2020-02-16, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Ebba borde skaffa lite taktiskt kunnande av Stina, hon hade inte dragit en mm i det läget.
Förmodligen inte men vad hade det hjälpt? Nu är detta en tour och bara totaltiden räknas i slutändan. Ebba tjänar ingenting på att eventuellt släppa upp folk bakifrån. Dessutom hade hon fortfarande fått stryk av Weng
Citera
2020-02-16, 17:10
Medlem
Toinen-Osittains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joow
Skulle säga att Ebbas spurt är jämngod med Östbergs. Vad står det nu, 2-2 mellan dem senaste mötena?
Ja, ganska jämn spurtförmåga. Förhoppningsvis får Ebba bukt med Östberg i framtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av katw
Det rimmar mycket väl med din profilbild.
Vad tillför ett osakligt påhopp (dvs. OT-inlägg) på en Flashbackanvändare själva Ski Tour 2020-ämnet? Ingenting.

Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Om det gör dig upprörd så hoppas jag samtliga svenskor åker med tungan ute.
Det var inte min poäng. Om du läser inlägget ser du att jag talade om Ebba - att det inte passar henne med tungan ute - och att de som räcker ut tungan gör det av sina skäl, skäl som inte är Ebbas stil.

Citat:
Ebba borde skaffa lite taktiskt kunnande av Stina, hon hade inte dragit en mm i det läget.
Ebba var för ivrig under loppet. Hon kommer lära sig med åren.
Citera
2020-02-16, 17:15
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toinen-Osittain
Vad tillför ett osakligt påhopp (dvs. OT-inlägg) på en Flashbackanvändare själva Ski Tour 2020-ämnet? Ingenting.

Jag sänkte mig till din nivå. Får be om ursäkt.
Citera
2020-02-16, 17:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Jag sänkte mig till din nivå. Får be om ursäkt.

Ja jävlar att du ska när du börjar förklena Juha Mieto.
Citera
2020-02-16, 17:26
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toinen-Osittain
Allmänt brukar tungan ute tyda på pretentiös hållning, divalater eller efterblivenhet, inget av det rimmar på Ebba.

Absolut. Här är några utmärkta exempel på efterblivna och pretentiösa divor.

https://i0.wp.com/www.informantesenred.com/wp-content/uploads/2017/07/Albert-Einstein-0001IR.jpg?resize=900%2C450&ssl=1

https://e.cdn-expressen.se/images/a6/31/a6318d4fe363b79c8ba66637aaf65c98/575@60.jpg

http://img.over-blog-kiwi.com/0/82/53/64/20160929/ob_b5d37e_7-tumblr-oe63igici41qcpbt0o1-540.jpg
Citera
2020-02-16, 17:33
Medlem
Harald99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Den som blir tvåa i dagens lopp är den moraliska segraren i min bok.

Finns inga "moraliska segrare" i min bok. Om alla kör med sina egna regler/tolkningar så har vi ingen idrott.
Men om jag nu hade lutat åt det hållet så är inte dagens tvåa, dvs Weng, kanske någon moralisk segrare.
Dock vet hon att hon spurtar ned Ebba och Flugan alla dagar i veckan, gäller bara att hon orkar hänga med tills upploppet.
Citera
2020-02-16, 17:33
Medlem
Jag är norsk och ser naturligtvis skidor live på NRK. Nu har jag sett dagens damlopp på SVT Play också (man blir ju nyfiken när många i tråden kritiserar dom svenska kommentatorerna).

Jag tycker Hård och Blomquist är rett ok. Ganska eller till och med mycket bra, faktisk. Lagom entusiastiska, lagom realistiska. Uppenbarligen kunniga. Som sportskommentatorer skall vara, helt enkelt.

Annars vill jag bara säga två saker:

Jag tycker beteckningen "Hård & Blomman" låter erotiskt....

Jag tycker mycket om Kalla (det gör nog norrmän i allmänhet), och det er sorgligt att se henne bli intervjuad i intervjuson. Ingen glädje alls.
Citera
2020-02-16, 17:36
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskadmust
Jag tycker mycket om Kalla (det gör nog norrmän i allmänhet), och det er sorgligt att se henne bli intervjuad i intervjuson. Ingen glädje alls.
Nää, hon är inte ens sådär svart i ögonen som hon brukade vara när hon förlorade, mest bara uppgiven
Citera
2020-02-16, 17:40
Medlem
Harald99s avatar
Citat:

Av Stinas taktiska sinne kan alla lära (gillar t ex att Svahn är en väldigt "tänkande" åkare).
Men skillnaden i en kamp på upploppet gentemot Weng och Östberg är att Ebba är den svagaste avslutaren, medans Stina är den vassaste.
Citera
2020-02-16, 17:46
Medlem
Linn Svahn kan bli en ny björgen

Ebba behöver en clostebolkur
Citera
2020-02-16, 17:53
Medlem
Ksenia74s avatar
Det som retar mig mest är att alla andra åkare är helt slut när dom kommer i mål men Johaug skrattar och ser oberörd ut hon har haft bra nytta av dopingen kan man ju lugnt påstå
Citera
2020-02-16, 17:55
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Linn Svahn kan bli en ny björgen

Äh, nu tycker jag att du lägger ribban väl lågt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in