2020-05-17, 17:46
Medlem
Hej Flashback! Har varit sjuk i 19 dagar nu, och det blir inte bättre. Min sambo insjuknade efter mig med huvudvärk, feber, andningssvårigheter och smak/lukt bortfall men har nu varit helt symtomfri i fyra dagar. Själv har jag mått bra en dag, för att sen må skit nästa dag. Febern har aldrig stigit över 38 grader, men ändå är den där varje dag. Har haft förhöjd temp/feber varje dag i 19 dagar. Fick tag i en syremätare och har perfekt syresättning och puls vilket är konstigt för får lätt andnöd av att gå från soffan toaletten. Vet att jag ska skatta mig lycklig som endast fått milda symtom men NÄR försvinner skiten egentligen? Är så jäkla less på att känna mig konstant trött och helt orkeslös.
Citera
2020-05-17, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sankes01
Jag har också ont längst ned i lungorna (bekräftad corona i torsdags) och läkaren sa att det är pleurit, lungsäcksinflammation. Gör ont eftersom vätskan som normalt ligger mellan hinnorna är borta så det blir som brännskadad hud som gnids mot varandra. Det var tydligen inte ovanligt vid corona. För mig är det främst framtill som det smärtar, ibland strålar det ut mot ryggen också.

Okej, gjordes det en undersökning och togs sänka på dig då? Det gjorde dom på mig och det visade ingenting vilket det kanske borde gjort om det var lungsäcksinflammation. Fick du någon antibiotika eller var det bara vila som gällde?
Citera
2020-05-17, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litensvartsol
Hej Flashback! Har varit sjuk i 19 dagar nu, och det blir inte bättre. Min sambo insjuknade efter mig med huvudvärk, feber, andningssvårigheter och smak/lukt bortfall men har nu varit helt symtomfri i fyra dagar. Själv har jag mått bra en dag, för att sen må skit nästa dag. Febern har aldrig stigit över 38 grader, men ändå är den där varje dag. Har haft förhöjd temp/feber varje dag i 19 dagar. Fick tag i en syremätare och har perfekt syresättning och puls vilket är konstigt för får lätt andnöd av att gå från soffan toaletten. Vet att jag ska skatta mig lycklig som endast fått milda symtom men NÄR försvinner skiten egentligen? Är så jäkla less på att känna mig konstant trött och helt orkeslös.

Det verkar vara tiotusenkronorsfrågan. Varierar uppenbart mellan individer i alla fall. Jag har gått över 60 dagar med milda och märkliga symtom. Var nog ändå värst vecka 2-3 skulle jag säga så man får nog ha tillförsikt i att det trots allt blir bättre. Men att det blir bättre och sen sämre om vartannat verkar gälla för de flesta
Citera
2020-05-17, 18:48
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litensvartsol
Har du koll på din blodgrupp?
Citera
2020-05-17, 20:33
Medlem
CRP (eller sänka) visar på bakteriella infektioner, så man kan mycket väl ha ett normalt CRP trots en lungsäcksinflammation om den är orsakad av virus. Mitt CRP var normalt. EKG likaså. Hördes en del infiltrat på lungorna, men ingen pneumoni utan mer som man kan förvänta sig att lungor låter vid covid. Så baserat på min anamnes så ställdes diagnosen pleurit, och nej eftersom det för min del är virus och inte bakterier så fick jag inget antibiotika. Krya på dig!
Citat:
Ursprungligen postat av Tagex
Okej, gjordes det en undersökning och togs sänka på dig då? Det gjorde dom på mig och det visade ingenting vilket det kanske borde gjort om det var lungsäcksinflammation. Fick du någon antibiotika eller var det bara vila som gällde?
Citera
2020-05-17, 20:48
Medlem
Gabrielswes avatar
Jag har nyst (låga halter av pollen står det), och varit snuvig i tre dagar, ingen huvudvärk, hosta eller feber. Magen brakade ihop fullständigt också igår. Någon som har haft det så till en början?
Citera
2020-05-17, 21:13
Medlem
Har känt mig allmänt skum flera veckor i sträck :/

Dock ingen hosta eller feber, men lite halvsnuvig ibland och en konstig känsla i bröstet + lite lätt feberkänsla då och då. Vette fan vad det kan vara, säkert bara stress men vem fan vet ...
Citera
2020-05-17, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmagirl
Har en kollega som varit på jobbet hela veckan med luftrörsymptom. Torrhosta och snuvig samt sätt väldigt hängig ut. Han har sagt att det är pollenallergi. Frågade om han brukade känna av pollen och fick svaret nej. Frågade om han känt av pollen tidigare i år och fick svaret nej.

Frågade om han inte borde gå hem och då blev han sur och sa: Detta är inte corona *host* *host* och där höll jag andan och skyndade in på mitt rum igen.

Det lär väl visa sig nästa vecka om vi är fler som får samma symptom.

Säg till chefen eller skyddsombudet vafan.

Man får ju behandla sina jävla pollenbesvär och fortsätter man ha besvär trots medicinering tar man dubbel dos eller ser till att stanna hemma, vad i helvete.

satan att människor ska vara så efterblivna.

Har sådana på mitt arbete också men de har hållit sig hemma.
Citera
2020-05-17, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gronladan
Hehe jo, men tänkte om det fanns någon här inne som man kanske kan relatera till lite mer. Simulerar, hur menar du? Låtsas?

Nåt i den stilen typ inbillningssjuk.
Citera
2020-05-17, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sankes01
CRP (eller sänka) visar på bakteriella infektioner, så man kan mycket väl ha ett normalt CRP trots en lungsäcksinflammation om den är orsakad av virus. Mitt CRP var normalt. EKG likaså. Hördes en del infiltrat på lungorna, men ingen pneumoni utan mer som man kan förvänta sig att lungor låter vid covid. Så baserat på min anamnes så ställdes diagnosen pleurit, och nej eftersom det för min del är virus och inte bakterier så fick jag inget antibiotika. Krya på dig!

Okej då förstår jag. Trodde bakteriella infektioner var det man främst kollade efter hos de som söker vård (men inte behöver läggas in). Hade själv inga biljud på lungorna när de lyssnade på dom, och crp under 5. Allt tiptopp vilket trots allt kanske är en bra grej även om känslan i kroppen säger något annat.
Citera
2020-05-17, 22:40
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronladan
Inne på sjunde veckan nu. Var ”frisk” i en vecka, sen kom det tillbaka med full kraft.

Är det någon här som har varit sjuk över en lång tid och sedan faktiskt blivit frisk? Det känns mer osannolikt ju längre tiden går.

Jag är inne på den sjätte veckan, jag har gått igenom rubbet och i förra veckan så gav allt efter men att fortsatt så har jag ont i axlarna och rejält ont i höger axel som fick sig en redig törn för 15 år sedan, den smärtan är tillbaka som om det vore igår.

5 veckor till helt frisk, axlarna går ju inte att räkna in trots att innan så hade jag inga besvär alls med mina axlar..
Citera
2020-05-17, 23:36
Medlem
Åtta veckor nu. Milda förkylningssymptom. Attacker av yrsel, illamående och sprängande huvudvärk. Extremt trött och orkeslös. Vissa dagar nästan kurant, ibland flera dagar i sträck. Och så kommer skiten tillbaka. Det är som "Måndag hela veckan", fast istället "Bakfull hela våren". Jag är rejält trött på det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in