2020-03-03, 01:18
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efedrinkungen
Du glömde nämna kallare vintrar...
och sunkigheten.
Varför tror du det är en tredjedel av priset mot Solkusten
på bostäderna. ?!?!

Jag har kollat in mitt ställe nu och det var inga som helst problem varken med sunkighet eller kyla.
Finns ju uppenbart bättre och sämre delar av "staden".
Citera
2020-03-04, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasticdoll
TS hoppas du uppdaterar med din uppfattning sen när du varit där, vore kul att höra vad du tycker eftersom det är så väldigt spridda åsikter här

Jag har gjort en kort visit nu. Kan säga att det var som en blandning av vad många sagt här. Både bra och dåligt!
Min lägenhet är i toppskick med klimatanläggning och larm. ALLT man behöver och lite till finns i den. Fräscha grannar, fräsch gata osv.
Däremot fanns det ju mindre trevliga ställen där omkring. Men det är absolut inga problem för mig. Jag har en av dom bästa lägenheterna där och det är ju den jag köpt, inte staden
Hann inte direkt med något uteliv förutom en kväll (var sådär). Men det får utforskas nästa gång!
Citera
2020-05-08, 14:45
Medlem
STAROs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efedrinkungen
Du glömde nämna kallare vintrar...
och sunkigheten.
Varför tror du det är en tredjedel av priset mot Solkusten
på bostäderna. ?!?!

Kallare vintrar - antar du syftar på nattemperatur då eller? Annars får du gärna berätta hur mycket kallare vintrarna är i Torrevieja. Områdets största tillgång är just klimatet med drygt 320st soldagar per år.

Du missade nog att jag skrev att jag äger boende i såväl Torrevieja som Marbella. Gör du?

Att det är dyrare i Marbella har inte direkt att göra med att det är bättre att bo där utan handlar mer om hype, precis som med allt annat. Området attraherar folk med mer pengar och då åker priserna upp. Det var lite det som jag försökte få fram i mitt inlägg.

Har du inga större krav förutom sol, bad, öl etc och du känner att du har lust att betala 3ggr så mycket för detta så skall du definitivt köpa boende i Marbella.
Citera
2020-05-08, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STARO
Kallare vintrar - antar du syftar på nattemperatur då eller? Annars får du gärna berätta hur mycket kallare vintrarna är i Torrevieja. Områdets största tillgång är just klimatet med drygt 320st soldagar per år.

Du missade nog att jag skrev att jag äger boende i såväl Torrevieja som Marbella. Gör du?

Att det är dyrare i Marbella har inte direkt att göra med att det är bättre att bo där utan handlar mer om hype, precis som med allt annat. Området attraherar folk med mer pengar och då åker priserna upp. Det var lite det som jag försökte få fram i mitt inlägg.

Har du inga större krav förutom sol, bad, öl etc och du känner att du har lust att betala 3ggr så mycket för detta så skall du definitivt köpa boende i Marbella.

Jag fattar precis vad du menar. Oavsett om det är kallare på natten än på dagen (vilket det väl ändå är överallt på jorden? Haha) så är det ju ändå hundra gånger skönare än svenska vintern
Den här tråden blev inte alls som jag tänkt. Den drog till en hel hjord med negativa och pessimistiska typer som bara hånar och gnäller. Avundsjuka?? Har lärt mig att man inte ska skapa trådar på söndagkvällar för då är söndagsångest-maffian aktiva! Då får man fan se upp.
Citera
2021-08-14, 00:20
Medlem
Jag var nyligen några veckor i Torrevieja, söder om Alicante. På den största stranden där vimlade det nu av burkini! Senast jag var där för 2 år sedan inte en enda. Kanske ibland någon förskrämd muslimsk kvinna i religiös klädsel i änden av stranden, som tittade på när hennes barn badade. Och någon enstaka i religiös klädsel i stan.
Helt annorlunda i år. Ingen rolig syn. Förut var det ju skönt att slippa åsynen av hijab på stranden när man lämnade Sverige.
Några av kvinnorna tror jag talade franska. Någon tom förortssvenska.
Nedslående utveckling.
Vad har hänt?
Skall man söka sig till ställen med högre prisnivå om man vill slippa åsynen av religiös klädsel på stranden? Hur ser det ut på Mallorca?
Citera
2021-09-08, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseJJ
Jag var nyligen några veckor i Torrevieja, söder om Alicante. På den största stranden där vimlade det nu av burkini! Senast jag var där för 2 år sedan inte en enda. Kanske ibland någon förskrämd

Jag var i Katalonien i sommar, norr om Barcelona. I Lorret de Mar var det gott om "Franska kvinnor", men inte iförda självmordsbombarmundering. Dessa var 2a/3e generationen "Fransoser", lite underklasskänsla med att dricka öl och röka cigg med askkoppen på den gravida magen. Ryssar. Enstaka unga förortskids från holland, belgien, frankrike som åkt ner med sin begagnade AMG. Det röks hasch ibland helt öppet av spaniorer.

Men så gott som 5km norr om Lloret de Mar var det musselfritt. I Tossa de Mar, Platja D'Aro, Palamos, Begur har jag aldrig sett mörkklädda personer. Inga negrer på stränderna, de negrer som existerar ser du cykla ute på landsbygden mellan deras trädgårdsskötarjobb. Nu utelämnade jag en stad vilken är paradiset, utan massturism, unga knarklangare på bilsemester eller pundare som vill flytta till Spanien för att "starta ett nytt liv" (Fly fogden).

En intressant spaning, svenskar och islamister gillar att åka till samma ställen på semester. Det ska vara billigt, det måste finnas många av den egna sorten på plats, och så vill man att fler av sin sort ska komma dit. Man ska absolut inte försöka anpassa sig efter landet man åker till. Helst ska alla kunna det egna språket, finns det en restaurang eller butik vars ägare är av samma sort som en själv så åker man dit. Därför utelämnar jag namnet på den stad jag åker till.
Senast redigerad av forarn 2021-09-08 kl. 11:53.
Citera
2021-12-26, 18:43
Medlem
JoonaToivios avatar
Några uppdateringar TS? Varit där mera och kan ge din syn på att äga en lägenhet därnere?

Funderar på att köpa en etta-tvåa och bosätta mig i när jag känner för och hyra ut under tiden jag inte befinner mig därnere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in