2020-07-04, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmagirl
Fått mitt provsvar på coronatestet och det var negativt.

Känner mig fortfarande risig blev sjuk i söndags med huvudvärk och ont i luftrören sant halsont. Haft lite feber igår men inte mer feber sen dess men övriga symptom som kommer och går.

Hoppas kunna göra ett antikroppstest på fredag men kanske vänta till nästa vecka(alltså varit sjuk 1 gång tidigare i våras ).

Får se vad det blir av det hela. Troligen negativt på det testet med.

Samma här, hade ngt i Mars som höll i sig ganska länge men milda symptom.
Nu ngn form av förkylning/infektion igen.
Trött, nästäppa, öronvärk, lite yrsel och allmän sjukdomskänsla. Ingen feber än.
PCR-test på måndag och sen tidigare ett antikroppstest inbokat längre fram.

Så du har ngn form av sommarförkylning och är du frisk nu?

Undrar hur många som har vanlig förkylning nu? Man tänker ju shit, Corona direkt man får symptom.
Citera
2020-07-05, 00:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Well, att testa sig är svårare än att bestiga Mount Everest men sex veckor med symptom av varierande art, duger det?

Nej, det gör det inte.

Det har ju visat sig att sjukdomen är betydligt mindre spridd än man trodde initialt. Och att många inbillar sig att de har Corona när det i själva verket är psykiska orsaker bakom de upplevda symptomen.
Citera
2020-07-05, 00:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Referat 22/4 Aktuellt 21 24:15 in i programmet.
https://www.svtplay.se/video/24741102/aktuellt/aktuellt-22-apr-21-00-3?start=auto

Sjuka lång tid mer än 5-6 veckor
Symtom som kommer och går

Karin Nygårds:
Lite hosta första dagen
Huvudvärk kräks/svimmar av, Alvedon/Ipren biter ej på
1a veckan kände mig inte så sjuk
8e dagen jättesjuk svimmade
14e dagen fortfarande jättedålig
feber
yrsel
illamående
smärtor
huvudvärk
domningar, tunga/läppar, ena handen
smak- och luktbortfall
svår andning
blåsor i munnen, brister/blöder
"då har jag lagt mig och sovit"
===
Petter Brodin Karolinska:
typiskt:
hosta, feber i början
långdraget förlopp
växlar kraftigt känner sig bra/dålig
infektionsfas, sedan återhämtningsfas
neurologiska symptom förbryllar:
myrkrypningar händer/fötter, kryper under huden, domningar, smärtor

Har det blivit känt om den här Karin Nygårds, som figurerat i diverse tv-nyheter och radioinslag, vanligen med brasklappen att hon inte testat sig än, verkligen har Covid-19?

Numera kan man knappast komma undan med att "det är omöjligt att få test-tider.

I nåt inslag nyligen påstod hon sig ha 37 olika symptom, mest hallucinationer och andra udda grejer.

Personligen tycker jag det hela verkar högst tveksamt.
Senast redigerad av Snuttis73 2020-07-05 kl. 01:07.
Citera
2020-07-05, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FishDoc
Oerhört tröttsamt, tycker jag. Känner mig inte heller sjuk över lag, men detta märks ju ändå dagligen. Att ligga på rygg och högläsa för min son känns ansträngt, t.ex.

Provade att snorkla häromdagen, det var löjligt jobbigt.

Undrar om det är själva sjukdomen som påverkat blodtrycket också.

Nedrans skitvirus.

Japp, samma för mig. Lite bättre med läsningen än för en månad sen men långt ifrån normal.

Kan tänka mig det. Är ju inte nån direkt normal andfåddhet heller direkt...
Citera
2020-07-05, 19:25
Medlem
Symtom + PCR test Stockholm // Snälla hjälp !!

Hej ! jag har haft halsont i några dagar, känns även som en klump i halsen. Igen feber och ingen riktig hosta.
Jag har dock beställt en pcr test via 1177, som hoppas på kommer imorgon. Jag är just nu väldigt orolig, eftersom jag har en resa framför mig.
Undrar ni som hade / har corona - har ni haft feber och hosta ?? eller bara super milda symptom som halsont ? Har någon av er gjort denna PCR testet, som man kan beställa gratis i Stockholm ? hur länge har det tagit innan ni fick svar ?

