2006-03-23, 23:34
Medlem
Trentors avatar
Ursäkta språket, men fy fan för detta beteende. Att sabba en sån här historisk händelse som troligtvist är den enskilt största tillfället i FB:s historia borde det vara nackskott på!

SKÄMS!
2006-03-23, 23:49
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trentor
Ursäkta språket, men fy fan för detta beteende. Att sabba en sån här historisk händelse som troligtvist är den enskilt största tillfället i FB:s historia borde det vara nackskott på!

SKÄMS!

Jag hoppas du skämtar?

"den enskilt största tillfället i FB:s historia"

nja..
2006-03-24, 01:22
Medlem
Vanillababes avatar
Det var faktiskt lite fusk att en mod norpade åt sig platsen... men so what?!
Vem fan orkar bry sig..?
Antagligen hade den som annars tagit den inte skrivit nåt ändå, eftersom, som nån (Ruskigbuss?) räknat ut, de flesta inte är aktiva.
2006-03-24, 03:07
Medlem
-Q-s avatar
tråkigt, men orka bry sig...av 99999 användare var det ju säkert att någon skulle ta "sin chans" och norpa åt sig en plats i fb-historien.
2006-03-24, 07:12
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dIRe_
40515 medlemmar har inte skrivit ett inlägg.
25751 medlemmar är (old)
12011 medlemmar har skrivit minst 1 inlägg sedan årsskiftet.
Sådär är det ju på alla forum
2006-03-24, 08:05
Medlem
dIRe_s avatar
Tänkte ge min syn på saken:

Jag skulle också tycka att det var lite kul om en helt ny aktiv medlem blev #100000, men chansen var ganska liten. Jag antog att det satt 100 andra töntar och bara väntade på att skapa #100000, så när jag såg "99999" så slog jag till direkt. Skulle det istället vara en helt ny medlem som skapade #100000 så får man tänka på att det faktiskt bara en bråkdel av alla medlemmar som är "aktiva".

Jag kan tillägga att jag inte använde några "moderator"-knep för att bli #100000. Ej heller är det otillåtet att ha flera användare, sålänge man inte missbrukar det.
2006-03-24, 08:14
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nja.

Totalt antal medlemmar: 100 039
Dra ifrån (old) -25 751 => 74 288 nya medlemmar sedan forumet startades om.
Dra ifrån de som enbart läser och inte bidrar -40 515 => 33 773.

Så antalet aktiva medlemmar är nånstans mellan 12011 och 33773 - medelvärde 22892.

Med andra ord - vi har ca 23 000 aktiva medlemmar.

Hur många av dessa som är smurfar är väl svårt att säga.

Nåja. Alla forum dras ju med samma problem, så man kan ju ändå jämföra sej.
Hur många användare är bannade då?
2006-03-24, 08:36
Medlem
embiass avatar
Läste på ett annat forum om användare här som har mer än 50 konton
så det lär nog inte finnas 100.000 reggade fysiska personer.
2006-03-24, 08:55
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Tänkte ge min syn på saken:

Jag skulle också tycka att det var lite kul om en helt ny aktiv medlem blev #100000, men chansen var ganska liten. Jag antog att det satt "100 andra töntar" och bara väntade på att skapa #100000, så när jag såg "99999" så slog jag till direkt. Skulle det istället vara en helt ny medlem som skapade #100000 så får man tänka på att det faktiskt bara en bråkdel av alla medlemmar som är "aktiva".

Jag kan tillägga att jag inte använde några "moderator"-knep för att bli #100000. Ej heller är det otillåtet att ha flera användare, sålänge man inte missbrukar det.
Du borde nog tänkt ett steg till, och funderat på hur det skulle uppfattas. Hur kul tycker du i dag det är att inneha nicket "dIRe_100000"? Det lär inte vara speciellt clever att skriva inlägg från det trollet, så innehavet är följaktligen värdelöst. Avslutningsvis bör du faktiskt ha en eloge för att du har kurage nog att klassa dig själv bland gruppen "töntar" som satt och fikade efter 100000-"titeln".
2006-03-24, 09:40
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Du borde nog tänkt ett steg till, och funderat på hur det skulle uppfattas.
Hur du och tre till skulle bli förbannade? Släpp det nån gång, du hade inte brytt dig såhär mycket om den som gjorde det inte var mod eller hur?

Herregud.
2006-03-24, 12:27
Medlem
dIRe_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Du borde nog tänkt ett steg till, och funderat på hur det skulle uppfattas. Hur kul tycker du i dag det är att inneha nicket "dIRe_100000"? Det lär inte vara speciellt clever att skriva inlägg från det trollet, så innehavet är följaktligen värdelöst. Avslutningsvis bör du faktiskt ha en eloge för att du har kurage nog att klassa dig själv bland gruppen "töntar" som satt och fikade efter 100000-"titeln".
Det är inget troll, det är en andra användare och jag kommer inte att skämmas över att skiva inlägg ifrån det heller, isåfall skulle det verkligen vara meningslöst att sno åt sig det. Kanske kommer jag att byta helt till det nicket, kanske kommer jag använda det som "tramskonto".

Jag erkänner glatt att det är töntigt att ens bry sig om #100000, på samma sätt som är det är töntigt att skriva "#1" i kommentarer på nyhetssidor eller att bry sig om hur många posts man har här på fb eller hur mycket statuspoäng man har på lunar etc.

Jag tänkte testa att vara lite mer "laid back" (och tramsigare, och töntigare) ett tag nu som en del i ett personligt experiment.

Eftersom det var så mycket hype kring #100000 så har jag genom att sno åt mig den symbolen för imaginär töntstatus blivit något mer än vanlig tönt: Jag är kungen av alla töntar. Hail to the king! (go ahead and quote me)
2006-03-24, 12:35
insomnias avatar
Citat:
Det är inget troll, det är en andra användare och jag kommer inte att skämmas över att skiva inlägg ifrån det heller, isåfall skulle det verkligen vara meningslöst att sno åt sig det. Kanske kommer jag att byta helt till det nicket, kanske kommer jag använda det som "tramskonto".

Jag erkänner glatt att det är töntigt att ens bry sig om #100000, på samma sätt som är det är töntigt att skriva "#1" i kommentarer på nyhetssidor eller att bry sig om hur många posts man har här på fb eller hur mycket statuspoäng man har på lunar etc.

Jag tänkte testa att vara lite mer "laid back" (och tramsigare, och töntigare) ett tag nu som en del i ett personligt experiment.

Eftersom det var så mycket hype kring #100000 så har jag genom att sno åt mig den symbolen för imaginär töntstatus blivit något mer än vanlig tönt: Jag är kungen av alla töntar. Hail to the king! (go ahead and quote me)

"For I am John Dorian, king of the nerds" *reser sig upp så att det ser ut som att han svävar*!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in