2020-02-15, 20:51
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Sprinten lever fortfarande vidare. Sluta kolla på distansloppen som flera redan gjort och se på sprinten i stället.
Betydligt mer spännande, och fler nationer som kan vara med och ta pallplatser.
Dessutom är det andra specialiteter som gäller än dunderhonung.

Jag vet, men jag har svårt att ta till mig sprinten som tävlingsform. Kanske är det mina tidiga minnen av odödliga distanslopp jag upplevt framför en tjock-tv, kanske är jag bara konservativ. Men visst är det kul att det går bra när det går bra.
Citera
2020-02-15, 20:57
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag vet, men jag har svårt att ta till mig sprinten som tävlingsform. Kanske är det mina tidiga minnen av odödliga distanslopp jag upplevt framför en tjock-tv, kanske är jag bara konservativ. Men visst är det kul att det går bra när det går bra.

Det är väl en smaksak. Grejen med sprint är att det oftast är väldigt tajt och vad som helst kan hända.
Jag tycker det är mycket underhållande att kolla på, även om det som ofta blir fall osv som ödelägger en hel tävling.
Annars är det (i mitt tycke då) mer underhållande än distanstävlingar. Framförallt nu när det är som det är. Förhoppningsvis blir det förändring inom några år, vilket jag faktiskt tror att det kommer bli.
Citera
2020-02-15, 21:18
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Blir Frida en ny Calle Halvarsson. Medioker karriär, inget taktiskt sinne och man tjatar i decennier om att hon egentligen är världsbäst men bara har lite otur som kommer på plats 10-20 lopp efter lopp

Nu kanske man inte kan summera hennes karriär efter två tävlingar efter en lång avstängning. Hon är inte den första som åker för fort i början för att sen inte orka. Kläbo gör relativt ofta sådana lopp där han knappt orkar i mål
Citera
2020-02-15, 21:19
Medlem
FNLSs avatar
Till slut kom startlistorna.
Hittade åtminstone fyra fel
Citera
2020-02-15, 21:28
Medlem
FNLSs avatar
Svahn och tio andra fick muntlig tillsägelse för felaktig stavplacering vid start
Citera
2020-02-15, 22:13
Medlem
[quote=Richard-III|70285766 borde man då inte fundera lite mer seriöst över hur Calle mår egentligen och vad som vore bäst för hans hälsa nu och i ett längre perspektiv? Som det är nu kan han inte prestera ens i närheten av fysisk förmåga.[/QUOTE]

Calle presterar nog i närheten av sin absoluta förmåga när han landar på placeringar strax utanför prispallen eller runt topp tio. Men den jämna nivån håller han alltför sällan. Vad gäller Kalla så är ju hon bäst när det verkligen gäller, dvs på mästerskapen. Ge henne ett VM till, presterar hon inte som hon själv vill då ja då kan det vara dags att sluta.
Citera
2020-02-15, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag är så fruktansvärt less på att höra svenska "experter" flåshurtigt yra om att Ebba ska ta sin första världscupseger. Dvs slå Johaug. Det kommer inte att hända.

Det hände inte i dag, kommer inte att hända i morgon och inte den här säsongen, knappast nästa heller. Eller den efter det.

Ebba har redan besegrat Johaug den här säsongen.
Citera
2020-02-16, 01:07
Medlem
rainbowias avatar
Vågen hör och häpna redan efter 2:15. Skräddarsytt för en bra tid på Jonna.
Citera
2020-02-16, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Du har uppenbarligen inte koll på hur man blir seedad i olika lopp.

Korrekt därav frågan

Tyckte du att du bidrog med ditt svar?
Citera
2020-02-16, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Du tycker det är en berättigad fråga efter ett 70 dagar långt tävlingsuppehåll med minimal träning?

Jag vet inte

Men hon visar prov på psykiska besvär
Citera
2020-02-16, 07:17
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Korrekt därav frågan

Tyckte du att du bidrog med ditt svar?

Hade varit något annat om du hade frågat om hur seedningen gick till och/eller hur många svenska herrar som var/är seedade. Nu antydde du att du hade koll på hur seedningen gick till trots att du inte verkar ha koll på det, därav mitt svar.
Citera
2020-02-16, 07:42
Medlem
FNLSs avatar
Idag är det ingen som är seedad, inte ens Johaug
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in