2020-02-12, 17:26
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Mer från zhiko kako's facebook

https://minfil.com/l29es5Y1n5/Screenshot_20200212_172315_com.android.chrome_jpg

https://minfil.com/HaA3s4Yen6/Screenshot_20200212_172231_com.android.chrome_jpg
Citera
2020-02-12, 17:34
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornesmagasin2
Intressant spår måste jag erkänna till mitt eget förtret, men på zhiko kako facebook står klart o tydligt han e kurd med kurdiska flaggan bl.a och nåt om peshmerga, tror inte en ryss hade lagt upp sånt på sin facebook + han ser inte ens rysk ut, men jaja tids nog kommer väl hans riktiga namn och identitet fram o inte bara hans smeknamn

Det kanske finns kurder med kopplingar till Ryssland också. Namnet är väl inte så kurdiskt dock? Vi vet att vi har gissat rätt om han försvinner från olika siter snart när folkbokföringen kommer ikapp.
Senast redigerad av InteSDbliven 2020-02-12 kl. 17:53.
Citera
2020-02-12, 17:36
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Det kanske finns kurder med kopplingar till Ryssland också. Namnet är väl inte så kurdiskt? Vi vet att vi har gissat rätt om han försvinner från olika siter snart när folkbokföringen kommer ikapp.
Japp vi får väl vänta och se
Citera
2020-02-12, 18:48
Medlem
Citat:
Du gör verkligen namn för ditt namn, rappakalja....

Citera
2020-02-12, 18:56
Medlem
Citat:
Fast går du som sagt in på Abas Rzgar facebook ser du att han lagt upp bilder dessutom vid Zhiko kako's minnesplats och folk har även skrivit hans namn med ljus och lagt fotografier på zhiko där samt att i samma facebook inlägg har abas rzgar länkat till Zhiko kako facebook + flera andra har också bekräftat att det e just den zhiko kako de syftas på o inte nån jävla ryss med en städfirma ditt handikapp!! Eller du e för lat för att logga in på facebook och kolla länken jag la upp?

Ha ha ha ha...nä du, lat är jag inte jag har redan kollat Facebook och jadå, ser både namn och bild, nemas problemas med den saken, men likt förbaskat finns inte dessa "användarnamn" i folkbokföringen.
Och...det var från början faktiskt inte jag som drog upp detta med städfirma, det var en annan tjomme här i tråden.
Samt...jag har själv fotat på minnesplatsen, går förbi busstorget varenda dag, då jag bor strax intill

https://minfil.com/J0f0afY8n2/IMG_2741_JPG
Citera
2020-02-12, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rappakalja2
Ha ha ha ha...nä du, lat är jag inte jag har redan kollat Facebook och jadå, ser både namn och bild, nemas problemas med den saken, men likt förbaskat finns inte dessa "användarnamn" i folkbokföringen.
Och...det var från början faktiskt inte jag som drog upp detta med städfirma, det var en annan tjomme här i tråden.
Samt...jag har själv fotat på minnesplatsen, går förbi busstorget varenda dag, då jag bor strax intill

Någon som vet vem s kurdi Rinkeby är som gillade hans bilder? Ser ut att ha kommit hit nyligen.
Citera
2020-02-12, 19:07
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rappakalja2

Städfirman kan säkert vara ett sidospår, men jag har aldrig någonsin stött på något som verkar vara ett aktiebolag med en person anställd med ett så skum ägarstruktur.

Det skriker skatteflykt, drogsmuggling och penningtvätt om ägarstrukturen och dokumentet som beskriver ägarföretagets verksamhet på Gibraltar.

När en viss ZK försvinner från folkbokföringen tycker jag vi drar igång storstädning på städfirman i tråden på allvar.

Då ingen tycks vilja diskutera MGM i tråden förutom att Postnord eftersänder post till denne felaktigt (till Drevkarlsstigen?) i Edsberg så kan vi väl hålla oss sysselsatta med lite mäklarspaningar på tomgång i tråden under tiden?
Citera
2020-02-12, 19:23
Medlem
30Lugers avatar
Citat:
Mer från zhiko kako's facebook

https://minfil.com/l29es5Y1n5/Screenshot_20200212_172315_com.android.chrome_jpg

https://minfil.com/HaA3s4Yen6/Screenshot_20200212_172231_com.android.chrome_jpg

Han har två vargar som bakgrund i den övre länken. Sympati med de grå vargarna, den turkisknationalistiska rörelsen? Verkar konstigt om han är kurd, men ibland är världen konstig. Kunde inte låta bli att notera vargarna.
Citera
2020-02-12, 19:25
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wrucebayne
fick höra av en vän att polisen knackat dörr i Edsberg, så MGM kanske har kopplingar dit?

Knackade Polisen möjligtvis dörr på Drevkarlsstigen 3 i Edsberg för att söka efter "MGM" som din vän påstår?

Citat:
Ursprungligen postat av Wrucebayne
Varför i helvete skulle jag mena att MGM också är BO? Sitter du och läser påtänd eller? Jag fick veta från pålitliga källor att polisen varit i Edsberg och gått in i en lägenhet där en misstänkts post ska ha skickats fel, därför jag frågade om han (MGM) kunde ha koppling till Edsberg.

