Citat:
Ursprungligen postat av
InteSDbliven
Mamma till vår nya kandidat som BO är den som är VD i företaget. ZK är styrelsesuppleant. Bolaget verkar vara ägt av ett TRIGALIS LTD i UK som va jag kan bedöma är "dissolved".Både mamma och BO verkar dyka upp i städbolaget 2018-11-19. Samtidigt verkar det dyka upp i runda slängar 500.000 sek i bolaget.
Citat:
Skumma ägarbolag utomlands som har lite undflyende ägarförhållanden eller till och med är "dissolved" är nog ett säkert tecken på att den enda städning som förekommer i städbolaget AleXeurAsiA AB är penningtvätt.
https://bizzdo.se/foretag/5567731830/AleXeurAsiA-AB
ZK verkar ha varit skriven hemma hos (gissningsvis) sin mamma varför uppgifterna i pressen att BO bott på annan plats tycks stämma.
Var mamman och sonen skyldiga någon pengar gick det utsökt att skjuta sonen för att få mamman att betala ut.
Ny tvist i tråden. Rysk maffia i Storbritannien kan nu inte uteslutas utan måste nu vävas in i tråden. Drogspåret blir inte kallare då vi hittar gränsöverskridande ägarstrukturer i ett obskyrt städbolag i Sollentuna.
Om vi gräver lite i vem som äger TRIGALIS LTD som äger Städföretaget där BO är styrelsesuppleant så hittar vi en mycket intressant hemsida:
https://beta.companieshouse.gov.uk/company/07007580/filing-history
Jag ska på middag i kväll, men det finns mycket att gräva i här så någon annan i tråden kanske orkar skumma dokumenten lite.
-Företagets verksamhetsbeskrivning är som skriven för skatteflykt, penningtvätt och drogsmuggling. Import och export av varor och tjänster och möjlighet att stödja "bodies" utomlands ekonomiskt. Att äga bolag kors och tvärs i världen.
-1:st Director i företaget finns i Gibraltar. Jon@than Christi@n St@gnetto.
-1 GBP i vinst på ett år. Vilken tur att det blev en liten vinst i alla fall.
Det finns säkert en hel del skumt i den länkade dokumentsamlingen.
Förslag till frågor vi kan gräva lite mer i:
-Behöver ett städbolag i Sollentuna en ägarstruktur med ett nedlagt ägarbolag i UK med en VD som bor på Gibraltar?
-Penningtvätt och drogsmuggling låter som troligare verksamhet i mina öron.
-En Director med italienskklingande namn. Kanske italiensk maffia är inblandad också?