2020-03-28, 20:16
Medlem
Någon som har mer koll på detta? Har blivit nekad en överföring från Bitstamp till ICA-banken (ja, skratta ni). Funkar Revolut som någon nämnde här? Vill inte åka på problem senare heller.
Citera
2020-03-29, 18:26
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonfires_Down
Någon som har mer koll på detta? Har blivit nekad en överföring från Bitstamp till ICA-banken (ja, skratta ni). Funkar Revolut som någon nämnde här? Vill inte åka på problem senare heller.

Vet inte, utan påhopp här kan det bero på din historik?

Annars revolut har bättre koll än alla svenska jag testat iaf. Kring noll oavsett alternativ... revolut vill ju dock ha liveselfies titt som tätt, tycker jag är smått kränkande.. så inte använt på ett tag.
Citera
2020-08-08, 16:41
Medlem
Enligt kommentarer på länken nedan är det följade banker idag som blockerar sina kunder från att göra SEPA-transfer till (samtliga) kryptobörser:

-Swedbank
-ICA Banken
-Skandiabanken

https://forum.bitcoin.se/t/artikel-sa-har-koper-du-bitcoin-pa-kraken/3193/5

Helt sinnessjukt att de blockerar människor att köpa BTC med sina egna pengar.
Skriv gärna här om någon mer får problem med sin bank så kan vi hålla listan levande.

Ser man i andra trådar/sidor att folk inte får igenom sin SEPA-trasnfer kan man fråga om deras bank. Är väl att skaffa Revlut som workaround eller byta bank som är lösningen i dessa fall.
Citera
2020-08-08, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smajgfice
Enligt kommentarer på länken nedan är det följade banker idag som blockerar sina kunder från att göra SEPA-transfer till (samtliga) kryptobörser:

-Swedbank
-ICA Banken
-Skandiabanken

https://forum.bitcoin.se/t/artikel-sa-har-koper-du-bitcoin-pa-kraken/3193/5

Helt sinnessjukt att de blockerar människor att köpa BTC med sina egna pengar.
Skriv gärna här om någon mer får problem med sin bank så kan vi hålla listan levande.

Ser man i andra trådar/sidor att folk inte får igenom sin SEPA-trasnfer kan man fråga om deras bank. Är väl att skaffa Revlut som workaround eller byta bank som är lösningen i dessa fall.

Psykopater styr vårt Bank-system. Inkluderande SwedBank. Dock så är psykopater också i kontroll av Bitcoin. Vi behöver något bättre än båda
Citera
2020-08-08, 21:13
Medlem
Revolut till Coinbase fungerar.

Revolut till Kraken fungerar inte.
Citera
2020-08-09, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
Köpa på HEX.COM framsidan går bra med. Eller köpa via Metamask direkt med kort. Revolut är fake tjänster med dumma middle men, coinbase är centraliserat trash. Uniswap är bäst.

Ska den här tråden som handlar om bankers censur av kryptohandelsplatser nu istället handla om HEX?

TS vill ju skicka pengar till Coinbase eller till Kraken, inte köpa HEX.
Citera
2020-08-09, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Ska den här tråden som handlar om bankers censur av kryptohandelsplatser nu istället handla om HEX?

TS vill ju skicka pengar till Coinbase eller till Kraken, inte köpa HEX.

Jag hjälper TS med att informera SEPA är dumt. Du kan köpa direkt med kort på HEX.COM eller med Metamask. Det är enklare och decentraliserat. Vem fan vill skicka pengar till en centraliserad exchange om de visste om Uniswap? Jag informerar TS om bättre saker
Citera
2020-08-09, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
Jag hjälper TS med att informera SEPA är dumt. Du kan köpa direkt med kort på HEX.COM eller med Metamask. Det är enklare och decentraliserat. Vem fan vill skicka pengar till en centraliserad exchange om de visste om Uniswap? Jag informerar TS om bättre saker

Suck.....
Håll dig till din hex-tråd. Böjar bli riktigt trött på att du ska shilla hex i VARJE tråd i denna forumdel!
Citera
2020-08-09, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smajgfice
Suck.....
Håll dig till din hex-tråd. Böjar bli riktigt trött på att du ska shilla hex i VARJE tråd i denna forumdel!

Vänta tills HEX är Number 1 Crypto. Jag var on-topic btw. Jag skrev att Bitcoin kanske kommer gå upp. Sen så sa jag något som är bättre tips.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in