Dessutom så skrivs det ju att det möjliga BO var skriven på djupdalsvägen, vilket INTE är Edsberg.

Inte för att jag är påtänd, men vet du skillnaden på att "eftersända post" och att "skicka post fel"?

Kan "skicka post fel" vara förortslingo för "eftersädning"? Kan det vara så att du på något sätt missförstått din vän och rört ihop BO och MGM i alla fall?

Att BO var skriven i Sollentuna och rimligtvis kan ha fått post dit som han kan ha hämtat är i linje med vad gammelmedia skriver i fallet.

Påhittad dialog:
"Knack knack!
-Vem där?
-Polisen! Bor ZK här?
-Nej han bor inte här utan i XXX.
-Han får sin post hit felaktigt då! Kan vi komma in och titta lite?"
Busskuren han sköts vid har också helt legitima kopplingar till Edsberg.

Om det nu är ZK som är BO.
Senast redigerad av InteSDbliven 2020-02-12 kl. 19:32.
Citera
2020-02-12, 19:28
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
Han har två vargar som bakgrund i den övre länken. Sympati med de grå vargarna, den turkisknationalistiska rörelsen? Verkar konstigt om han är kurd, men ibland är världen konstig. Kunde inte låta bli att notera vargarna.
Skumt faktiskt när man tänker efter för va ja vet avskyr kurderna alla turkar, med all rätt med tanke på vad turkarna utsätter dem för, men han kanske bara tyckte vargar såg ut o va coola och la upp den bilden
Citera
2020-02-12, 19:37
Avslutad
Här behövs lite förtydligande i tråden. Nummer ett var att lista ut vilken BO var med expressens ledtrådar. Med den bakgrundscheck jag gjorde med ledtrådarna så tror jag vi kan konstatera att bakgrundschecken är riktig. Men utifrån de förutsättningar som fanns och finns så gick det omöjligt att få fram ett namn eftersom alla händelser med följande åtal lades ned. I tråden fanns då ett namn KK som gick att passa in i ledtrådarna. MEN! så till slut lyckas man sätta ut bilder vid busskuren på BO och smeknamnet. Ja men vad faen! Man behöver väl inte vara Einstein för att titta på en bild och läsa smeknamnet. Att skriva i tråden att man sedan tror sig ha kommit på något för att någon satt ut både bild och namn på brottsplatsen säger sig ju själv att det ÄR BO. Det är ju inget att gapa om snarare vill man förhäva sig att man har ÖGON man kan SE med. Det är vi många på fb som har och det är inget att GAPA OM!

Det kan vara så att detta BO passar in i skjutningen Märsta samt mordbranden Märsta. Men vi har lik förbaskat inte namnet på den som var med eftersom åtalet lades ned. Detta BO åker alltså på samma släde som KK som vi hade uppe tidigare. Lika svårt att få fram namnet. Men händelsera är riktiga och kvarstår. Sedan gällande städfirman givetvis kommer det i en annan dager och är intressant eftersom BO har suttit med i styrelsen. Bra teori, penningtvätt.

Jag tycker vi spånar vidare utan att tjafsa om ditten och datten. Nu står ju ljus och bild på brottsplatsen så givetvis är det han som är offret. (Enkelt att vara på fb när anhöriga/kompisar sätter ut bild på brottsplatsen).
Citera
2020-02-12, 19:46
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Här behövs lite förtydligande i tråden. Nummer ett var att lista ut vilken BO var med expressens ledtrådar. Med den bakgrundscheck jag gjorde med ledtrådarna så tror jag vi kan konstatera att bakgrundschecken är riktig. Men utifrån de förutsättningar som fanns och finns så gick det omöjligt att få fram ett namn eftersom alla händelser med följande åtal lades ned. I tråden fanns då ett namn KK som gick att passa in i ledtrådarna. MEN! så till slut lyckas man sätta ut bilder vid busskuren på BO och smeknamnet. Ja men vad faen! Man behöver väl inte vara Einstein för att titta på en bild och läsa smeknamnet. Att skriva i tråden att man sedan tror sig ha kommit på något för att någon satt ut både bild och namn på brottsplatsen säger sig ju själv att det ÄR BO. Det är ju inget att gapa om snarare vill man förhäva sig att man har ÖGON man kan SE med. Det är vi många på fb som har och det är inget att GAPA OM!

Det kan vara så att detta BO passar in i skjutningen Märsta samt mordbranden Märsta. Men vi har lik förbaskat inte namnet på den som var med eftersom åtalet lades ned. Detta BO åker alltså på samma släde som KK som vi hade uppe tidigare. Lika svårt att få fram namnet. Men händelsera är riktiga och kvarstår. Sedan gällande städfirman givetvis kommer det i en annan dager och är intressant eftersom BO har suttit med i styrelsen. Bra teori, penningtvätt.

Jag tycker vi spånar vidare utan att tjafsa om ditten och datten. Nu står ju ljus och bild på brottsplatsen så givetvis är det han som är offret. (Enkelt att vara på fb när anhöriga/kompisar sätter ut bild på brottsplatsen).

Det handlar väl inte om att framhäva sig eller någon annan. Men de pusselbitar vi har nu och försöker lägga verkar passa bättre i pusslet. Att tråden gärna får handla om de inblandade i händelsen istället för personer som inte är det är väl bara bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in