Tack för alla svar !!!
Citera
2020-07-05, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaKk
Hej ! jag har haft halsont i några dagar, känns även som en klump i halsen. Igen feber och ingen riktig hosta.
Jag har dock beställt en pcr test via 1177, som hoppas på kommer imorgon. Jag är just nu väldigt orolig, eftersom jag har en resa framför mig.
Undrar ni som hade / har corona - har ni haft feber och hosta ?? eller bara super milda symptom som halsont ? Har någon av er gjort denna PCR testet, som man kan beställa gratis i Stockholm ? hur länge har det tagit innan ni fick svar ?

Tack för alla svar !!!
Verkar variera hur snabbt man får svar , jag ska själv ta test snart och har just nu milda symptom på ngt.
Hur känns det för dig? Som en förkylning eller mer? Det finns ju trots allt förkylningar kvar nu mitt i sommaren.
Citera
2020-07-05, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Har det blivit känt om den här Karin Nygårds, som figurerat i diverse tv-nyheter och radioinslag, vanligen med brasklappen att hon inte testat sig än, verkligen har Covid-19?

Numera kan man knappast komma undan med att "det är omöjligt att få test-tider.

I nåt inslag nyligen påstod hon sig ha 37 olika symptom, mest hallucinationer och andra udda grejer.

Personligen tycker jag det hela verkar högst tveksamt.

Vad är det du tycker är tveksamt?

PCR kommer ju garanterat ge ett negativt svar efter såhär länge och iom att bara en knapp majoritet verkar bilda antikroppar så är chansen hyfsad att hon kan få ett negativt svar där också. Säger det något isf?
Citera
2020-07-05, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
För ett antal år sen åkte jag på en rejält luftvägsinfektion som satte sig på lungorna (krävde dock ej sjukvård) och efter det har jag haft precis som du beskriver. Fick till slut en astmadiagnos och har sen dess medicinerat för astma (inhalator flera gånger per dag).

Så tråkigt att höra! Jag ska utredas för astma när allt med Corona är över, läkaren sa att de inte påbörjat astmautredningar nu. Känns skittråkigt om det inte försvinner.,
Citera
2020-07-05, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabiansthlm
Verkar variera hur snabbt man får svar , jag ska själv ta test snart och har just nu milda symptom på ngt.
Hur känns det för dig? Som en förkylning eller mer? Det finns ju trots allt förkylningar kvar nu mitt i sommaren.

Alltså för mig känns det precis som början på förkylning. Jag har ont i halsen, ont i körtlar och det typ kliar i halsen. Men ingen hosta eller feber heller. Vad he du för symptom??
Citera
2020-07-06, 00:20
Moderator
Chantres avatar
Har du tappat lukt- och smaksinne? Brukar de flesta göra när de får viruset.
Citera
2020-07-06, 00:30
Medlem
Maravillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabiansthlm
Samma här, hade ngt i Mars som höll i sig ganska länge men milda symptom.
Nu ngn form av förkylning/infektion igen.
Trött, nästäppa, öronvärk, lite yrsel och allmän sjukdomskänsla. Ingen feber än.
PCR-test på måndag och sen tidigare ett antikroppstest inbokat längre fram.

Så du har ngn form av sommarförkylning och är du frisk nu?

Undrar hur många som har vanlig förkylning nu? Man tänker ju shit, Corona direkt man får symptom.

Du är inte pollenallergiker eller? Förutom nästäppa, trötthet och huvudvärk har jag förtstått att det även kan irritera körtlarna att producera för mycket vax (eller hur nu fan den processen funkar) vilket retar lite på balansnerven(?)
Iaf, jag vaknade häromdagen med lock för örat(inte vaxpropp) och lätt yrsel. Testade att rensa ut örat. Kom inget. Försökte igen ett par gånger senare. Fy helvete, den mängden öronvax som kom ut, höll på att spy upp mina inälvor. Iaf, det blev klart bättre direkt efter och idag var det lugnt. Nu har jag ingen aning om det finns någon korrelation med lock för örat och yrsel, men är väl inte alltför långsökt med tanke på att "balansnerven" finns där. Det är värt ett försök iaf.
Så testa att rensa ut öronen ordentligt med en sån där plastboll med en avlång svans (finns på apoteket).
Citera
2020-07-06, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Jag hade lindrigt halsont, bekräftad covid. Lindrigare än en halsfluss.
Testade mig och jag hade inte covid-19, lustigt nog. Hade typiska halsfluss-symptom mitt i sommaren alltså, skumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in