2024-12-17, 06:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Återigen en falsk "rasistattack"? Vi har ju sett en del sådana på sistone, både i Sverige och andra länder.
Svarta som påstår att de har blivit trakasserade, men sedan har det visat sig att de har ljugit ihop alltihop.

I övrigt vill jag ge invandraren två råd:

1. Ha pengar på kortet
2. Ha alla kort framme när du kommer fram till kassan

+1 på detta.

Två saker som kan framkalla extrema stressymptom med risk för tillhörande hjärtinfarkt:

1) Kulturberikare (med exklusiv rätt att tjafsa om precis allt i kassan) och som inte tycks fatta att om pengarna är slut, så är dom slut.

2) pensionärer med 311 olika rabattkort som dom alla måste dras 10 gånger och 10 000 fack att förvara dom i.

Att hamna i kö med båda dessa kategorier framför sig kan göra att en vanlig eftermiddagshandling innebär ett smärre trauma.

Men inte fan skriker man rasistiska slagord för det. Dock förstår jag inte varför Ica ska be om ursäkt. För vad? Att en av deras kunder beter sig illa? Och sedan när är det en Ica anställds uppgift att ingripa mot sådant? Det hade då fan inte jag gjort(vittnat för polis om vad jag sett och hört om det blir på ta däremot).

Fö undrar jag om Aftonbladets nyhetstorka är värre än vanligt. Lite glåpord i en matbutik i en småstadshåla i Ångermanland? Känns som det händer extremt lite om det är något man måste skriva om.
Citera
2024-12-18, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Gäller den frustrationen enbart invandrare eller inkluderar den också Svenskar??

Alla människor, oavsett. Vissa har jättesvårt att förstå hur ett kontokort fungerar i kassan och har de kontanter så brukar det alltid fattas något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in