Citat:
Ursprungligen postat av
pelle_snusk
Jaha - du som vet så mycket ... Är det araber, somalier, judar, marockanska pojkar, romer eller negrer eller blattar i största almännhet som ligger bakom? Buden brukar ju vara olika på FB beroende på vilken folkgrupp skribenten råkar avsky mest. Men "alla" vet ju ...
Stefan Löfvens hjältar brukar referera till nordafrikanska asociala och/eller de som massinvandrat från hösten 2015 och framåt.
Judar och romer brukar inte massinvandra och vad jag vet har judar historiskt sett inte uppträtt i rånargäng.
Citat:
Ursprungligen postat av
pelle_snusk
Håller helt med om att de som inte har uppehållstillstånd och som inte är svenska medborgare ska utvisas men lite beroende på hur allvarligt brottet är. Det är lite skillnad på att snatta en deodorant och att sticka kniven i någon. Sedan ska hur lång utvisningen är också vara kopplad till hur allvarligt brottet är.
Ökade straff får tyvärr ingen större avskräckande effekt. (Sedan kan man ju fundera på om det är bra för allmänheten att hålla en mördare från gatorna.) Däremot tror jag att snabba rättegångar är bra. Jag var med (som målsägande) i en rättegång där en kille hade misshandlat 11 personer (varav 1 polis). Det tog 9 månader från det jag anmälde honom tills rättegången och det är åt h-e för lång tid. En sådan kille ska plockas in snabbt så att han fattar att det händer något om han gjort något dumt.
Nej ökade straff har ingen större avskräckande effekt men här handlar det om att portförbjuda patrasket. Är det inte i Sverige blir det svårt att begå gängbrott i Sverige. Jag förstår att det är en sak att döma till utvisning, en annan att få dem utvisade.
Dock har jag i flera inlägg tidigare propagerat för att återinföra fångläger och teckna dumpningsavtal med land i tredje världen för att på ett billigt sätt först oskadliggöra dem och i ett senare steg bli av med dem