Citat:
Ursprungligen postat av
LasseJJ
Jag var nyligen några veckor i Torrevieja, söder om Alicante. På den största stranden där vimlade det nu av burkini! Senast jag var där för 2 år sedan inte en enda. Kanske ibland någon förskrämd
Jag var i Katalonien i sommar, norr om Barcelona. I Lorret de Mar var det gott om "Franska kvinnor", men inte iförda självmordsbombarmundering. Dessa var 2a/3e generationen "Fransoser", lite underklasskänsla med att dricka öl och röka cigg med askkoppen på den gravida magen. Ryssar. Enstaka unga förortskids från holland, belgien, frankrike som åkt ner med sin begagnade AMG. Det röks hasch ibland helt öppet av spaniorer.
Men så gott som 5km norr om Lloret de Mar var det musselfritt. I Tossa de Mar, Platja D'Aro, Palamos, Begur har jag aldrig sett mörkklädda personer. Inga negrer på stränderna, de negrer som existerar ser du cykla ute på landsbygden mellan deras trädgårdsskötarjobb. Nu utelämnade jag en stad vilken är paradiset, utan massturism, unga knarklangare på bilsemester eller pundare som vill flytta till Spanien för att "starta ett nytt liv" (Fly fogden).
En intressant spaning, svenskar och islamister gillar att åka till samma ställen på semester. Det ska vara billigt, det måste finnas många av den egna sorten på plats, och så vill man att fler av sin sort ska komma dit. Man ska absolut inte försöka anpassa sig efter landet man åker till. Helst ska alla kunna det egna språket, finns det en restaurang eller butik vars ägare är av samma sort som en själv så åker man dit. Därför utelämnar jag namnet på den stad jag åker till.