2020-04-11, 11:03
Medlem
En republikans senator från Missouri förslår nu en Usa-version kopierad från Europa eftersom en sådan kan dämpa den snabba ökningen av arbetslösa och utförsäkrade i USA. Det går bara utför och utför och någon botten ser jag inte säger senatorn.

Och det går ju inte att komma ifrån att många av Europas stater faktisk har bättre förutsättningar än USA att rida ut krisen genom politiken att stödja företag att kunna behålla sin arbetsstyrka relativt intakt med allt vad det innebär av bibehållet kunnande och faktiskt också sammansvetsningen inom företagen. När sen krisen till slut mattas av så kan man relativt snabbt dra igång verksamheten igen.

Fast bäva månne USA nu når Trump säger han skall fatta sitt livs största beslut. Kan det vara att han vill bränna ner 5g master för att stoppa spridningen ?
Ok kanske skämt åsido, variationer på just sådana pompösa uttalanden har ju Trump proklamerat titt som tätt under krisen och allt har i regel varit tomt prat och runnit ut i sanden.
Citera
2020-04-11, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
En republikans senator från Missouri förslår nu en Usa-version kopierad från Europa eftersom en sådan kan dämpa den snabba ökningen av arbetslösa och utförsäkrade i USA. Det går bara utför och utför och någon botten ser jag inte säger senatorn.

Och det går ju inte att komma ifrån att många av Europas stater faktisk har bättre förutsättningar än USA att rida ut krisen genom politiken att stödja företag att kunna behålla sin arbetsstyrka relativt intakt med allt vad det innebär av bibehållet kunnande och faktiskt också sammansvetsningen inom företagen. När sen krisen till slut mattas av så kan man relativt snabbt dra igång verksamheten igen.

Fast bäva månne USA nu når Trump säger han skall fatta sitt livs största beslut. Kan det vara att han vill bränna ner 5g master för att stoppa spridningen ?
Ok kanske skämt åsido, variationer på just sådana pompösa uttalanden har ju Trump proklamerat titt som tätt under krisen och allt har i regel varit tomt prat och runnit ut i sanden.

Baserat på vad Trump har gjort förut så vågade han stänga ner landet men fick inte som han ville, så han vågar ju ta tuffa beslut även om det nog bara har hänt den gången.

Det är dock oroväckande att han står och säger att allt är så bra. Det är inte bra för folk då de inte då förstår att man måste passa sig för sjukvården fungerar inte så bra och även om det gör det så kan man vara riktigt sjuk länge och till och med dö.

Och för Trumps egen del blir det ju problem när folk i praktiken upptäcker att karln står och ljuger. Han tror kanske de aldrig kommer att göra det för han kanske tror på att det ska försvinna som ett mirakel. Oklart hur mycket han förstår.
Citera
2020-04-11, 12:28
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är en konspirationsteorretiker som har skrivit artikeln, flera forskare utanför Folkrepubliken säger samma sak att det inte är ett konstgjort virus

Framgår det på vilket sätt man kan särskilja ett "konstgjort" virus från ett normalt utvecklat?? Min magkänsla inom virologi säger mig att det borde vara omöjligt. Att detta labb ligger precis där det ligger gör väl att ett läckage inte är uteslutet? Sen behöver det inte innebära att hela händelsen behöver vara planlagd.
Citera
2020-04-11, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Framgår det på vilket sätt man kan särskilja ett "konstgjort" virus från ett normalt utvecklat?? Min magkänsla inom virologi säger mig att det borde vara omöjligt. Att detta labb ligger precis där det ligger gör väl att ett läckage inte är uteslutet? Sen behöver det inte innebära att hela händelsen behöver vara planlagd.

Man inte utesluta något sådant scenario. Det enda man kan göra är väl att gissa på det man tror är mest troligt. Att djur smittar varandra på såna där djurmarknader är ju inte otroligt med tanke på hur de hanterar djuren och staplar dem på varandra, rullar in dem i ståltråd och så vidare. Men gör det det väldigt mycket troligare? Upp till var och en, men det skulle onekligen kännas bättre i alla fall. Men samtidigt så vet man ju vad människan är kapabel till.

