Citat:
Ursprungligen postat av
Många tänker ju inte på att om de flyttar målpinnarna så kan andra också utnyttja det mot dem. Precis som när vänstern i alla tider styrt kulturen och utnyttjat den politiskt och nu får panik när Sverigedemokrater hamnar i samma position. Om Ann-Sofie Hermansson förtalar dessa islamister genom att kalla dem extrema så öppnas dammluckorna och de som islamisterna attackerar på samma sätt genom att kalla dem rasister, nazister och annat kan göra samma sak.
Tänkte inte på det...
Ja, vilket är anledningen till att jag inte kan se en fällande dom bortom tingsrätten. Det skulle helt enkelt få väldigt stora konsekvenser - se bara t. ex. på alla som kallar Jens Ganman för rasist efter han utnämndes till årets svensk. Är alla dom skyldiga för förtal? De har betydligt sämre underlag än Ann-Sofie Hermansson har för att kalla dessa två människor för extremister.
Jag tror att det är samma sak som gör att saker som terroristlagstiftningen går segt och att de inte försöker stoppa rörelser som NMR via lagstiftning - det skulle helt enkelt få för långtgående konsekvenser åt det andra hållet och helt plötsligt så skulle välkända politiker och profiler kunna åtalas för brott. Jag gissar på att de vill undvika detta.