Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Han borde bytas ut snarast, ersättaren i går var mycket bättre. Nu var det svamel och osäkerhet, ingen handlingskraft och allt verkar meningslöst för honom så länge det inte är bevisat framgångsrikt (och då för sent men det fattar han inte). Att det är en ny sjukdom med andra egenskaper än SARS verkar inte gå in i huvudet på denna man (dum) eller så tycker han det bara är kul (psykopat).
Troligen får man lida med denna dåre då det är svårt att byta ut högsta hönset under en pandemi, krig eller katastrof. Hoppet ligger i att individer tar större ansvar, likaså företag, regioner, kommuner och landsting med de resurser dom har. Lite anarki med andra ord och det är ju också olyckligt men att lita på denna man blir förödande. Jag tycker så synd om personalen i svenk vård för det blir troligen som i Italien och många av dom går redan på knäna normal sett. Jag tycker också synd om svenska företag om dom hamnar innanför karantäner pga av en dåre som denne.
Ja Tegnell sa ju att det kommer att gå lika bra för oss som för Italien.
Visst borde han bytas ut. Tror inte karln är dum på alla sätt, men bara om det handlar om människor och mänsklig kommunikation. Han är säkert jätteintelligent vad gäller statistik och STAPLARNA FÖR HELVETE STAPLARNA!!
Han i går var något bättre men jag tycker hela myndigheten är urkass. Finns ingen som kan prata till människorna. De har ett högtravande språk för att dölja att de inget kan om det här. De vet inte vad de gör. Och då kuttrar de runt med ord och meningar som inte betyder något alls egentligen. Ingen effektiv kommunikation med vad folk behöver veta. Nada!