Citat:
Min kritik är inte att lagboken är värdelös utan den retorik jag hör från feminister. Dock finns det saker att kritisera. Som att man måste ta ut föräldraledighet. Enligt Freud ska mannen vara frånvarande i början då barnet bara bryr sig om att vara förenas med kvinnan. När ungen är 1 kommer fallus att komma in i bilden och då blir mannen aktuell då han representerar idealet att bli vuxen och han har något som barnet inte har. En stor kuk, skägg, osv som barnet inte kan erbjuda sin mamma. Då kan det vara aktuellt att mannen tar ut föräldraledighet. Dock får alla göra som de vill. Att staten ska lägga sig i är sjukt. Sen så vill S att dagis ska vara obligatoriskt vid 2 års ålder. Jag tycker själv att dagis är skitbra och att det är bra med ungar som får interagera och leka med andra ungar. Men staten ska inte bestämma det. Set får varje enskild förälder bestämma.Sen så vill man könskvotera i styrelser. Det intressanta här är att feminister skiter i om det är 100% kvinnor och 0% män. Men det tar hus i helvete om det är det motsatta.
Det kostar 50 000kr att starta igång ett aktiebolag och då skulle kvinnor själva kunna gå in i styrelsen om de vill. Men kvinnor fungerar olika än män och vill inte lika ofta gå in i styrelserna. Så nu ska man könskvotera in kvinnor som inte har något där att göra för att ta del av något som män redan byggt upp istället för att bygga upp något själva. Snacka om dålig kvinnosyn om något.
Sen finns det de som tar det såpass långt att de vägrar inse att män är starkare än kvinnor med starkare muskelfäste, kompaktare muskelmassa, större muskler, testosteron osv.
Jag älskar liberala Simone De Bevoir feminister men de dominerar inte debatten idag. Istället har vi 23 åringar utan någon slags klokhet eller vishet som ska börja ha massa att tycka till om. Istället för en faktabaserad, vis matriark.