2020-02-21, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nej då. Finns det en sådan skillnad på det området så hade du i feminismens namn kunnat engagera dig i frågan och försöka driva på förändring.

Detta hade dock kostat värdefull tid som istället kan användas till att gnälla över vilka frågor du tycker att andra människor ska driva åt dig och att hitta på hypotetiska scenarion kring hur du tror att folk skulle reagera om någon faktiskt engagerat sig.

Trams! Den fråga jag brinner för är lika rättigheter oavsett kön och det är därför jag är motståndare till feminismen.
Citera
2020-02-21, 13:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Trams! Den fråga jag brinner för är lika rättigheter oavsett kön och det är därför jag är motståndare till feminismen.

Någon konkret fråga du driver eller är det bara lite generellt 'mot feminism'?

Är du för lika rättigheter så slåss du ju mot dig själv isf.
Citera
2020-02-21, 13:49
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Förespråkar den förkrossande majoriteten fler kvinnor i fängelse eller mansmiljarden?
Nix, därför att de flesta förstår att skälet till att det ser ut som det gör till stor del är ett resultat av individuella val. Vilket även är skälet till att samhället ser ut som det gör. Och att de flesta inte anser att 50/50 på alla positioner är en nödvändighet för att kunna uppnå jämställdhet.
Citera
2020-02-21, 13:53
Medlem
felfoedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Well, krig är ju vad det är

Mm, du skojar om det. Ingen skillnad på feminister från 1890 och feminister från 2020. Som sagt!

Gnälliga jävla pack.
Citera
2020-02-21, 13:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jaså? Vilken tur vi har dig som kan berätta för folk vad andra tycker och tänker.

För det är väl inte du som anser att det är helt ok att kalla folk med vissa gener för djur, skrika att man hatar dem, och hävda att de är toxiska för samhället?

Nä, det kan det väl inte vara?
Du hade ju åsikt om att Hitler egentligen nog inte vill utrota judar, men han var tvungen. Vad tror du han ville egentligen då, om inte föra krig och utrota folkslag och bli världshärskare?

Sitta på en äng och lukta på blommorna?
Citera
2020-02-21, 14:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av felfoedd
Mm, du skojar om det. Ingen skillnad på feminister från 1890 och feminister från 2020. Som sagt!

Gnälliga jävla pack.

Nu var det väl du som gnällde? Är du feminist?

Alla krigshetsade i början av första världskriget innan de såg vilket helvete det kriget blev. Men länka gärna någon info. Har inte hört att just suffragetterna krigshetsade.
Citera
2020-02-21, 14:08
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du hade ju åsikt om att Hitler egentligen nog inte vill utrota judar, men han var tvungen. Vad tror du han ville egentligen då, om inte föra krig och utrota folkslag och bli världshärskare?
Hade han fått välja hade han säkert hellre sett att alla bara uppfyllde hans krav utan motstånd. Hade Judarna själva bara lagt sig för att dö hade han ju inte behövt bygga några koncentrationsläger.

Peace in our time.
Citat:
Sitta på en äng och lukta på blommorna?
Tror jag inte.
Citera
2020-02-21, 14:10
Medlem
felfoedds avatar
Citat:
Nu var det väl du som gnällde? Är du feminist?

Alla krigshetsade i början av första världskriget innan de såg vilket helvete det kriget blev. Men länka gärna någon info. Har inte hört att just suffragetterna krigshetsade.

Nej, jag menar det EVIGA feministgnället i media. Men du kanske förnekar dess existens?

Du får söka upp själv. Helt otroligt att du ens uttalar dig om du inte hört talas om White Feather Campaign.

Skämmes!
Citera
2020-02-21, 14:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av felfoedd
Nej, jag menar det EVIGA feministgnället i media. Men du kanske förnekar dess existens?

Du får söka upp själv. Helt otroligt att du ens uttalar dig om du inte hört talas om White Feather Campaign.

Skämmes!

Jag väljer media själv så jag stöter inte på så mycket utav det gnället men nog har jag hört om det. Antifeministiskt gnäll stöter jag dock ofta på och jävlar vad gnälligt och överdrivet det kan bli. 7 resor värrre än Aftonbladet under värsta nyhetstorkan

Ja där ser man. Patrioter och suffragetter.
Citera
2020-02-21, 14:26
Medlem
felfoedds avatar
Citat:
Jag väljer media själv så jag stöter inte på så mycket utav det gnället men nog har jag hört om det. Antifeministiskt gnäll stöter jag dock ofta på och jävlar vad gnälligt och överdrivet det kan bli. 7 resor värrre än Aftonbladet under värsta nyhetstorkan

Ja där ser man. Patrioter och suffragetter.

Jag anser mig ha rätt att protestera mot feminismen, om du betraktar det som likvärdigt gnäll är det ditt problem.

Patrioter..? Suffragetterna ville sko sig på männens blodsoffer. De var inte patrioter. De ville att män skulle DÖ för dem - därför att män bör DÖ för kvinnor. Samtidigt ville de ha full jämlikhet.

Kvinnligt hyckleri!
Citera
2020-02-21, 14:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Nix, därför att de flesta förstår att skälet till att det ser ut som det gör till stor del är ett resultat av individuella val. Vilket även är skälet till att samhället ser ut som det gör. Och att de flesta inte anser att 50/50 på alla positioner är en nödvändighet för att kunna uppnå jämställdhet.
Så om män dör tidigare och hamnar i fängelse på grund av individuella val, varför skulle då feminister föreslå mansmiljarden och att sätta fler kvinnor i fängelse?
Citera
2020-02-21, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Hade han fått välja hade han säkert hellre sett att alla bara uppfyllde hans krav utan motstånd. Hade Judarna själva bara lagt sig för att dö hade han ju inte behövt bygga några koncentrationsläger.

Peace in our time.

Tror jag inte.
Så varför anser du att han var tvungen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in