Citat:
Ursprungligen postat av
Browser
Avslöjad som lögnare
https://twitter.com/ScandalNay/status/1234805494755229696/photo/1
Han påstår sig ha kontaktas av polisens personskyddsgrupp och att dom ansett att han ska ha skyddsväst skriver han själv, men
ingen har ansett inom
polisen att Lamotte skulle ha skyddsväst. Du vet väl att en myndighet är
enligt lag skyldiga att diarieföra och arkivera allt som görs och som sägs. Finns ingenting inom myndigheten att polisen ansett att han skall ha skyddsväst. Han hade civilpoliser som bevakade honom som kostar oss massivt med skattepengar, så nej han ljuger. Alltså en efterhandskonstruktion. Det syns ju på honom att han inte har alla hästar i stallet. Räcker att se och höra honom tala så framgår det. Att han sen försöker ändra det han redan sagt genom att påstå att någon privat sagt ord om skyddsväst till honom är skrattretande eftersom han påstår att personskyddet inom polisen sade till honom.
Ni som har sån koll på allt om Lamotte bör väl läsa vad han själv skrivit? Ja det har han påstått.
Jak skrev:
"Har verkligen Lamotte sagt att polisen uppmanat honom att bära skyddsväst? Minns bara att han sa att polisen sagt att det fanns direkta hot mot honom."
Min första mening är en fråga, den andra handlar om att jag inte minns att han sa något om det i
Sverige Möts. Jag säger alltså ingenting med säkerhet.
Har kanske sett tre av karlns egna små filmer, följer honom inte på twitter, Fbook eller Insta, har ingen "koll" på honom alls utan är bara lite allmänt intresserad journalism överlag.
Tycker Lamotte verkar en smula blåst och tar sig själv på för stort allvar. Men man kan ha en hotbild mot sig ändå, hur han tacklar den hotbilden är upp till honom.
Känner mig dock ganska säker på att han har "vänner" inom polisen, vad de kan ha sagt till honom mellan skål och vägg blir svårt att veta.