Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-23, 22:08
Medlem
Tja!

Ska sälja en av mina datorer men har ett litet problem.

Har gjort en hel återställning med USB men vad jag än försöker göra så verkar mitt Microsoftkonto finnas kvar på datorn, går att logga in på mail osv utan lösenord.

När jag startade upp den efter återställningen så loggade jag in med mitt konto så det är därför det finns där.

Måste man ha ett konto kopplat till datorn för att det ska fungera?

Så om jag nu ska sälja den så måste jag isf göra en ny mail att koppla datorn till, så får den som köper bara logga in med sitt osv.
Tacksam för svar!
Citera
2020-02-23, 22:18
Medlem
Nej du måste inte ha ett konto kopplat. Går att välja att göra offlinekonton. Gör ett nytt offlinekonto utan lösenord eller med ett enkelt lösenord, radera ditt gamla konto och kör sen en wipe på ledigt utrymme.

Googla. Du är inte direkt först att fråga det här.
Citera
2020-02-23, 23:08
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av automann
Tja!

Har gjort en hel återställning med USB men vad jag än försöker göra så verkar mitt Microsoftkonto finnas kvar på datorn, går att logga in på mail osv utan lösenord.

När jag startade upp den efter återställningen så loggade jag in med mitt konto så det är därför det finns där.

Så om jag nu ska sälja den så måste jag isf göra en ny mail att koppla datorn till, så får den som köper bara logga in med sitt osv.
Tacksam för svar!
Ändra till lokalt konto utan lösenord och ändra kontonamn ett neutralt namn
Citera
2020-02-24, 05:54
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av automann
Tja!

Tacksam för svar!

Du gör såklart en ny återställning men där du TAR BORT ALLA FILER OCH KONTON!
Var vaksam så ser du hur du gör..
Citera
2020-02-24, 17:24
Medlem
Tack för hjälpen !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in