Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-10, 13:36
Medlem
Ja, kanske har ni hört talas om s.k. jawsizrers, vilket är en liten boll man stoppar in i munnen för att träna käkmusklerna med. De har funnits på marknaden ett tag, men ingenting jag personligen någonsin sett säljas i en fysisk butik som t.ex. Intersport eller Kjell & Company, utan jag har endast sett dem online på bland annat Ebay. Går lite i tankarna på att beställa hem en, men de är inte helt gratis. Vill man ha ett helt set med tre olika "vikter" (motstånd) går det på upp mot ca 800 plus frakt. Men jag tänker ändå att det kan vara värt det, med tanke på att när man väl har köpt dem kan man troligtvis ha dem i all evighet i princip, inte så att man lär behöva köpa nya varje år.

Här är en bild som visar alla anisktsmuksler man tränar med hjälp av en jawsizr, och sen är det också bilder på två personer innan och efter de använt en sån. Jag tycker mig faktiskt se en skillnad, på efterbilderna ser dessa personer ut att ha starkare käkmuskler och mindre runt ansikte.

Vad är era tankar kring jawsizr? Någon som testat en?
Citera
2020-02-10, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Ja, kanske har ni hört talas om s.k. jawsizrers, vilket är en liten boll man stoppar in i munnen för att träna käkmusklerna med. De har funnits på marknaden ett tag, men ingenting jag personligen någonsin sett säljas i en fysisk butik som t.ex. Intersport eller Kjell & Company, utan jag har endast sett dem online på bland annat Ebay. Går lite i tankarna på att beställa hem en, men de är inte helt gratis. Vill man ha ett helt set med tre olika "vikter" (motstånd) går det på upp mot ca 800 plus frakt. Men jag tänker ändå att det kan vara värt det, med tanke på att när man väl har köpt dem kan man troligtvis ha dem i all evighet i princip, inte så att man lär behöva köpa nya varje år.

Här är en bild som visar alla anisktsmuksler man tränar med hjälp av en jawsizr, och sen är det också bilder på två personer innan och efter de använt en sån. Jag tycker mig faktiskt se en skillnad, på efterbilderna ser dessa personer ut att ha starkare käkmuskler och mindre runt ansikte.

Vad är era tankar kring jawsizr? Någon som testat en?

Bit i en tennisboll eller liknande kostar 10kr och skadar nog tänderna lika mycket..
Citera
2020-02-11, 07:08
Medlem
Okej, uppenbarligen verkar det inte vara någon här inne som har testat en. Men jag sökte på en review på Youtube och han tyckte att den här bollen gjorde ett bra jobb för att träna käken med - och efteråt fick han träningsvärk i käkmusklerna så han knappt kunde tugga mat efteråt. Jag kommer nog köpa en faktiskt, inte just nu men tror det kan vara beneficial faktiskt. Precis som att man tränar alla andra muskler på gymmet anser jag att käkmusklerna behöver tränas också till viss del. Han på videon rekommenderade f.ö. ungefär 5-10 min ca 3 dagar i veckan.
Citera
2020-02-11, 07:40
Medlem
Varför?
Citera
2020-02-11, 07:44
Medlem
SwedishPsych0s avatar
Tror inte det är så nyttigt att sitta och tugga på plast varje dag, köp en låda billiga tuggummin istället.
Citera
2020-02-11, 15:05
Medlem
Innominatas avatar
Det där är ju lika dumt som att tro att man kan punktfärbränna fett. I det här fallet fett i ansiktet genom att anv tuggmusklerna.
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishPsych0
Tror inte det är så nyttigt att sitta och tugga på plast varje dag, köp en låda billiga tuggummin istället.
Jag fick faktiskt lite annan form på käkmusklerna efter att ha tuggat tuggummi dygnet runt i flera år.
Men det är inget att rekommendera. Det kostade mer än 100 000 att fixa alla tänderna som var utslitna.
Citera
2025-12-08, 17:31
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Okej, uppenbarligen verkar det inte vara någon här inne som har testat en. Men jag sökte på en review på Youtube och han tyckte att den här bollen gjorde ett bra jobb för att träna käken med - och efteråt fick han träningsvärk i käkmusklerna så han knappt kunde tugga mat efteråt. Jag kommer nog köpa en faktiskt, inte just nu men tror det kan vara beneficial faktiskt. Precis som att man tränar alla andra muskler på gymmet anser jag att käkmusklerna behöver tränas också till viss del. Han på videon rekommenderade f.ö. ungefär 5-10 min ca 3 dagar i veckan.
Jag har beställt Jawrsize för 28 kr på Temu, vet inte om jag tänker använda den dock
(FB) Få ett mer maskulint ansikte
om jag vågar så är det med lasso runt säkerhetshand och via kindtänderna
https://jawliner.com/pages/health
Citera
2025-12-16, 01:39
Medlem
Crapmagics avatar
Tjejerna får på före och efter bilderna en reducerad fyrkantighet och en fulare V-form istället i käkpartiet varför man missförstår och tror att efterbilden är förebilden!

