2020-02-14, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Inte alla men några på flashback har uppenbarligen betalt för att driva propaganda det är uppenbart.
Varför jag är här för att jag hatar PK-folket och alla svin inom politiken och media som ständigt försöker förnedra och skada det svenska folket och nu sak även SAS ta heder och ära av skandinavier.

Det handlar om att nedvärdera vårat ursprung, våran historia, kultur, traditioner och språk för att göra oss rotlösa så att ingen ska klaga på dagens sjuka invandring och mångkultur som bryter ner samhället.
Att vi ska tycka att denna dysfunktionella mix är normalt, en form av idelogiskt krig mellan nationalism och globalism. MSM är megafonen för att prångla ut hjärntvätten medans sjuklövern river allting. Man försöker hela tiden flytta gränsen för vad som är acceptabelt.
Du är sorgsen och arg för att du felinformerad och felledd, det finns hjälp att få. Problemet är att du måste till SÖDERMALM. Men du är välkommen, lämna scootern och bössan hemma bara
Citera
2020-02-14, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Jaha men klassisk Trotskist säger jag go fuck yourself och samtidigt fråga hur många såna här idioter man måste läsa. Hur funkar modereringen? Nu har jag fatt nog för idag. Några inlägg är intressanta att läsa. Även såna som inte håller med mig överhuvudtaget, men är det inte det ett sånt här forum är till

Jag vill inte vara snobbig men va fan städa upp

Ta lunch istället, finns det några trevliga restauranger i närheten av din lilla påverkanscentral, jag antar att du sitter i centrala Stockholm.
Ta en kaffe och acceptera förlusten det är ingen skam i det. Eller gå och fråga trollchefen om tips.
Citera
2020-02-14, 13:16
Medlem
Citat:
Ta lunch istället, finns det några trevliga restauranger i närheten av din lilla påverkanscentral, jag antar att du sitter i centrala Stockholm.
Ta en kaffe och acceptera förlusten det är ingen skam i det. Eller gå och fråga trollchefen om tips.
Är du säker på att du svarade på rätt inlägg?
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du brukar ju själv se "ryssar" bakom varje motgång, så kasta inte sten i glashus.

Och du lärde mig ordet "shills". Kasta inte vatten i igloon.

När bryter SAS sitt samarbete med byrån? Snart blir det ny upphandling.
Citera
Medlem
Citat:
Du är sorgsen och arg för att du felinformerad och felledd, det finns hjälp att få. Problemet är att du måste till SÖDERMALM. Men du är välkommen, lämna scootern och bössan hemma bara

Haha men undrar ju vem det är som är felinformerad, herregud så borta ni är. Klassiskt sektbeteende på er, tragiskt att se.
Citera
2020-02-14, 13:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Sluta med det där jävla tramset. Är lika dumt som när Aftonbladet påstår att Putin ligger bakom kritiken mot SAS.
Ja & nej. I trådar där DN & bonniers har hamnat i en skitstorm så ser man alltid relativt nyreggade, eller gamla konton som aldrig postat något, plötsligt mobiliseras. Så att det förekommer avlönade shills i vissa trådar råder det ingen tvekan om. Det skulle nästan vara konstigt annars. Om jag hade ägt ett skitstort företag så hade jag givetvis också velat påverka bilden av företaget i sociala medier.(Aftonbladet verkar dock inte ha sådana resurser när dom får på skallen)

Även i den här tråden har det setts vissa tendenser åt det hållet, även om de flesta apologeter självklart bara är nyttiga idioter, som skall "ta matchen".

I den mån Putin är inblandad så är det nog i produktionen av själva filmen.
Citera
2020-02-14, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Sluta med det där jävla tramset. Är lika dumt som när Aftonbladet påstår att Putin ligger bakom kritiken mot SAS.

Det är inget trams. tyvär så är det ett faktum till skillnad från den ryska trollarmen.
Har man varit på flashback länge så är det uppenbart.
Citera
2020-02-14, 13:21
Medlem
Citat:

Haha, absurt skojig replik.
Citera
Medlem
Citat:
Haha men undrar ju vem det är som är felinformerad, herregud så borta ni är. Klassiskt sektbeteende på er, tragiskt att se.
Jaha men visa mig det perfekta livet. Hur vill du leva? Om du får ut vad du vill var du än bor så är du bara att gratulera, men det finns ingen anledning att se ner på folk som trivs i Stockholm.
Citera
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Byrån gjorde bara vad andra i branschen tidigare gjort och fortsatte på spåret att förminska och relativisera vit kultur. Dock hade de inte förväntat sig att folk skulle förstå det och reagera på det som de gjort.
Du TROR verkligen att själva meningen var att dissa kunderna? Då behöver du tänka lite mer om detta.
Citera
2020-02-14, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Vilken del av filmen var satir, och på vilket sätt?

Det enda jag tolkar som direkt satiriskt, eller åtminstone ironiskt, är när man tar upp att en stulen sak blir "skandinavisk" genom lite förändring. Man har ju redan trummat in att detta är felaktigt, den mästrande ironin är därför uppenbar.
Senast redigerad av Stockholmslivet 2020-02-14 kl. 13:25.
Citera
2020-02-14, 13:25
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Som någon redan påpekat så skiljde sig PK-medias och Vänsterns reaktion på reklamfilmen i Staffanstorp diametralt gentemot deras reaktion på SAS reklamfilm.

Vänstern hatar ju populism (folklighet) när folkets åsikter går emot deras ideologi och agenda. Jag tror att vänsterpartisten och riksdagsledamoten Ulla Hoffman var en av de första som uttryckligen svarade på en direkt fråga från en journalist, att folket inte skulle få styra över/bestämma i invandringsfrågan. Invandring var en mänsklig rättighet ansåg hon, och man kunde inte ha folkomröstning om sån't.

Motsatsordet till populism är elitism. Så genom att tidningsredaktioner sitter och dissar populism i debattartiklar och krönikor, så visar de sitt förakt för folket och att de faktiskt tillhör en elit som inte tycker att folket ska få bestämma. Sedan påstår sig samma elit vara för demokrati. Javisst, bara om eliten först får bestämma vilka åsikter som är demokratiska. Pftt!

Sverige är långt ifrån en demokrati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in