2020-09-13, 10:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Kollade lite på graferna igen och som du ser så börjar överdödligheten överstiga linjen för den statistiska definitionen av överdödlighet 28 Mars för att understiga den igen efter 15 Augusti (upper bound threshold for excess deaths). Då får du fram runt 130 000 i överdödlighet. Vet inte hur du kan få fram 250 000 när grafen tydligt visar min siffra. Det är den gula grafen/linjen som är definitionen på överdödlighet så du ser ju med en gång att 250k är fel.
Och sen har du alla de som dött utanför sjukhusen och inte är medräknade i statistiken
Dom lär ingen glömma när det är dax att räkan ihop et facit om COVID-19.
Citera
2020-09-13, 10:25
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och sen har du alla de som dött utanför sjukhusen och inte är medräknade i statistiken

Tänkte inte på det. Förmodligen har du 100 000 som ligger döda i sina hem utanför statistiken
Tack för bra feedback
Citera
2020-09-13, 10:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Tänkte inte på det. Förmodligen har du 100 000 som ligger döda i sina hem utanför statistiken
Tack för bra feedback
Nej, en del av dom ligger i kylbilar då man inte hinner begrava alla.
Citera
2020-09-13, 10:33
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Nej, en del av dom ligger i kylbilar då man inte hinner begrava alla.

OK. 50 000 i kylbilar. Hur många kylbilar blir det?
Citera
2020-09-13, 10:43
Medlem
Citat:
Kollade lite på graferna igen och som du ser så börjar överdödligheten överstiga linjen för den statistiska definitionen av överdödlighet 28 Mars för att understiga den igen efter 15 Augusti (upper bound threshold for excess deaths). Då får du fram runt 130 000 i överdödlighet. Vet inte hur du kan få fram 250 000 när grafen tydligt visar min siffra. Det är den gula grafen/linjen som är definitionen på överdödlighet så du ser ju med en gång att 250k är fel.

Jag? Det är CDC som räknat ut det, det är uppskattningar, 250 000 är det allra sämsta fallet och 190 000 är det bästa.

Den graf du refererar till visar ETT värde, ett viktat värde.

Och nej, hur räknar du ihop - om du får det till 130 000?
Räkna om. Jag räknar lite snabbt och jag får att 130 passeras med ett antal staplar kvar så totalsumman i deras graf är nånstans vid 200 000.
Citera
2020-09-13, 10:44
Medlem
Citat:

För övrigt, att det går under från den 15e kommer förmodligen justeras framöver då eftersläpas en hel del.
Citera
2020-09-13, 11:02
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jag? Det är CDC som räknat ut det, det är uppskattningar, 250 000 är det allra sämsta fallet och 190 000 är det bästa.

Räkna om. Jag räknar lite snabbt och jag får att 130 passeras med ett antal staplar kvar så totalsumman i deras graf är nånstans vid 200 000.

Räknade varje stapel från där det börjar gå över linjen för överdödlighet. I varje stapel kommer ju sedan upp den enskilda periodens statistiska underlag. Antal reporterade dödsfall minus "upper threshold off excess death". 19 perioder över denna linje så får du detta värde då överdödligheten inom varje period varierar mellan 20k-2k. Medelvärdet på överdödlighet blir runt 6800 för varje period.
Citera
2020-09-13, 11:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
OK. 50 000 i kylbilar. Hur många kylbilar blir det?
Det är du som säger, inte jag.

Du får väl gå in på val delstat och leta upp hur många extra kylbilar man hyrt in.
Dock intressant och se din diskussionsteknik och undvika ämnet som är pinsamt för dig.

Men ja, dessa som dör utanför sjukhusen kommer att räknas in en dag, gäller bara indetifiera dom.
Vilket många rättsmedicinska företag gör just nu, och har en riktig boom nu tack vare trumpen.
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74

De skäms så över trumpen nu att det är komiskt.
Verkar som de tror att svamla skulle hjälpa trumpen ens på nått sätt.

Glöm inte heller och påpeka att trumpen sade att inte mer än 100000 skulle dö, och nu står vi här med dubbelt antalet döda och efter trumpen sade det.

Deaths:198,128
Citera
2020-09-13, 11:49
Medlem
Citat:
Räknade varje stapel från där det börjar gå över linjen för överdödlighet. I varje stapel kommer ju sedan upp den enskilda periodens statistiska underlag. Antal reporterade dödsfall minus "upper threshold off excess death". 19 perioder över denna linje så får du detta värde då överdödligheten inom varje period varierar mellan 20k-2k. Medelvärdet på överdödlighet blir runt 6800 för varje period.

Men sett till att några staplar är ca 20 och flera är 10 och över så borde du insett att din uppskattning inte stämmer....
Citera
2020-09-13, 11:53
Medlem
Citat:

Ja många av de som dör hemma testas inte. Särskilt de i hög ålder.

Trump borde komma med någon plan nu. Han har ju vetat sedan i januari att smittade smittar andra utan att ha symtom. Det borde ha fått honom i januari att börja tillverka tester som satan. Det hade hjälpt enormt.
Citera
2020-09-13, 12:16
Medlem
Citat:
Man har fortfarande överdödlighet till den sista veckan man räknat i och med att räknandet släpar efter.
https://www.cdc.gov/nchs/nvss/vsrr/covid19/excess_deaths.htm

Det är alltså inte en enda vecka utan överdödlighet sedan utbrottet. Anmärkningsvärt dåligt jämfört med andra länder.
Citera
2020-09-13, 13:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Man har fortfarande överdödlighet till den sista veckan man räknat i och med att räknandet släpar efter.
https://www.cdc.gov/nchs/nvss/vsrr/covid19/excess_deaths.htm

Det är alltså inte en enda vecka utan överdödlighet sedan utbrottet. Anmärkningsvärt dåligt jämfört med andra länder.
Jag har märkt att de bara skriver nått och tror vi inte redan vet att det är fel om vad COVID-19 gör med USA.
Tveklöst den mest inkompetenta på platsen någonsin, och lyssnar man sen vad trumpen säger till Woodward så inser man att trumpen skiter i folket och dess medborgare.
Och frågan måste igen ställas, för vem är trumpen president och när det är så uppenbarligen inte för folket och medborgarna i USA.
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ja många av de som dör hemma testas inte. Särskilt de i hög ålder.

Trump borde komma med någon plan nu. Han har ju vetat sedan i januari att smittade smittar andra utan att ha symtom. Det borde ha fått honom i januari att börja tillverka tester som satan. Det hade hjälpt enormt.
Undrar hur man ska räkna in alla dessa som dött utanför sjukhusen.(Man vet att de skäms när de tror vi menar liken ligger bokstavligen utanför sjukhusen )

trumpen har bara en plan med COVID-19, och det är kliva över COVID-19 liken för att vinna presidentvalet.
För någon empati besitter inte trumpen för dessa offer för viruset, och sen skulle ju det inte dö mer än 100000, så varför är vi nu då på det dubbla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in