2020-03-09, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Troligtvis inte, i så fall hade det väl varit en rekommenderad åtgärd vid det här laget.

Det är också inte sant att dricka sprit skyddar dig som ett antal iranier erfarit nyligen.
Hehe, minns ju alltför väl när min farmor gav 5-åriga mig en hutt whiskey mot förkylningen och nej, det hjälper inte.

Går ju också rykten på nätet om att klorin-intag kan bota Corona antar att det är rena nättroll
Citera
2020-03-09, 15:25
Medlem
Poliser i Stockholm kan vara smittade enligt Aftonbladet.
Citera
2020-03-09, 15:26
Medlem
Kattskurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Ja, vi lever verkligen på hoppet. Känns sjukt vidrigt att man sitter och hoppas på en 2018-sommar där gräset bränns redan i maj, brunnar sinar och skördar torkar ut - för att inte tala om bränderna. Bara det dödar viruset så kanske det är att föredra.

Kan ju bli en pissommar där vi får 18 grader och lätt regn.
En "skruttsommar" kylig/fuktig/blåsig vore ju inte lysande. Enda hoppet ligger i så fall på midsommar & UV..
Citera
Medlem
Citat:
Hehe, minns ju alltför väl när min farmor gav 5-åriga mig en hutt whiskey mot förkylningen och nej, det hjälper inte.

Går ju också rykten på nätet om att klorin-intag kan bota Corona antar att det är rena nättroll

Dock går det utmärkt att självmedicinera med alkohol för andra åkommor, så som rastlöshet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
TV4 Extra sändning kl 13.55 pga coronaviruset.

Har inte läst ikapp... vilket är omöjligt i denna tråden så fler kanske har lagt ut det.

Är det nu ska ska få höra att Sverige varit naiva eller när kommer presskonferensen?
Citera
2020-03-09, 15:27
Medlem
Varför säger de att folk blir milt sjuka? De borde använda Ej livshotande istället. Läst massor av artiklar med sjuka nu och verkar ju fan inte milt.
Citera
2020-03-09, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Lögn och förbannad dikt!!! Ifall det inte är så att du är ironisk!!

Utvecklingen i Italien torde göra slut på den här sortens diskussioner en gång för alla. Vi vet nu att det var önsketänkande, köpslående med tid (bargaining i DABDA) att "det här drabbar inte oss, fina, vita, civiliserade människor, vi är ju humanister och som sådana untouchables."

Slå de dunsterna ur ögonen omedelbart.

Ta och sug på denna forskningsrapport.

https://www.nature.com/articles/s41421-020-0147-1

Peer-review granskad kinesisk studie i Nature om det rasistiska viruset som inte behandlar alla lika!

Stackars Anders Tegnell som säkert känner till den, men inte kan nämna den because reasons. Han är möjligen som John Cleese i sketchen "Dont mention the war". Eftersom den heliga värdegrunden (TM) säger att alla människor oberoende av ras är exakt lika kan han inte säga att viruset verkar drabba gula människor mycket värre än vita (och svarta).

De har en kinesisk diaspora i Italien om ca 400 000 personer som jobbar ju i den norra delen av landet med att sy designerväskor mm i sweat shops.
Citera
2020-03-09, 15:29
Medlem
Citat:

Enl Wikipedia dödar nikotin bakterier och virus som finns som ett naturligt skydd i tobaksplantan och potatisplantan tomater och paprika.
Intressant..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Om 100 000 smittas under ett par månader så sitter 80% hemma i förkylningssymptom och karantän. 14 000 (14%) sjuka behöver uppsöka vården pga av andningsbesvär, lättare eller svårare. 5000 (5%) människor blir kritiskt sjuka och frågan blir om vi har resurser för detta som vårdplatser, respiratorer, ECMO och personal. Med det trycket blir det som i Kina att värma upp krematorierna och bränna döda gamlingar och andra riskgrupper på löpande band. Ingen framtid jag vill ha så en bromsning av denna smitta så sjukvård hänger med är önskvärd. 100 000 under ett helt år kanske kan klaras av i vården men då får nog FHM agera lite proaktivt (om det nu inte är för sent). 200 000 smittade eller mer blir en omöjlighet att hantera.

WHO Coronavirus disease 2019 (COVID-19) Situation Report – 41

A majority of patients with COVID-19 are adults. Among 44 672 patients in China with confirmed infection, 2.1% were below the age of 201. The most commonly reported symptoms included fever, dry cough, and shortness of breath, and most patients (80%) experienced mild illness. Approximately 14% experienced severe disease and 5% were critically ill. Early reports suggest that illness severity is associated with age (>60 years old) and co-morbid disease.

Kanske dom här siffrorna inte stämmer för oss här uppe i loja norr men det är vad man har att gå efter tills Italien är färdig med sina analyser. Att vi skulle klara oss bra som Sydkorea är knappast troligt, ett helt annat folk och sjukvård
Det blir ju extremt mycket spekulationer nu, men 100 000 smittade på ett par månader i Sverige låter ju nästan absurt mycket, men vad vet jag. Är det ens någon smittad i Sverige som är allvarligt sjuk idag?
Citera
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Och där blev det mer eller mindre bekräftat att Sverige HAR allmänspridning.

Ja, i alla fall på vissa ställen. Framkom även att regionerna begärt instruktioner. Så ni förstår, det är instruktioner om patientprioritering. Framkom även en uppmaning om prepping, jag tolkar det som att elförsörjningen är i fara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Då är den allmänna spridningen igång på pappret. Nu åker vi.

Egentligen bra att vi får det bekräftat då det sannolikt pågått i flera veckor. Tegnell valde sannerligen en lämplig tidpunkt att lämna landet - samma dag man skulle börja testa bredare. Fy fan.
Citera
Avslutad
Tänk när smittan börjar cirkulera bland de illegala madrass sovarna i förorterna. Då kan vi snacka om epidemi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in