2020-01-31, 23:50
Medlem
Är det någon som vet hur man får tag i San Pellegrino Clementina? Den är näst intill omöjlig att hitta på andra ställen än i usa. Finns några på amazon men frakten blir ju 600kr typ. Nån som har tips?
Citera
2020-02-01, 01:26
Medlem
Pestoleras avatar
Kolla med importörerna av italienska produkter, hade själv en vän som importerade från Italien förr han hade fantastiska produkter i sortimentet, allt kommer inte ut i butiker, det är nog där du har störst chans. Vad smakar denna dryck och dricker man den som den är eller ? Blev nyfiken.
Citera
2020-02-01, 01:50
Medlem
BensoSs avatar
Riktigt bra läsksmak du har min vän! Jag minns att man kunde köpa den förr i typ 4gott eller andra liknande ställen som importerat ifrån USA. Har också sett den enstaka gånger i den Amerikanska hyllan på ICA.
Citera
2020-02-01, 02:24
Medlem
estetiks avatar
I Sverige finns enbart citron, apelsin och blodapelsin.

Blodapelsin är godast. Men alla är riktigt goda. Lätt den godaste läsken som existerar.

Har ej smakat clementina. Låter gott. Såg att det finns granatäpple oxå.
Citera
2020-02-01, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pestolera
Vad smakar denna dryck och dricker man den som den är eller ? Blev nyfiken.

Clementina = Clementin. Du dricker den som en helt vanlig läsk på burk.

Drack den när jag var i Danmark för ett tag sedan, och har nog aldrig smakat något godare i läskväg!
Citera
2020-02-02, 00:17
Medlem
KarlFarbmans avatar
Årets viktigaste tråd! Jag har sökt med ljus och lykta efter clementina sen jag drack en burk i New York i mitten på förra decenniet.
Citera
2020-10-10, 23:31
Medlem
Följer med spänning denna tråd. Ska jag behöva åka till USA för att finna denna delikatess?
Citera
2026-05-16, 01:56
Medlem
tantrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsbyxan
Följer med spänning denna tråd. Ska jag behöva åka till USA för att finna denna delikatess?

Gammal tråd... Men nu finns fan denna läsk(alla sorter) att köpa i varenda ICA eller liknande.

Hurray!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in