2020-01-29, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av globang
Billigt!
https://www.toolab.se/produkt/Sundstrom-Halvmask-Sundstrom-SR-100-Premium-Pack-M-L-sv-0
Glöm inte glasögon https://www.toolab.se/produkt/Uvex-Skyddsglasogon-Carbonvision-9307375-Klar
Ta helmasken där istället.

Ni kan skippa apoteken hör ni, antingen lonala byggvaruhus eller importera som gäller nu. Rusta, Jula och såna ställen har fortfarande på vissa ställen. Jalla jalla jalla.

OCH TILL ALLA ÄCKLIGA EXPERTER MED KOGNITIVA NEDSÄTTNINGAR SOM UTTALAR SIG I MEDIA: vad är det för fel med filter då "de bara skyddar andra ifrån ens virus"?! Det är ju absolut utmärkt att människor har skydd för näsan och munnen om de är bärare. Jävla idioter, hoppas ni skäms öronen av er om det blir ett utbrott. Vidriga!
Citera
2020-01-29, 18:56
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Läste en rolig rad här om dagen, "skicka ner Försäkringskassan så blir alla friska på nolltid".

Sen tror jag inte på mycket som kommer från Kina, det mesta är lögner.
Citera
2020-01-29, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Seriöst det fan dax att regeringen reagerar, vad fan håller dom hus! SAS är statligt ägt , regeringen får väl steppa in och säga till på skarpen.
Varför då? Det här passar regeringen perfekt. Nu hoppas de att det dör ett stort gäng Svenskar så det blir lediga lägenheter till mer invandrare.
Citera
2020-01-29, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Mycket tråkigt för den drabbade byn, men där borde dom ha mycket goda förutsättningar för att begränsa smittspridningen.
Ja när alla i byn avlidit stoppas spridningen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Ja. Och vad fan sysslar Sverige med? Andra länder inför reseförbud till Kina, sätter återvänder i karantän, evakuerar, etc etc medan folkhälsomyndigheten sitter och formulerar ett jäkla informationsdokument. Mesigt i kvadrat som vanligt.
Ja, när det kommer till klimatåtgärder , då skall vi fan vara först och gå längst, men när liv står på spel här och nu är handlingsförlamningen total.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Ta helmasken där istället.

Ni kan skippa apoteken hör ni, antingen lonala byggvaruhus eller importera som gäller nu. Rusta, Jula och såna ställen har fortfarande på vissa ställen. Jalla jalla jalla.

OCH TILL ALLA ÄCKLIGA EXPERTER MED KOGNITIVA NEDSÄTTNINGAR SOM UTTALAR SIG I MEDIA: vad är det för fel med filter då "de bara skyddar andra ifrån ens virus"?! Det är ju absolut utmärkt att människor har skydd för näsan och munnen om de är bärare. Jävla idioter, hoppas ni skäms öronen av er om det blir ett utbrott. Vidriga!

Anledningen är att folk invaggas i en falsk säkerhet. Munskydden fungerar bara delvis. Vanligt folk kan inte hantera dessa, så det finns en risk att dessa munskydd ökar spridningen istället.
Citera
2020-01-29, 18:59
Medlem
Tror vi har många studerande från china också
Citera
2020-01-29, 19:01
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealRoastBeef
Jag skrev att Afrika löper risk att halvt gå under inte att hälften av afrikas befolkning skulle avlida. Det är mer en filosofisk beskrivning än ett statistiskt uttalande.
OK, då är jag med. Och ja, det kanske inte är helt osannolikt. Vi får väl se hur det utvecklar sig.
Citera
2020-01-29, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Mycket tråkigt för den drabbade byn, men där borde dom ha mycket goda förutsättningar för att begränsa smittspridningen.
Saariselkä är bland dom största skiresorten i Finland och det finns jävla massa turister ifrån runt hela Världen.
Citera
2020-01-29, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nu får du faktiskt ta och ge dig.

Jag har tidigare citerat dig och nämnt att ko kan bära coronavirus, källa SVA.

Är häst ett "vanligt djur" enligt din definition?

SVA citat;

Ekvint coronavirus är ett virus hos hästar som inte har fått så stor uppmärksamhet förr. Det kan orsaka trötthet, nedsatt aptit och feber hos hästar, och även kolik och diarré.

Hur många fler "Vanliga djur" måste vi nämna?

Du får ett "vanligt djur" till, gris atl.nu citat;

Det handlar om ett coronavirus, PRVC, som är utbrett i stora delar av Europa, anpassat till andningsorganen. Men det har inte tidigare hittats i Norge uppger Nationen.no
Men herregud... Skärp dig! Jag pratar om specifikt om detta virus eller typer som SARS etc, inte något virus man blir lite ”trött” utav som du nämner. Sen såg jag förövrigt en expert säga även att vanliga djur som grisar, hundar etc inte normalt är bärare till Corona virus.
Senast redigerad av -modestyblaise- 2020-01-29 kl. 19:08.
Citera
2020-01-29, 19:05
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Det stämmer ganska väl med den data som funnits. Dock tror jag att det kommer ta minst en vecka till med ökat antal smittade och några få fler döda innan vi ser en rejäl vändning. Wuhan och Hubei lär stå för den mesta ökningen.

Ja. Förmodligen sant. Jag är försiktigt optimistisk och hoppas att trenden med färre smittade, färre döda och fler tillfrisknanden stadigt börjar öka.
Citera
2020-01-29, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Seriöst det fan dax att regeringen reagerar, vad fan håller dom hus! SAS är statligt ägt , regeringen får väl steppa in och säga till på skarpen.

Citat:
Enligt Folkhälsomyndigheten är risken för att drabbas av det nya coronaviruset liten för dem som inte besökt de drabbade områdena i Kina, rapporterar Sveriges Radio Ekot.

– Vanlig säsongsinfluensa smittar betydligt fler. Det är en omfattande smittspridning varje år, säger Karin Tegmark-Wisell vid Folkhälsomyndigheten, till Ekot.

Tegmark-Wisell påpekar också att det krävs närmare kontakt och högre smittdos för att smittas av coronaviruset jämfört med vanlig influensa.

D.v.s. ingen fara! Man måste i princip docka penisarna mot varandra för att smittas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in