Citat:
Ursprungligen postat av
Svavelbrygga
Jag läser och hör ganska ofta om hur oerhört destruktivt amfetamin är. Jag får inte ihop det här med verkligheten jag ser.
Mina egna erfarenheter är att ja, det blir inte så bra att dra lina efter lina på en kväll men de få gångerna har jag alltid även fortsatt dricka så ja dricker man sprit till morgonen blir man bakis. Inte amfetaminets fel. Fick en påse lämnat hos mig efter en bra fest. Drog en lina på fredagen efter jobb tills det tog slut och tyckte bara det var skönt att inte vara trött, och hade ingen lust att fortsätta med några till.
Jag ser folk ta det i flera dagar så de inte sover på en vecka och det blir inte heller jättebra. Dricka sig full varenda dag i en vecka är inte heller bra.
Jag har vänner som vad jag ser verkar använda amfetamin på ett hållbart sätt. I åratal skött vardagsliv utan droger under veckorna och sen ta amfetamin och skippa sömn fredag till söndag. Få mycket gjort och sova gott söndag kväll antar jag.
Förutom då att en ständigt växande andel av befolkningen får diverse amfetaminvarianter utskrivna.
Ändå är de enda som tjatar om legalisering cannabisanvändarna? Vad missar jag? Varför är det ingen som vill legalisera vår nationaldrog amfetamin?
10 år senare ser du vad som hänt med hundarna.