Citat:
Ursprungligen postat av
Orkanuz
Egenföretagare så är inte den som gnäller rent generellt. Kämpar på och lyckats bra.
Sällan sjuk och blir jag sjuk jobbar jag på hemifrån.
I början av februari kändes det som liemannen var mig i hasorna. Jag vaknade en måndag med hosta och trötthet. Trodde jag hostade pga att jag fått något slem i halsen. Kämpade mig upp och iväg. Hostan förvärrades under dagen och även febern.
Jag minns att jag hoppade in i bilen och undrade vad som händer. Åkte i ilfart hem.
2 veckor var jag fullständigt jävla golvad. Hostan var sinnessjuk. Vaknade på nätterna av den. I slutfasen av sjukdomen började jag få ordentlig andnöd och andfådd av minsta lilla. Hjärtat bara bankade i kroppen efter en trappa och jag satte mig för att kippa efter andan.
Sambon försökte tvinga mig till akuten flera gånger.
Visste ingenting om Corona då.
Varenda människa jag träffade fick samma skit. En del mildare men några liknande mitt förlopp. Smittade ner ca 10 pers.
Fy fan så dåligt jag mådde.
Enbart feber, djävulens hosta och andnöd. Inga andra symtom.
OBS
Hade jag vetat att Corona ens fanns hade jag naturligtvis isolerat mig. Kan det varit någon eftervliven alpresenär som haft otur att smittas tidigt i Italien och sedan smittade mig?
Vad tror ni? Corona eller inte?
Ja det låter som Corona. Man bör inte lita på statens info om antalet fall och hur det spreds. Det är ju en ytterst smittsam sjukdom och många har inte ens symptom, eller endast milda sådana.
Just detta att du inte hade snuva innebär ju egentligen att det inte var en förkylning eller influensa. Eva Hamilton hade Corona och beskriver samma symptom som dig:
– Det är ju en helt torr influensa. Man är inte snorig ett dugg och febern som kommer och går – jag känner inte igen det alls. Jag har aldrig varit sjuk på det här sättet.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/jag-har-aldrig-varit-sjuk-pa-det-har-sattet/
Till dem som är skeptiska frågar jag: vad skulle det annars vara? Har vi helt plötsligt två sjukdomar som sprids som båda sätter sig i luftrören och ger andnöd samtidigt som man inte har snuva? Det finns ingen förkylning eller influensa med de symptomen.
Det du drabbades av var typisk för den allvarliga Corona: snabb insjuknande med kraftig hosta och feber.
Influensan drabbar inte så hastigt och ffa är det inte kraftig hosta som utmärker den.
Se det positivt: nu är du immun.
Blev sambon drabbad?