Killarnas före och efter bilder visar istället bredare käke via upptränande mandibulär muskler
Hur fan är den här könsskillnaden eller rättare sagt reklamen av könsskillnaden möjlig?

Ännu sjukare är att ingen tycks vilja diskutera käktränare år 2025 i denna tråd med mig
Citera
2025-12-16, 05:06
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Tjejerna får på före och efter bilderna en reducerad fyrkantighet och en fulare V-form istället i käkpartiet varför man missförstår och tror att efterbilden är förebilden!

Killarnas före och efter bilder visar istället bredare käke via upptränande mandibulär muskler
Hur fan är den här könsskillnaden eller rättare sagt reklamen av könsskillnaden möjlig?

Ännu sjukare är att ingen tycks vilja diskutera käktränare år 2025 i denna tråd med mig

Varför vill du se ut som en spade? Det kommer inte ge dig fler kvinnor. Sålänge du duschar regelbundet och inte har en ölmage så duger du utseendemässigt för kvinnor. Endast män bryr sig om andra mäns muskler. Jobba på din sociala kompetens.

Om du vill ha "10/10"-kvinnor jobba på att bli rik. Ingen käklinje ersätter ett fett bankkonto.
Senast redigerad av Krappfiskarn 2025-12-16 kl. 05:09.
Citera
2025-12-16, 16:34
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Varför vill du se ut som en spade? Det kommer inte ge dig fler kvinnor. Sålänge du duschar regelbundet och inte har en ölmage så duger du utseendemässigt för kvinnor. Endast män bryr sig om andra mäns muskler. Jobba på din sociala kompetens.

Om du vill ha "10/10"-kvinnor jobba på att bli rik. Ingen käklinje ersätter ett fett bankkonto.
Varför vill du inte se ut som Chad ifall du redan har den medfödda kraniumforensiska dispositionen dvs men kan slipa till den lite, tala för dig själv, min avlångare ansiktsform löper ingen risk att bli kvadrofånigt (spade) för att jag balanserar upp det.

Jag vill se ut som han som står över Svenne banan i tjejernas ögon eftersom det kommer vissa fördelar i bättre behandling och du kan få 20 yngre tjejer attraherade av ditt utseende vilket även ger bonusen i ökad självkänsla över att du inte åldrats lika illa gentemot det förväntade, vilket ger en större egoboost än din lösning att du sitter med en pengabunt & lockar på henne samtidigt som man ser ut som vanliga
"Ragnar lille vän, du tror väl inte att vi tar dig bara för pengarna?" som Cathrine sa
"Ä va e re här för snack?" för att citera Vanheden

Jag kan tycka att det är mer givande att få se raw-attraktionen i kvinnans ögon gentemot kompensations-beteende som att tvingas göra pajaskonster för att komma innanför troskanten, och det jag förväntas få i utbyte av mitt krumbuktande är att få känna mig manlig på kuppen, nej tack det spelet ger mig inte så mycket

Jag har ingen möjlighet att bli rik, så jag föredrar att förbättra min redan utsökta käklinje, och det hänger knappast på käklinjen utan helheten i ansiktet vilket åstakomms genom sk lookmaxing som jag personligen har erfarit fungerar, så man måste jobba med massor av delar som sitter på huvudet och i huvudet.
Käktränare jobbar inte bara på käken, utan kraften kommer genom käkarna som sägs kunna förbättra flertalet ansiktsmuskulaturer

Den gagball från Temu som jag hämtade ut idag ska jag lägga in i garderoben direkt, för här är den käktränare vi skulle ha köpt från början, den riskerar man inte svälja och kvävas till döds i onödan
https://www.temu.com/goods.html?_bg_fs=1&goods_id=601099556537751&sku_i d=17592381513815&_oak_page_source=501&_x_sessn_id= gincnjergt&refer_page_name=shopping_cart&refer_pag e_id=10037_1765899015948_ox3rxrk6pr&
refer_page_sn=10037
och belastar inte framtänderna heller på det dåliga sättet

Jag är inte säker på att jag vill ha några tior heller

Ni kommer att få hör av mig igen med uppdateringar ifall jag kan presentera några förmpdade ansiktsförändringar
Senast redigerad av Crapmagic 2025-12-16 kl. 16:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in