2020-03-11, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Hur mår du? Hur funkar systemet?

Mår sådär. Är rökare så på mig har andningen påverkats mycket och hosta. Febern kommer och går. Tar alvedon när febern ligger på 39 grader sen går det ner för att sedan stiga upp igen till 39 grader mindre än 2 timmar efteråt, så är väldigt svårt iallafall för mig att få ner febern och ha kontroll över hostan och andningen. Fick ligga inne för att få hjälp med att andas sen blev det hemma karantän, detta är inte som en vanlig förkylning alls och jag känner mig mycket sämre än en vanlig förkylning och det känns i varenda cell i kroppen att detta är något svårt att slå ut ur kroppen. Kontakt med läkare har jag varje dag men är inte mycket hjälp man får på den fronten! Jag har bestämt mig att mår jag inte lite bättre på söndag så åker jag in med ambulans då jag känner att hemma karantän och alvedon inte kanske är något för mig!
Citera
2020-03-11, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoraTulpanen
Jag har Corona. Kom tillbaka från semester med feber och halsont. Är nu i hemma karantän. Hann träffa cirka 5 personer innan själva diagnosen! Har en son på 7 månader och en man!

Hur gammal är du?
Citera
2020-03-11, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoraTulpanen
Mår sådär. Är rökare så på mig har andningen påverkats mycket och hosta. Febern kommer och går. Tar alvedon när febern ligger på 39 grader sen går det ner för att sedan stiga upp igen till 39 grader mindre än 2 timmar efteråt, så är väldigt svårt iallafall för mig att få ner febern och ha kontroll över hostan och andningen. Fick ligga inne för att få hjälp med att andas sen blev det hemma karantän, detta är inte som en vanlig förkylning alls och jag känner mig mycket sämre än en vanlig förkylning och det känns i varenda cell i kroppen att detta är något svårt att slå ut ur kroppen. Kontakt med läkare har jag varje dag men är inte mycket hjälp man får på den fronten! Jag har bestämt mig att mår jag inte lite bättre på söndag så åker jag in med ambulans då jag känner att hemma karantän och alvedon inte kanske är något för mig!

Det här är intressant. Hoppas att du mår bättre snart. Om du orkar håll oss uppdaterade. Väldigt givande att få förstahands information. Kanske någon har frågat redan, men hur gammal är du?
Citera
2020-03-11, 19:43
Medlem
tomyhockeys avatar
på vårdcentralen idag mamman feber 39 hostar fick diagnos lung inflammation sänkan togs i fingret. fick penicilin 1g kåvepenin . på fredag skall vi till vårdcentralen för nya prover eventuellt få svar vad för typ bakterie lunginflammation ifall man skall få antibiotika.

kan det här vara corona ?
Citera
2020-03-11, 19:47
Medlem
ünders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
på vårdcentralen idag mamman feber 39 hostar fick diagnos lung inflammation sänkan togs i fingret. fick penicilin 1g kåvepenin . på fredag skall vi till vårdcentralen för nya prover eventuellt få svar vad för typ bakterie lunginflammation ifall man skall få antibiotika.

Kan mycket väl vara Corona. Varför testar dem inte?
Citera
2020-03-11, 19:49
Medlem
bosse.gote48s avatar
Citat:

Antibiotika ges mot bakterieinfektioner och har ingen verkan mot viruset covid-19.
Hon borde bli bättre inom 3 dagar om det är bakterier

Edit: missförstod dig, har hon varit på platser med bekräftade fall kan det vara Corona.
Citera
2020-03-11, 19:50
Bannlyst
Förra veckan så åt ja middag med ett fruntimmer som nyss kommit hem från Italien.. nu har ja blivit åt helvete förkyld med 40 grader feber o hosta utan dess like... man är ju lite skraj måste ja medge.. . hehe.. men ska man gå till HC måntro..?.. eller är de bara att härda ut o bunkra upp med starksprit...?.. .. hehe..

Mvh Johan
Citera
2020-03-11, 19:54
Medlem
Citat:

Nä får hon Penicilin, så är det inte Corona. Penicilin får man mot bakterier, som ses på ett förhöjt Crp. Som var det dom tog i fingret. Corona, är virus. Mot det hjälper inga penicilin, eller antibiotika. Man får inget förhöjt Crp av virus heller.
Citera
2020-03-11, 19:55
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosse.gote48
Antibiotika ges mot bakterieinfektioner och har ingen verkan mot viruset covid-19.
Hon borde bli bättre inom 3 dagar om det är bakterier

Edit: missförstod dig, har hon varit på platser med bekräftade fall kan det vara Corona.

ingen aning hon kom från utlandet för 10 dagars sedan hon var i Kroatien 1 vecka
Citera
2020-03-11, 19:55
Medlem
GreenAndCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz
Förra veckan så åt ja middag med ett fruntimmer som nyss kommit hem från Italien.. nu har ja blivit åt helvete förkyld med 40 grader feber o hosta utan dess like... man är ju lite skraj måste ja medge.. . hehe.. men ska man gå till HC måntro..?.. eller är de bara att härda ut o bunkra upp med starksprit...?.. .. hehe..

Mvh Johan
Du ska INTE gå till HC och sprida det till andra, oavsett vad du lider av! Du ska ringa 1177 för att få veta hur du ska göra och vart du ska gå. Håll dig hemma tills dess.
Citera
2020-03-11, 19:56
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnder
Nä får hon Penicilin, så är det inte Corona. Penicilin får man mot bakterier, som ses på ett förhöjt Crp. Som var det dom tog i fingret. Corona, är virus. Mot det hjälper inga penicilin, eller antibiotika. Man får inget förhöjt Crp av virus heller.

ja läkaren sa på fredag skall vi se om du får högre något så sätter vi in antibiotika men då vet dem vilken bakterie det är
Citera
2020-03-11, 19:59
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnder

Det behöver inte vara själva viruset som ger lunginflammation, det kan lika bra vara bakteriell infektion som följd av Covid19.

Bra att din mamma i inlägget ska tillbaka fredag.

Det är ju makalöst att dem som har lunginflammation nu den här veckan inte blivit testade för Covid19?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in