Citat:
Ursprungligen postat av
Mogna-Meloner
I många länder kommer kvinnorna i kapp, men i Italien och Kina är det nog så att männen röker mer.
Med risk för att bli utsKälld, så tror jag att kvinnor är bättre på att tvätta händerna efter toalettbesök. Ja, det finns absolut undantag bland kvinnorna som en del säkert kommer berätta. I alla fall ju högre upp i åldrarna man kommer finns det brister på det området.
Det där med handhygien är ett sorgligt kapitel. Jag hyrde en gång i tiden ett rum i en offentlig byggnad i Österrike. De flesta som hade ett rum där, var kockelever som gick på Berufschule, och bodde i det lilla samhället endast under praktikperioderna på stadens "fina" restaurang.
Vi delade kök, toalett och badrum. Jag slutade mycket snart att använda köket dock, och köpte bara sådan mat som jag kunde äta ensam i mitt rum, utan att tillaga den. När jag upptäckte att kockeleverna - både killar och tjejer - gick direkt från toaletten till köket och rotade i kylskåpet. Det fanns ingen vattenkran inne på toaletten, och de tvättade inte händerna först i köket heller...
Jag behöver kanske inte säga, att jag aldrig åt på den "fina" restaurangen heller, i de perioder då praktikanterna arbetade där...