2020-03-08, 09:13
Medlem
Nice
Citera
2020-03-08, 09:28
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Hon är verkligen bitter över att förlorat mot Frida. Även om skidbytet hade viss betydelse så tycker jag nog Johaug såg ganska trött ut på slutet och så mycket sämre glid hade hon inte då hon lätt gled med Frida innan upploppet.
Trött och att hon tappade tekniken när hon blev stressad av Frida hade också betydelse för att hon förlorade.

Nja, jag tyckte det var precis tvärt om. Johaug såg ut att ha helt ok fäste men bedrövligt glid. Det såg man inte annat på upploppet där Johaug fick gå upp och staka tjugo meter innan Frida medans hon bara stod i fartställning och gled om. Hon tappade också 7-10 sekunder i utförskörningarna även då Frida gick själv på slutet.
Citera
2020-03-08, 09:45
Medlem
Jag har aldrig gillat Johaug och jag är ganska ointresserad av doping diskussionen.
Hon åker på frekvens, liten vikt och hjärta/lung istället för taktisk förmåga och en bra teknik.
Hennes och Wengs ofta guuturala skrik i mål är ju bara groteska

9/10 gånger har hon överlägsna skidor jämfört med Sverige och det
hade vart mycket jämnare i flera lopp om vi hade haft lika förutsättningar.

Men istället för att ge Frida eloge för hennes insats skyller hon på vallateamet
som skulle gett henne "instruktioner" för att hon inte klarar av att ta taktiska beslut själv.
Ser fram emot att denna enormt tråkiga och banala skidåkare blir besegrad i fler lopp av en sprudlande Frida och en urstark Ebba.
Citera
2020-03-08, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggson
Hela sista varvet med norska kommentatorer uppe:

https://www.youtube.com/watch?v=_ijjw1QoeXk

Tack, roligt att se loppet igen med norska kommentatorer också!
Citera
2020-03-08, 10:18
Medlem
FNLSs avatar
Nu har arrangörerna ordnat med dimma så ingen ska få för sig att åka dit
Citera
2020-03-08, 10:28
Medlem
welcometorealitys avatar
Tur att inte Johan Olsson är med, då hade han smittat alla med Coronaviruset.
Citera
2020-03-08, 10:28
Medlem
Wajis avatar
Vem vinner 5 milen tror ni?
Citera
2020-03-08, 10:31
Medlem
Igår blev det steg framåt för Frida, Kalla och i viss mån Ebba, även fast hennes största triumf i år nog kom förra helgen. Kan vi hoppas på något motsvarande på herrsidan idag? Burman topp sex och Richardsson topp tio?
Citera
2020-03-08, 10:31
Medlem
Wajis avatar
Jag lirar 300kr på Pål Golberg till 15 gånger
Citera
2020-03-08, 10:44
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Vem vinner 5 milen tror ni?

Svårt att veta vinnaren, men Bolshunov och Niskanen kommer vara med länge, men om man skulle ge sig på en chansning mellan Norrmännen, så då säger jag Roethe & Nyenget.Roethe skulle kunna vara en kul vinnare idag?
Citera
2020-03-08, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forbrurkaren
Men istället för att ge Frida eloge för hennes insats skyller hon på vallateamet
som skulle gett henne "instruktioner" för att hon inte klarar av att ta taktiska beslut själv.

Där har hon ju faktiskt rätt. Med tanke på Norges resurser är det oerhört dåligt.

Svårare att förstå varför inte Weng och Jacobsen byter skidor när dem ser vilken effekt det ger. Jacobsen påstår ju att hon hade lim under skidorna men försvarar ändå beslutet att inte byta skidor .

Rent taktiskt åker varken Johaug eller Frida optimalt på slutet. Men den här gången var skidorna mer avgörande än taktiken.
Citera
2020-03-08, 11:04
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Svårt att veta vinnaren, men Bolshunov och Niskanen kommer vara med länge, men om man skulle ge sig på en chansning mellan Norrmännen, så då säger jag Roethe & Nyenget.Roethe skulle kunna vara en kul vinnare idag?
Sjur Røthe og Simen Hegstad Kruger er mine tips
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in