2020-03-04, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-nog-PK
Nej, inte alls. Hur skulle hon kunna veta vad enskilda poliser kan tänkas ha sagt till Lamotte?

Avslöjad som lögnare
https://twitter.com/ScandalNay/status/1234805494755229696/photo/1

Han påstår sig ha kontaktas av polisens personskyddsgrupp och att dom ansett att han ska ha skyddsväst skriver han själv, men ingen har ansett inom polisen att Lamotte skulle ha skyddsväst. Du vet väl att en myndighet är enligt lag skyldiga att diarieföra och arkivera allt som görs och som sägs. Finns ingenting inom myndigheten att polisen ansett att han skall ha skyddsväst. Han hade civilpoliser som bevakade honom som kostar oss massivt med skattepengar, så nej han ljuger. Alltså en efterhandskonstruktion. Det syns ju på honom att han inte har alla hästar i stallet. Räcker att se och höra honom tala så framgår det. Att han sen försöker ändra det han redan sagt genom att påstå att någon privat sagt ord om skyddsväst till honom är skrattretande eftersom han påstår att personskyddet inom polisen sade till honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Har verkligen Lamotte sagt att polisen uppmanat honom att bära skyddsväst? Minns bara att han sa att polisen sagt att det fanns direkta hot mot honom.
Ni som har sån koll på allt om Lamotte bör väl läsa vad han själv skrivit? Ja det har han påstått.
Senast redigerad av Browser 2020-03-04 kl. 02:50.
Citera
2020-03-04, 08:21
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Avslöjad som lögnare
https://twitter.com/ScandalNay/status/1234805494755229696/photo/1

Han påstår sig ha kontaktas av polisens personskyddsgrupp och att dom ansett att han ska ha skyddsväst skriver han själv, men ingen har ansett inom polisen att Lamotte skulle ha skyddsväst. Du vet väl att en myndighet är enligt lag skyldiga att diarieföra och arkivera allt som görs och som sägs. Finns ingenting inom myndigheten att polisen ansett att han skall ha skyddsväst. Han hade civilpoliser som bevakade honom som kostar oss massivt med skattepengar, så nej han ljuger. Alltså en efterhandskonstruktion. Det syns ju på honom att han inte har alla hästar i stallet. Räcker att se och höra honom tala så framgår det. Att han sen försöker ändra det han redan sagt genom att påstå att någon privat sagt ord om skyddsväst till honom är skrattretande eftersom han påstår att personskyddet inom polisen sade till honom.

Ni som har sån koll på allt om Lamotte bör väl läsa vad han själv skrivit? Ja det har han påstått.

Jak skrev:
"Har verkligen Lamotte sagt att polisen uppmanat honom att bära skyddsväst? Minns bara att han sa att polisen sagt att det fanns direkta hot mot honom."
Min första mening är en fråga, den andra handlar om att jag inte minns att han sa något om det i Sverige Möts. Jag säger alltså ingenting med säkerhet.

Har kanske sett tre av karlns egna små filmer, följer honom inte på twitter, Fbook eller Insta, har ingen "koll" på honom alls utan är bara lite allmänt intresserad journalism överlag.

Tycker Lamotte verkar en smula blåst och tar sig själv på för stort allvar. Men man kan ha en hotbild mot sig ändå, hur han tacklar den hotbilden är upp till honom.
Känner mig dock ganska säker på att han har "vänner" inom polisen, vad de kan ha sagt till honom mellan skål och vägg blir svårt att veta.
Citera
2020-03-04, 20:55
Medlem
Citat:
[/b]

Jak skrev:
"Har verkligen Lamotte sagt att polisen uppmanat honom att bära skyddsväst? Minns bara att han sa att polisen sagt att det fanns direkta hot mot honom."
Min första mening är en fråga, den andra handlar om att jag inte minns att han sa något om det i Sverige Möts. Jag säger alltså ingenting med säkerhet.

Har kanske sett tre av karlns egna små filmer, följer honom inte på twitter, Fbook eller Insta, har ingen "koll" på honom alls utan är bara lite allmänt intresserad journalism överlag.

Tycker Lamotte verkar en smula blåst och tar sig själv på för stort allvar. Men man kan ha en hotbild mot sig ändå, hur han tacklar den hotbilden är upp till honom.
Känner mig dock ganska säker på att han har "vänner" inom polisen, vad de kan ha sagt till honom mellan skål och vägg blir svårt att veta.
Polisen gick ut idag och sa att Lamotte ljuger om skyddsvästen.
Citera
2020-03-04, 21:16
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Polisen gick ut idag och sa att Lamotte ljuger om skyddsvästen.

Okidoki. Det gjorde de även igår. Men det hjälper ju inte så länge Lamotte säger att han blev uppmanad att bära västen av sin okända vän inom polisen.

Inte för att jag bryr mig.
Citera
2020-03-04, 21:37
Medlem
Citat:
Okidoki. Det gjorde de även igår. Men det hjälper ju inte så länge Lamotte säger att han blev uppmanad att bära västen av sin okända vän inom polisen.

Du menar Mållgan?
Citera
2020-03-04, 21:43
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Du menar Mållgan?

Det kan det vara, det är det fiffiga med hemliga källor. Skulle inte förvåna mig det minsta om Lamotte hittat på, skulle heller inte bli förvånad om han har hemliga vänner i kåren som han utbyter information med.
Inte för att det spelar någon roll för mig, det är inte västhistorien som gör Lamotte bra eller dålig.
Citera
2020-03-14, 21:46
Medlem
Raxbahns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
OLOF PALME
Ja, precis.
Redan då var väljarna indoktrinerade av svt. Politisk maktfullkomlighet, betydligt mer än vad som egentligen förekom i dåtidens SSSR.
Citera
2020-03-23, 12:32
Medlem
Citat:

En klar möjlighet är ju att han har frågat en individuell polis om det är en bra ide med skyddsväst.

Polisen har svarat något i stil med "Ja, det är ju en tanke. Kan ju inte skada."

Så Lamotte tycker han talar sanning om han säger han har blivit uppmanad att ha den.
Polisen tycker inte de har uppmanat honom att ha den.
Citera
2024-10-24, 07:59
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Är det inte direkt brottsligt att inte agera politiskt oberoende här.
Gammal grej men om de händer igen.. De är ju inte förtal de handlar om heller så svt måste rapportera verkligheten. De hade kunnat ljuga ihop något mindre klandervärt som anledning.
Citera
2024-10-24, 11:07
Medlem
MrMarios avatar
Väldigt svag "demokrati" där ute i kronogården om de inte klarar en vanlig debatt. Det är väl våra finkänsliga muslimer/islamister som inte tål ett öppet civiliserat samtal, som vanligt. Bara gap o skrik, våld och kaoz tycks vara enda språlet muslimen förstår...
Citera
2024-11-10, 19:59
Medlem
SaraFrees avatar
Såg Brottarbrödernas intervju med Lamotte, den mest intressanta jag hört med honom. En annan stämning med de där bröderna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in