2020-02-24, 13:52
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Jag baserar min text på vedertagen vetenskap medan du killgissar.
Jag också även om du raljerar om motsatsen. Varför googlar du inte på min ståndpunkt istället för att gå till personangrepp? Jag har lång erfarenhet från hundägande och kattägande.

Tror du jag har nåt emot katter bara för de är korkade?
Senast redigerad av WTFSTHLM 2020-02-24 kl. 14:03.
Citera
2020-02-24, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Jag också även om du raljerar om motsatsen. Varför googlar du inte på min ståndpunkt istället för att gå till personangrepp? Jag har lång erfarenhet från hundägande och kattägande?

Tror du jag har nåt emot katter bara för de är korkade?
Du bevisar hur obildad du är. Har du några argument att komma med i sakfrågan annat än att rabbla dina personliga åsikter. Du framstår inte som smart för att du påstår att du är smart.
Jag bemöter dig så som du framställer dina texter, hade du någonstans när du uttryckt dina personliga åsikter visat någon form av ödmjukhet hade du fått annat svar.

Du som gillar att googla kan ju googla det jag påtalat, tex. behöver du sätta dig in i skillnaden mellan solitärt levande djur och flockdjur. Även flyktdjurs beteende är av stor vikt. Katter är flyktdjur och lever ursprungligen sina vuxna liv solitärt i stor utsträckning medan hundar anfaller och är flockdjur. Flockdjur har i benmärgen att lyda en ledare.
De beteendeskillnader som uppkommer av dessa anledningar är fundamentala, grundläggande och av stor betydelse hur man som människa kan utläsa djuren. Det påvisar INGENTING av djurens övriga intelligensnivå.

Din "långa erfarenhet" är fortfarande relativ och säger inget om din personliga bildning i frågan. Vetenskap är vad jag lutar mig mot. Dessutom har djur inom sina raser varierande intelligens precis som människan. Du kan ha råkat äga en katt som inte hade alla hästar hemma. Pun intended.
Citera
2020-02-25, 18:25
Medlem
Krakentooths avatar
Katter kan få syn på sin spegelbild utomhus i fönster eller i vattenpölar eller vattendrag utan att freaka. Min katt reagerar inte det minsta om man sätter en bamsestor spegel mitt framför nosen.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in