2020-02-23, 20:09
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Så är det, dessa program är till för de mest delikata plaggen som inte tål någonting, och får heller ingen rejäl centrifugering. Gå upp ett snäpp i temperatur till 40.

Jag har tänkt det, men då kanske en del krymper. Fast det borde inte göra någon skillnad på 10 grader tycker jag.
Citera
2020-02-23, 20:25
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
Jag har tänkt det, men då kanske en del krymper. Fast det borde inte göra någon skillnad på 10 grader tycker jag.

De flesta plaggen klarar 40 grader, som tidigare har sagt så är det centrifugeringen som är kass är det en gammal tvättstuga brukar det finnas en maskin som enbart centrifugerar, vad står det för varvantal i displayen på maskinen?

Det skadar inte att försöka rensa pumpen själv men känner man sig osäker på hur det fungerar så skulle jag kontakta hyresvärden i första hand. Var det ingen som visa dig runt när du flyttade in?
Citera
2020-02-23, 20:33
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
De flesta plaggen klarar 40 grader, som tidigare har sagt så är det centrifugeringen som är kass är det en gammal tvättstuga brukar det finnas en maskin som enbart centrifugerar, vad står det för varvantal i displayen på maskinen?

Det skadar inte att försöka rensa pumpen själv men känner man sig osäker på hur det fungerar så skulle jag kontakta hyresvärden i första hand. Var det ingen som visa dig runt när du flyttade in?

Maskinerna är nästan nya Miele så jag tror inte att de är dåliga eller att pumparna behöver rensas. Det är inte särskilt många hushåll till den här tvättstugan.
Vi hade genomgång när maskinerna sattes in, men det finns ingen speciell 30 grader med centrifug så man får köra annat 30-program.
Övrig tvätt på 90, 60 och 40 grader blir nästintill kruttorr.
Citera
2020-02-23, 20:38
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Maskinerna är nästan nya Miele så jag tror inte att de är dåliga eller att pumparna behöver rensas. Det är inte särskilt många hushåll till den här tvättstugan.
Vi hade genomgång när maskinerna sattes in, men det finns ingen speciell 30 grader med centrifug så man får köra annat 30-program.
Övrig tvätt på 90, 60 och 40 grader blir nästintill kruttorr.

Okej men det borde finnas en inställning till varvantal på centrifugering isf eller har du kollat det redan?
Citera
2020-02-23, 21:16
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Okej men det borde finnas en inställning till varvantal på centrifugering isf eller har du kollat det redan?

Nej det har jag inte kollat. Får undersöka det vid nästa tvätt.
Citera
2020-02-23, 21:57
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Nej det har jag inte kollat. Får undersöka det vid nästa tvätt.

1600 minst så ska det nog gå bra ska du se.
Citera
2020-02-24, 05:56
Medlem
har du bara yllekläder ? varför inte tvätta på 40 el 60 grader , mera hygieniskt oxå

felanmäl till vaktis så kommer han ock rensar maskinen

kan vara fel på tvättmaskinen även om den är ny
Senast redigerad av diseledvin 2020-02-24 kl. 06:00.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in