2020-03-13, 20:37
Medlem
Jon.Holmss avatar
Underbart! Allt fler länder i Europa stänger sina gränser.

Som det alltid borde vara 👍🙂
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Står ju ännu inget på öresundsbrons hemsida om att bron ska stängas för svenskar...
Gränsen stängs. Passerar bron en gräns?

Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schubert
Visst fan låter Donald Trump förkyld och verkar något allmänpåverkad under sin presskonferens just nu

Ja. 100%.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlingoKlang50
Borde vara billigt med en Thailands semester nu. Åka dit och vänta ut skiten i en månad på något lyxhotell.

Då får du vara jävligt snabb. Tror de flesta länder kommer ha stängt sina gränser mot Sverige inom en vecka.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Mycket mygg där uppe?

Nja, varit lite sista åren skulle jag säga. Mycke gamlingar men lite mångkultur.
Gillar du fiska å jaga är det ett paradis o alla sk-ter i myndighetsfasoner.
Citera
Medlem
Vet någon hur man kan få tag på handsprit eller är det bara att ge.upp?
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Har varit långt från panikslagen tills jag hittade den här tråden.. blir helt panikig av varenda inlägg här.. finns det något positivt?
Förhoppningsvis sitter vi inte med denna panik vid den här tiden nästa år. Karantänen har börjat ge resultat, de svagaste i samhället är borta, en immunitet har byggts upp hos en stor del av befolkningen och ett vaccin, otestat såklart, är nära förestående.

Skulle däremot viruset mutera eller någon annan sjukdom lyckas sprida sig i svallvågorna kommer paniken vara förbi, och folk börja acceptera sina nya liv, de som är kvar.
Citera
2020-03-13, 20:38
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Japp, aldrig hört honom stamma och tappa bort sig på det här sättet. Definitivt något som är fel iaf.

Han är under enorm press. Hur detta hanteras kommer avgöra presidentvalet.
Citera
2020-03-13, 20:38
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Står ju ännu inget på öresundsbrons hemsida om att bron ska stängas för svenskar...

Den stängs inte.
Citera
2020-03-13, 20:39
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Det håller jag inte med om, ekonomins begränsningar att upprätthålla en onödigt stor vårdapparat för en eventuell pandemi som kommer vart femtionde år är inte realitiskt, det är ingen som vill eller kan betala för den överkapacitet som krävs. Något liknande "krigsberedskap" för en pandemi finns inte.
Här finner vi problemet, frustrationen du beskriver är inget annat ett utslag för existentiell ångest, ett rop på hjälp i en upplevd osäker tillvaro. Sedan finns det pösmunkar som tar livet med en klackspark.

Masspsykosen är ett långt större problem än coronaviruset.

Det kanske du tycker. Själv anser jag det en självklarhet att det ska finnas lager med masker, handskar, dräkter osv, som står sig ganska länge, i händelse av pandemier, som vi vet kommer. Att man knappt har så det räcker för nåt hundratal patienter är givetvis oacceptabelt. men ett resultat av högerns nedmonteringspolitik och bidrag till de rika istället för de behövande.

Att en myndighet som FHM INTE har färdiga planer för att sätta gränser för X antal personer, inte har färdiga planer för hur man ska kunna stänga skolor i händelse av kris osv finner jag än mer oacceptabelt. Hur du inte kan göra det begriper jag inte.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Gränsen stängs. Passerar bron en gräns?

Vad menar du?
Citera
Medlem
GubbenILaddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Då kanske du vid ett lite bättre tillfälle än en pandemi och eventuellt samhällskollaps kan vara ärlig mot dig själv och säga upp dig när detta är över. Fram tills dess kan du skita i att sätta dig själv före samhället och andras behov i en akut situation din själviska fan.

Du menar att jag ska sätta det korrupta och hjärntvättade samhället före min egen lycka? Haha, fyfan vad vissa är hjärntvättade, det är synd om er faktiskt. Är tacksam för att jag har vaknat och inser att ens egen lycka går före ALLT!

Off topic, sorry
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in