2020-01-19, 21:01
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Först när personer som pelle snusk och Marva Karim(talesperson från Sätra som sprider Sverigehat och rasismanklagelser på heltid) tystnar med sitt förminskande av brottsligheten genom att skrika rasism så fort grova brott sker.

Och ja, i 99% av den här typen av brott i och omkring Sätra så är det samma gruppering av afrikaner som ligger bakom.

1/ Jag är inte vänster. 2/ Jag är inte sverigehatare. 3/ Det är inte jag som pekar ut någon som "alla vet" varifrån de kommer eller påstår något om "uteslutningsmetoden" utan att det finns grund. Det är andra som pekar ut.

Om en brottsling är från Somalien så är han det, kommer han från Sverige eller Rumänien så gör han det. Alla ska dömas lika. Man ska inte sopa fakta under mattan, men då ska det också handla om fakta och inte förutfattade meningar.

Jag utesluter inte att det är en grupp av afrikaner som är överrepresenterade vid "den här typen av brott" i Sätra. Men jag förutsätter det inte heller. Du får väl komma med en trovärdig källa (Fria Tider duger inte) till påståendet om 99%.
Citera
2020-01-19, 21:27
Avstängd
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk
1/ Jag är inte vänster. 2/ Jag är inte sverigehatare. 3/ Det är inte jag som pekar ut någon som "alla vet" varifrån de kommer eller påstår något om "uteslutningsmetoden" utan att det finns grund. Det är andra som pekar ut.

Om en brottsling är från Somalien så är han det, kommer han från Sverige eller Rumänien så gör han det. Alla ska dömas lika. Man ska inte sopa fakta under mattan, men då ska det också handla om fakta och inte förutfattade meningar.

Jag utesluter inte att det är en grupp av afrikaner som är överrepresenterade vid "den här typen av brott" i Sätra. Men jag förutsätter det inte heller. Du får väl komma med en trovärdig källa (Fria Tider duger inte) till påståendet om 99%.

Yes, med den skillnaden att om de som döms inte har PUT, är Svenska medborgare osv ska ut från Sverige och aldrig mer få återvända! Svenskar som begår brott, var god ta plats i fängelset utan att passera gå. Då kanske det lönar sig att bekämpa brott, på riktigt.
Höj straffsatserna minst x3, så kanske allt drägg tänker åtminstone ett varv extra innan dom begår brott.
Senast redigerad av Summer24 2020-01-19 kl. 21:30.
Citera
2020-01-19, 21:40
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Yes, med den skillnaden att om de som döms inte har PUT, är Svenska medborgare osv ska ut från Sverige och aldrig mer få återvända! Svenskar som begår brott, var god ta plats i fängelset utan att passera gå. Då kanske det lönar sig att bekämpa brott, på riktigt.
Höj straffsatserna minst x3, så kanske allt drägg tänker åtminstone ett varv extra innan dom begår brott.

Håller helt med om att de som inte har uppehållstillstånd och som inte är svenska medborgare ska utvisas men lite beroende på hur allvarligt brottet är. Det är lite skillnad på att snatta en deodorant och att sticka kniven i någon. Sedan ska hur lång utvisningen är också vara kopplad till hur allvarligt brottet är.

Ökade straff får tyvärr ingen större avskräckande effekt. (Sedan kan man ju fundera på om det är bra för allmänheten att hålla en mördare från gatorna.) Däremot tror jag att snabba rättegångar är bra. Jag var med (som målsägande) i en rättegång där en kille hade misshandlat 11 personer (varav 1 polis). Det tog 9 månader från det jag anmälde honom tills rättegången och det är åt h-e för lång tid. En sådan kille ska plockas in snabbt så att han fattar att det händer något om han gjort något dumt.
Citera
2020-01-19, 21:46
Avstängd
Summer24s avatar
Citat:
Håller helt med om att de som inte har uppehållstillstånd och som inte är svenska medborgare ska utvisas men lite beroende på hur allvarligt brottet är. Det är lite skillnad på att snatta en deodorant och att sticka kniven i någon. Sedan ska hur lång utvisningen är också vara kopplad till hur allvarligt brottet är.

Ökade straff får tyvärr ingen större avskräckande effekt. (Sedan kan man ju fundera på om det är bra för allmänheten att hålla en mördare från gatorna.) Däremot tror jag att snabba rättegångar är bra. Jag var med (som målsägande) i en rättegång där en kille hade misshandlat 11 personer (varav 1 polis). Det tog 9 månader från det jag anmälde honom tills rättegången och det är åt h-e för lång tid. En sådan kille ska plockas in snabbt så att han fattar att det händer något om han gjort något dumt.

Ja, jag menade alltså grova brott, inte sno en deo! Och måhända att högre straffsatser inte har någon jättehög effekt, men då är skiten iallafall borta en mycket längre tid från våra gator. Tror många offer inte skulle ha ett dugg emot det faktiskt! Alltför mycket dalt och fokus på förövaren och på tok för lite på brottsoffret i detta land.
Citera
2020-01-24, 06:29
Medlem
Stones avatar
Bilar brinner bilar i Sätra men ingen tråd. Har Lamotte varit där och provocerat?
Citera
2020-01-24, 06:40
Medlem
Citat:
Jaha - du som vet så mycket ... Är det araber, somalier, judar, marockanska pojkar, romer eller negrer eller blattar i största almännhet som ligger bakom? Buden brukar ju vara olika på FB beroende på vilken folkgrupp skribenten råkar avsky mest. Men "alla" vet ju ...
Stefan Löfvens hjältar brukar referera till nordafrikanska asociala och/eller de som massinvandrat från hösten 2015 och framåt.

Judar och romer brukar inte massinvandra och vad jag vet har judar historiskt sett inte uppträtt i rånargäng.

Citat:

Nej ökade straff har ingen större avskräckande effekt men här handlar det om att portförbjuda patrasket. Är det inte i Sverige blir det svårt att begå gängbrott i Sverige. Jag förstår att det är en sak att döma till utvisning, en annan att få dem utvisade.

Dock har jag i flera inlägg tidigare propagerat för att återinföra fångläger och teckna dumpningsavtal med land i tredje världen för att på ett billigt sätt först oskadliggöra dem och i ett senare steg bli av med dem
Citera
2020-01-24, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Bilar brinner bilar i Sätra men ingen tråd. Har Lamotte varit där och provocerat?
Finns redan tråd ang. bränderna:
(FB) Minst 16 bilbränder på ett dygn, Gävle 2020-01-23

Kaosfolk som kaosar, inget nytt under solen. Sätra är väl Gävles stjärthål tillsammans med det där andra, Andersberg?
Citera
2020-01-24, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackstalkern
Finns redan tråd ang. bränderna:
(FB) Minst 16 bilbränder på ett dygn, Gävle 2020-01-23

Kaosfolk som kaosar, inget nytt under solen. Sätra är väl Gävles stjärthål tillsammans med det där andra, Andersberg?

Det sprider sig så snart är det likadant i hela Gävle, rätt stökigt på brynäs bla!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in