2020-03-12, 12:41
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaabbccdd
Jobbar på ett kontor där dem inte vill att man jobbar hemifrån, rent teoretiskt är det dock inga problem då jag kan sköta allt hemifrån. Åker tåg ca 2h per dag till & från jobbet och börjar fundera på att fråga om home office. Hur skulle ni bäst lägga fram det till en chef som knappt gett någon information kring viruset och som normalt sätt inte godkänner att jobba hemifrån?

Är en process att öka medvetenheten hos folk. Har jobbar med det ett par veckor o får medarbetare att förbereda sig med masker, handskar o köpa hem mat. Så var lättare nu att sätta in stöten med artikeln om planet med återvändande som släpptes av sjuka på Arlanda. Direkt efter chefen läst så tog jag upp frågan om hemarbete. Inga problem!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Man har inte alls slutat testa folk. Varför skriver du så?

Jag har redan snackat med mina föräldrar hur de ska ”skyddas”. Det är verkligen på tiden nu. Sen är det ju ingen panik. Även om 10 000 skulle vara smittade så är det ju en extremt liten del av befolkningen. Panik är det sämsta man kan få nu. jag tycker sverige gör helt rätt med att inte stänga skolor än. Det kommer kanske komma men varför stressa fram såna beslut?

Vi har sannolikt mellan 5.500 och 7.500 smittade nu.
Med mycket stor sannolikhet har vi inte mindre än 1500 smittade och inte över 80000 smittade.

Det är baserad på inkubationstid på 5.1 dagar, minimum 2 och maximum 12 dagar.
Citera
Medlem
Kan man som svensk åka till Usa via England och de säger de stoppar alla flyg. Men man kan faktiskt åka båt till Usa från england
Citera
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Du är ju helt obildad och dum på riktigt. fatta du inte vad jag sa, Iran har enorma bergsområden där det är vinter precis som här, och där bor miljoner människor.

Qom är svårt drabbat i Iran. Väder just nu: +25

Gilan svårt drabbat. Väderprognosen visar väder som motsvarar junivädret i Ångermanland.

Vilken jävla värme väntar du på? Högsommarvärme? Sådan som inte ens infinner sig i hela landet varje år och när den gör det är det en kortare period?
Citera
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Nu ökar det snabbt i Finland och Polen vilket är ett tydligt tecken på en exponentiell ökning. Det här ser inte bra ut. Snart är Tyskland där Italien är nu och Sverige där Tyskland är nu.
Citera
2020-03-12, 12:42
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Man kommer rädda det man blir tvungen att rädda. Men det finns såklart en prioriteringsordning. Avskaffandet av karensdagen var ett första steg. Det kommer tas många fler för att rädda så många jobb som möjligt. Sverige kommer förmodligen komma ur detta bättre än andra fattigare länder. Men det kommer såklart svida för alla utom en lite klick i toppen.

Sossarna haraldrig brytt ssig om småföretagare eller lantbrukare..Sossar ogillar allt som kan innebäraatt någon skulle komma i närheten av självförsörjning eller självstöndighet..De vill rotalkontrollera varje individ på just individnivå och sätta in dem ovanpå varanda i hyreskaserner och frakta dem till arbetet i kommunaltrafik..Ät sov arbeta..Rösta på S och dö innan pension är deras normala motto
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Dagens Update från John Campbell Thursday 12 March
https://www.youtube.com/watch?v=TV3h0XfVm0o

John Campbell är en pensionerad sjuksköterska, kan folk slua referera till honom? Det är oseriöst.
Citera
Medlem
Jobbar hemma, ställt in alla möten fram till 1 april, troligen hela april också kan jag göra. Jag tillhör lyckligt lottade i samhället. Högutbildad, jobbat 13 år och hunnit bygga upp kapital. Jag kommer försöka att inte belasta samhället och kommer inte begära VAB när jag sitter hemma med barnen och inte kan jobba. Ta hand om er.
Citera
2020-03-12, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
https://files.catbox.moe/3ns6c1.mp4

FOLK MÅSTE HÖRA DET HÄR!!!!!! NAIVA JÄVLA MÄNNISKOR FATTA ATT DET HÄR KOMMER GÅ ÅT HELVETTE

Låter inget vidare bra. :/ många kommer att dö en hemsk död
Citera
2020-03-12, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jag hinner nog inte räkna på det just nu. Men i fall jag får tid senare behöver jag veta var du drar gränsen för när man är ung. När anser du man har rätt att få en chans till mer liv? När är man ändå typ redan död enligt dig? Vid 65 år?
Indirekt måste man tolka det du skriver som att man skulle vara ung livet ut. Det tycker jag är tramsigt och avstår därför från vidare replikskifte.
Citera
2020-03-12, 12:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Härligt att vi slutar provtesta corona smittade, så att vi kan manipulera ner våra siffror och statsministern kan säga hur bra det går för Sverige. Det är bara sånt man gör i ett demokratiskt västerländskt samhälle år 2020.

Det var inte så många dagar sedan som det hängde folk i den här tråden som prompt insisterade på att mörkning och manipulering endast kan ske i diktaturer som Kina.
Citera
2020-03-12, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meeg
Vilken skola i liljeholmen? Vart följer man det?

Djurgymansiet tror jag. Fått bekfräfrat av en lärare på skolan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in