Eller greppet i nacken och byxlinningen kasta ut.
Lagen om Offentlig anställning har den lydelsen för vissa befattningshavare

får med omedelbar verkan skiljas från sina arbetsuppgifter, om det är nödvändigt med hänsyn till landets bästa.

Rentav partiellt undantagstillstånd om dom inte får Ändan ur vagnen. Man har sett på TV hur tester sker när bilen kör förbi i utlandet.

Man ser kurvorna på statistiken ( daglig rapportering ) folk går ju inte ens på jobbet i rådande skarpt läge.Ingen rapportering under helger. Alla är hemma.
Sedan är ju inte svensken dummare än många andra länders medborgare ( eller )
Isoleringen kan ju familjen och grannar till övervägande delen fixa.
Bara man får reda på att man kan smitta.
Om man inte fångar alla + bryter stor andel av smittvägarna så är det som jag ser det ändå en fördel om några brytes.
Så borde det vara tänker jag .. Om Population A smittar får man ner den populationen med en andel
0.9 --0.8 --0.7 så är det ett steg i rätt riktning.
Fårskallarna håller på debatterar LAS ... kvittar fan om alla firmor stänger
Fattas karlatag och ledarskap

Svetsarn kliva fram berätta när den korkade Blondinen får ordning på ngt .Svetsarn är ju hennes Chef.
Utnämnt.
Eller stoppa dit ngn annan bättre på att " Sparka Stjärt "
Behövs ingen debatt eller kommission Kristersson , från Tjyvahögern spela smart

Svetsarn " Fixa detta nu eller Försvinn "

Ministerstyre är väl tveksamt men alla kan inte sitta på händerna inspektera taket .Berätta vad som inte fungerar.
Citera
2020-05-27, 08:03
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asskisser
Och nu ska idioten börja spåra smittan, vilket han borde gjort från första början. Hur fan ska han lyckas med det när de inte ens kan testa sitt uppsatta mål. Vilket jävla fiasko. Venezuela och Kazahkfuckingstan är bättre än Sverige.

Tack så hemskt jävla mycket Stefan Löfven.
Ja, Johan Carlson yppade dylika tankegångar igår, att de skall testa, spåra och isolera för att trycka tillbaka smittan.

Sedan framträdde dock Tegnell i rutan igår och det var väl en av få gånger han var hyfsat ärlig:

Citat:
– Men jag tror vi kan komma dit igen. För det är ju så man jobbar med pandemier. Man jobbar med den modellen så länge man kan, tills resurserna inte räcker längre och man måste använda resurserna mer till att hantera sjuka och andra. Det viktigaste är ju att man kan hålla igång en bra sjukvård. Så småningom, när smittan kommit ner igen, då kan man gå över till den här typen av arbete och det är så vår framtidsplan i princip ser ut. I delar av Sverige är man redan där. Man har så liten smittspridning att man kan jobba på det viset, sade Anders Tegnell i tisdagens Aktuellt 21.
Det finns inte tillräckliga resurser för att använda sig av den modellen, vilket öppnar upp för frågan:

Om det är dit FHM vill att vi skall komma, varför släppte de smittan fri i samhället från början? Det gör att det krävs desto mer resurser för att testa och spåra än om vi hade haft en begränsad smittspridning som våra grannländer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in