2020-03-17, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Flockimmunitet är naturens gång, jo det finns vetenskapligt stöd för det, knappast ett experiment.

Jag tänker inte hänvisa till bevis för mitt påstående den här gången, ty det här är grundskolenivå på kunskaperna.

Det är också grundskolenivå att räkna ut procenten smittade som behövs, procenten som behöver sjukhusvård, procenten döda om vi ska uppnå flockimmunitet för coronaviruset.

Utmanar dig att göra det.
Citera
2020-03-17, 09:14
Medlem
Grollarens avatar
"WHO considers ‘airborne precautions’ for medical staff after study shows coronavirus can survive in air"

Published Mon, Mar 16 202012:24 PM EDTUpdated 4 hours ago

https://www.cnbc.com/2020/03/16/who-considers-airborne-precautions-for-medical-staff-after-study-shows-coronavirus-can-survive-in-ai r.html
Citera
2020-03-17, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Sosseregeringen har sämre utbildning än snittpopulationen i landet så dom är ju tvungna att lyssna på någon som vet bättre.

Ja, och då borde de inte lyssna på Tegnell utan på aktörer som WHO och internationella experter som numera nästan uteslutande går på en annan linje.
Citera
2020-03-17, 09:15
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
...sluta andas tills du är hemma igen???

Jag vet att media och myndigheter försökt att dränka informationen att det är luftburet, men så är det ju faktiskt.
Schysst att du kan samordna allt hemifrån. Då behöver ju inte du gå ut iallafall.
Det kommer jag inte slippa. Är inte speciellt orolig heller, faktiskt. Dör jag så dör jag. Något ska man väl dö av, tänker jag. Om jag vidtar rimliga åtgärder så är risken fortfarande ganska liten.
Citera
2020-03-17, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
på dig själv. Man måste bromsa in smittspridningen lite så att inte sjukvården kollapsar. Syftet är dock att få människor smittade tills att flockimmuniteten tar död på smittan.

"Flockimmunitet" förutsätter att det hela tiden ska vara hundratusentals sjuka det närmsta året, tusentals i kritiskt tillstånd, och många fler tusen med vårdbehov.

Är det verkligen ett rimligt scenario?

Ser kanske elegant ut när det presenteras som kurvor utan storheter på axlarna, men har inte ens sett en ansats till att försvara de faktiska implikationerna.
Citera
Medlem
WHO säger inget om flockimmunitet och att man ska smitta ned en stor del av befolkningen, man ska bekämpa viruset som man gjorde med SARS.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Varför inte göra tvärt om och förgå med gott exempel. Alla politiker samt Tengele kunde låta sig smittas i stället. Då uppnår vi snabbare gruppimmunitet. Förresten gör de ju mer skada än nytta i riksdagen i alla fall och kostar en massa pengar för skattebetalarna.
De här svinen vill bara döda så många de kan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Isåfall även högstadiet, varför skulle högstadiet hålla öppet? Det ä bara lågstadiet och mellanstadiet som skapar barnvaktsbehov.

Jag tror snarare vi får en åthutning om skolplikt och en påminnelse om att det är viktigt att tvätta händerna.

Mellanstadiet har inget fritids utan sk öppen verksamhet, det vill säga vi har inget tillsynsansvar för åk 4-6 på eftermiddagarna. En 10-åring förväntas klara sig själv.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Jo det gör det visst det. Man kan inte räkna in nysmittade det blir helt skevt. Men man ska vänta länge med att räkna om man vill ha korrekta siffror.

Sverige 1 recoverd 7 deaths = Dölighet 700% Det går ju inte heller, inte ännu

Jo det går.
Dödligheten i Sverige är i nuläget 7 döda av 1121 smittade, alltså ungefär 0.6%. Men det kommer troligen ändras.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
"WHO considers ‘airborne precautions’ for medical staff after study shows coronavirus can survive in air"

Published Mon, Mar 16 202012:24 PM EDTUpdated 4 hours ago

https://www.cnbc.com/2020/03/16/who-considers-airborne-precautions-for-medical-staff-after-study-shows-coronavirus-can-survive-in-ai r.html

Det var en artikel för över en månad sedan där kineserna varnade för att
skiten kunde flyga flera km.

Har du kvar den?
Citera
2020-03-17, 09:18
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Det kommer jag inte slippa. Är inte speciellt orolig heller, faktiskt. Dör jag så dör jag. Något ska man väl dö av, tänker jag. Om jag vidtar rimliga åtgärder så är risken fortfarande ganska liten.

Kanske bara är jag som inte fattar hur tvätta händerna kan hjälpa mot ett luftburet virus.
Men jag hoppas att du klarar dig iallafall. Det finns enklare sätt att dö än av Corona. Jag har sett det på videos. Ser ut att vara en fruktansvärt plågsam död.
Citera
2020-03-17, 09:18
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Du måste välja. Massdöd eller kraschad ekonomi. Och inställd allsvenska.

Immunitet utan att krascha sjukvården kommer ta många, många år.

Kraschad ekonomi kommer vi få ändå eftersom ekonomin är GLOBAL 2020 och alla länder inför hårda åtgärder.

Därför väljer jag hårda åtgärder varje dag i veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in