2020-03-21, 12:19
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Tegnell är en sansad och bra realist. Han är exempel på en mycket duglig tjänsteman som är en viktig motpol till all alarmistisk skit som sprids av kreti, pleti och övriga svärjevänner.

Har du ingen som helst kontakt med verkligheten?

Sverige år 2020 är en skrotbil som körs av en blind med en påtänd alkoholist som kartläsare.

År 1985 hade exempelvis Försvarsmakten sisådär 150 000 sjukvårdsplatser förberedda.
Idag pratar vi om något 100-tal.

Bara ett exempel i mängden.
Citera
2020-03-21, 12:20
Medlem
Ducadreams avatar
Är det bara jag som tycker att den där bilden är rolig?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zG1odw/tegnell-skrev-om-global-pandemi-redan-2007

Anders Anders Anders....

Vad är det han har förutspått. Någon som har tillgång till AB+?
Citera
2020-03-21, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Är det bara jag som tycker att den där bilden är rolig?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zG1odw/tegnell-skrev-om-global-pandemi-redan-2007

Anders Anders Anders....

Vad är det han har förutspått. Någon som har tillgång till AB+?

https://kkrva.se/wp-content/uploads/Artiklar/075/kkrvaht_5_2007_6.pdf

Hans skrift är gratis så konstigt att aftonbladet vill ha betalt för den. Hittade den på hans wikipedia i referenser.

Läste den nu och uppriktigt så kan man ärligt säga att han har rätt i allt. Den kom från djur till människan och spreds via flygplan och nu påverkar det ekonomin.

Jag tror att skolorna ska stänga men man tar allt i långsam takt för att inte sprida kaos och panik vilket han också nämner. Alltså att kaos kommer att bryta ut i.o.m en pandemi.
Senast redigerad av Tanakh 2020-03-21 kl. 12:55.
Citera
2020-03-21, 12:51
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Hur stor andel av Sveriges befolkning är under 65 år?

80%
Citera
2020-03-21, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh

Hans skrift är gratis så konstigt att aftonbladet vill ha betalt för den. Hittade den på hans wikipedia i referenser.

Läste den nu och uppriktigt så kan man ärligt säga att han har rätt i allt. Den kom från djur till människan och spreds via flygplan och nu påverkar det ekonomin.

Jag tror att skolorna ska stänga men man tar allt i långsam takt för att inte sprida kaos och panik vilket han också nämner. Alltså att kaos kommer att bryta ut i.o.m en pandemi.

Texten har ungefär samma nivå som en inlämningsuppgift i fördjupningsarbete på gymnasiet.
Citera
2020-03-21, 13:13
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh

Det behöver man knappast vara direkt intelligent eller ens läkare för att inse...
Snarare historiker, så har det nämligen varit med samtliga pandemier genom historien, fast förr i tiden kom de oftast med segelfartyg då flygplan ej fanns.
Citera
2020-03-21, 13:40
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Om du tar dig tid och lyssnar på intervjun...

Dock, ska jag hjälpa dig på traven cirka 3 min 30 s in i...

Ja, förlåt jag var inte riktigt tydlig. Jag syftade på citatet

"26 februari:
Experten Tegnell: " Tror inte alls på någon stor spridning i Sverige". som ett par användare påstår ska ha uttalats det verkar dock vara helt utan spår utan verkar vara en flashback sanning. Användare Blueberrycake säger att Tegnell ska ha sagt detta. Blueberrycake vill inte svara på frågan när var och hur han ska ha sagt det inte heller verkar blueberrycake svara på privata meddelanden trots en fibril aktivitet på forumet.
Citera
2020-03-21, 13:58
Medlem
Tror helt enkelt vi inte har råd att stänga ner. Vi såg under hösten hur kommunerna och vården gick på knäna. Vi snackar om att ishallarna inte ens hade råd att ha öppet. Vattnet var för dyrt.

Är det en slump att vi efter denna kräftgång är så radikalt olikt andra nordiska länder i vår strategi? Jag tror inte det.
Citera
2020-03-21, 14:40
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv

"26 februari:
Experten Tegnell: " Tror inte alls på någon stor spridning i Sverige". som ett par användare påstår ska ha uttalats det verkar dock vara helt utan spår utan verkar vara en flashback sanning. Användare Blueberrycake säger att Tegnell ska ha sagt detta. Blueberrycake vill inte svara på frågan när var och hur han ska ha sagt det inte heller verkar blueberrycake svara på privata meddelanden trots en fibril aktivitet på forumet.

Sluta nu!
Han har sagt det och du kan själv leta på nätet om du inte tror på uppgifterna.
Först sa han att det aldrig skulle spridas utanför Kina, sedan att det var osannolikt att det skulle komma till Sverige, sedan att det bara var några enstaka importfall när det upptäcktes här, sedan när det blev ännu vanligare att det bara rörde sig om några "ströfall". Han har haft fullständigt fel i allt han sagt!
Han åtnjuter noll förtroende hos de med minsta kritiska tänkande!

Han har sagt så mycket dumt och så många felaktigheter att det börjar bli svårt att komma ihåg allt!
Dessutom så verkar det som att artiklar som bevisar det börjar stoppas undan så smått, DN har till exempel nu de artiklarna bakom betalvägg fast man sagt att allt rörande Coronaviruset skall vara öppet och tillgängligt för samtliga.

Här är i alla fall ett par länkar:

https://www.sn.se/nyheter/varlden/smittspridning-i-sydkorea-valdigt-speciellt-sm5348155.aspx

https://omni.se/anders-tegnell-om-kulmen-jag-var-lite-for-optimistisk/a/Vb3Qn1

https://www.vk.se/2020-01-16/epidemiolog-ny-sarsepidemi-osannolik

Anders Tegnell och Folkohälsomyndigheten har accelererat med samma hastighet som en pormask i det här ärendet!
Citera
2020-03-21, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv

"26 februari:
Ta det med en nypa salt. Kolla gärna posthistoriken hos de som skriker högst i denna tråden. Många har hävdat i 10 års tid att Sverige är det farligaste, mest brottsutsatta landet i världen och står på randen till konkurs.

Dessa människor är här för att söndra vårt land och blir dessvärre fler och fler hela tiden.
Citera
2020-03-21, 15:03
Medlem
WheelofFortunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Ta det med en nypa salt. Kolla gärna posthistoriken hos de som skriker högst i denna tråden. Många har hävdat i 10 års tid att Sverige är det farligaste, mest brottsutsatta landet i världen och står på randen till konkurs.

Dessa människor är här för att söndra vårt land och blir dessvärre fler och fler hela tiden.

De har rätt. De negativa invernkningarna av invandringen är långsammare, men det är samma princip bakom. Att man stoppar huvudet i sanden utan att göra något medan problemet bara växer.

Covid-19 kommer att gå snabbare. Så vi får ju se vem som har rätt om några månader "domedagsprofeterna" eller ni förnekare.
Citera
2020-03-21, 15:04
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung

Man tar väl allt på flashback med en nypa salt. Jag förstår inte vad det är som är så jävla svårt för dessa personer att komma med källor till sina påståenden. Så svårt kan det ju inte vara har man lagt ner mödan att sammanställa en tidslinje med olika citat så med datum så har man ju uppenbarligen koll på var när och hur man läst eller hört olika citat. Då är det ju bara att länka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in