2020-03-02, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggson
Är Tove helt klar för masstarten? Bör hur som helst bli uttagen nu när alla bakom Lindström och Rosenberg har gjort så platta insatser. Sen är det frågan om inte stafettsträckan är lite för kort för att vara optimal för Tove, men gör hon en bra masstart ligger hon ändå bra till för stafetten.

Abrahamsson nog den som ligger längst ifrån stafettlaget i dagsläget. Kanske att man skulle köra Bångman på startsträckan i stafetten, sedan Tove och Märta i någon ordning och avsluta med Lindström. Frågan är om vi har råd att avvara Lindström till sistasträckan.

Moa Hansson bör väl åka sista sträckan. Att någon slog av hennes stav i semifinalen kan hon väl inte rå för. Hon hade säkert tagit sig till final om hon hade haft två stavar. 3,3 km ska hon orka köra trots sin långvariga sjukdom. Bångman bör väl också klara 3,3 km så Bångman, Rosenberg, Lindström och Hansson tror jag det blir. Tove får nöja sig med 15 km.
Citera
2020-03-02, 12:13
Medlem
Alkibiadess avatar
Killarna som åker nu åker på en 3.3km-bana och alltså inte samma bana som tjejerna åkte på. I tjejernas stafett så skall de i någon av stilarterna åka på denna bana (om jag tolkat det rätt).
Citera
2020-03-02, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Moa Hansson bör väl åka sista sträckan. Att någon slog av hennes stav i semifinalen kan hon väl inte rå för. Hon hade säkert tagit sig till final om hon hade haft två stavar. 3,3 km ska hon orka köra trots sin långvariga sjukdom. Bångman bör väl också klara 3,3 km så Bångman, Rosenberg, Lindström och Hansson tror jag det blir. Tove får nöja sig med 15 km.

Har inte kollat alla sprintloppen så jag har inte sett hur Hansson såg ut. Såg hon hyggligt pigg ut kan jag hålla med om att hon går före Tove. Blir en avvägning mellan sprint- och uthållighetsegenskaper hur som helst.
Citera
2020-03-02, 12:21
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Killarna som åker nu åker på en 3.3km-bana och alltså inte samma bana som tjejerna åkte på. I tjejernas stafett så skall de i någon av stilarterna åka på denna bana (om jag tolkat det rätt).
En mellantid ser ut att ligga på samma ställe som för tjejerna så gissar det är typ tjejernas bana +800m
Citera
2020-03-02, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Vem av Bångman, Hansson eller Abrahamsson får åka 15km tro. Och framförallt, vilka får åka i stafetten bakom Lindström och Rosenberg. Var inte dom två som var tänkta att skrivas in först i laget när säsongen började kan man säga.

Ingen av dessa borde få åka. Så går det när man tar ut fel personer till JVM. Jag och andra här har sagt detta tidigare, Lisa Ingesson borde ha blivit uttagen. Vad är det för mening med att ha ett uttagningslopp till JVM och sen inte ta med hon som kommer 3:a? Istället tar man ut en som kommer 7:a, en som kommer ännu längre ner i resultatlista och en som inte ens åker uttagningsloppet.
Citera
2020-03-02, 12:28
Medlem
ackefoleys avatar
Är Polens dräkt den fulaste man skådat?
Citera
2020-03-02, 12:30
Medlem
FNLSs avatar
Flick stafetten känns ju öppen efter det här
Citera
2020-03-02, 12:34
Medlem
Alkibiadess avatar
Ersson upp i ledning! Fast tappar till 2.6 km.
Senast redigerad av Alkibiades 2020-03-02 kl. 12:37.
Citera
2020-03-02, 12:42
Medlem
ackefoleys avatar
Halfvarsson/Karlsson taktiken är den svenska modellen.
Citera
2020-03-02, 12:45
Medlem
Neofytens avatar
Får väl se om Gisselman kan hålla längre då...
Citera
2020-03-02, 12:46
Medlem
Alkibiadess avatar
Gisselman utökar ledningen till 2.6 km!
Citera
2020-03-02, 12:46
Medlem
Fram till första mellantid vid 1800 m är det en lång uppförsbacke, och sen är det mest nerför resten av banan fram till sprintbacken. Kan säkert vara en del skillnad på skidorna mellan de olika nationerna, svenskarna verkar gå bra i backen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in