Trump menar att det finns allt som behövs i sjukvården men det tror jag inte alls på. Finns många som signalerar brist på det ena och det andra. Och tyvärr kommer det bara att bli värre i USA. Det är spritt i alla stater enligt statistik men de har ännu inte testat så många som till ex Italien och Spanien per capita. Men alla länders statistik är ju gjorde på olika sätt så att jämföra rakt av är vanskligt även om det naturligtvis säger något.
Citera
2020-04-11, 13:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB

Konstgjorda virus brukar vara mer...konstruerade, till min vetskap så går det att se när virus "splicas" ihop med ett annat virus så kan man se detta när man studerar virusets struktur
Citera
2020-04-11, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Det var fler döda i går än de tre föregående dagarna.

Tyckte själv det såg som om det planade ut något men dagen var lång och nya rapporter
om döda fick stapeldiagrammet att öka rejält framåt kvällskvisten.
På lördag räknar man kallt med att USA blir det värst drabbade landet i antalet döda. Så vilka regeringar och ledare som sköts sig bäst, medel eller sämst börjar ju framträda i ett allt klarare ljus och Donald lär inte l´kvalificera sig särskilt högt på den rankinglistan.
Citera
2020-04-11, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Tyckte själv det såg som om det planade ut något men dagen var lång och nya rapporter
om döda fick stapeldiagrammet att öka rejält framåt kvällskvisten.
På lördag räknar man kallt med att USA blir det värst drabbade landet i antalet döda. Så vilka regeringar och ledare som sköts sig bäst, medel eller sämst börjar ju framträda i ett allt klarare ljus och Donald lär inte l´kvalificera sig särskilt högt på den rankinglistan.

Trump försöker rädda USA med konstgjord andning "vi ska snart öppna upp" för att hålla ekonomin på glatt humör. Och börsen har ju gått uppåt sista tiden men USA har ju inte riktigt drabbats än så han skjuter det på framtiden.

Sen så förstår ju många att det är just det han gör, han snackar skit för att rädda ekonomin. När han ska låta intresserad av folks hälsa och liv så stakar han sig och man hör tydligt att det är något han tvingar sig att säga. För att det ska låta bra.
Citera
2020-04-11, 16:18
Medlem
https://imgur.com/gallery/EFZJBW1 En meme om Trumpeten. Kommer han att hålla någon PK i dag? Tror inte jag orkar mer nu. Hans självförhärligande är så irriterande samtidigt som han säger idioti på idioti.
Citera
2020-04-11, 16:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
https://imgur.com/gallery/EFZJBW1 En meme om Trumpeten. Kommer han att hålla någon PK i dag? Tror inte jag orkar mer nu. Hans självförhärligande är så irriterande samtidigt som han säger idioti på idioti.

Klart han kommer, det är hans ända metod för att kunna bli omvald just nu
Citera
2020-04-11, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Klart han kommer, det är hans ända metod för att kunna bli omvald just nu
Hans ratings gick upp från början då det alltid brular vara så vid enorma utmaningar för länder (undantaget var väl Bush vid 9/11). Numera sjunker Trumps trovärdighet för varje PK i princip. Det börjar bli för uppenbart att han ljuger, förleder och inte är det minsta att räkna med under pandemin.
Citera
2020-04-11, 17:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Hans ratings gick upp från början då det alltid brular vara så vid enorma utmaningar för länder (undantaget var väl Bush vid 9/11). Numera sjunker Trumps trovärdighet för varje PK i princip. Det börjar bli för uppenbart att han ljuger, förleder och inte är det minsta att räkna med under pandemin.

Bush rusade upp till nästan 100% efter 9/11, hans siffror dök inte fören ett par år senare, Trumps siffror dyker för att det är allt mer självklart att han inte sköter det hela.

Det är troligen därför han har ändrat tonläget, han är inte lika aggresiv utan försöker framstå som sympatisk även om han totalt misslyckas
Citera
2020-04-11, 18:27
Medlem
Ondahamsterns avatar
Nu är. USA #1 inom två fällt, fortsätter de i denna takt så kommer de att segla förbi många länder i antalet döda i mängd till populationen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in