2020-03-06, 12:05
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Vi har klor i dricksvattnet, förhoppningsvis tillräckligt. Annars blir det till att bunkra vatten.

Är du rädd för vatten så kan man ju koka! Men förhoppningsvis har ju inte avloppet kontakt med vatten in ;-)
Citera
2020-03-06, 12:05
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Kanske de har varit effektiva vad gäller isolering och smittspårning.
Eller propaganda. Precis som ryssarna håller på med.
Citera
2020-03-06, 12:06
Medlem
Fy fan, Och i helgen är det Melodifestivalen,ska bli intressant att se hur många som kommer att insjukna till veckan. Dom borde väl ställa in såna tillställningar typ konserter ,idrottsevenemang skolor mm
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Viruset finns i kiss så borde ju överleva i vätska då.
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/hcp/faq.html

"It is not yet known" står det väl?
Citera
Medlem
Dramalamadingdongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shep
Vad har jag missad angående worldometer?
Varför är de inte pålitliga?
Sidan rapporterade en död i Norge. Vilket inte stämde. Detta är nu uppdaterat. Sidan (kanske ett enstaka misstag) har tappat lite av sin trovärdighet enligt mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycho7256
Rätt dom curlade barnen skall inte utsättas för smuts alls, sen finns det så många sjuka hus /skolar med mögel problem i Sverige, googla enstegstätade putsfasader, sen är ventilationen ett stort problem i Svenska hus, tilluft via ventilationssystem är inte så smart, där har du dom främsta skälen till att Svenskar är så drabbade av allergier och astma, så var det inte när jag var ung.. lite siffror ---------> http://www.forskasverige.se/vardet-av-forskning/astma-och-allergi/

Jepo, vi får se hur det utvecklar sig, men att vi har hög andel med luftvägsproblem kan ju få oanade konsekvenser. . Barn är väl ändå mer motståndskraftiga, så den direkta dödligheten kanske inte drar iväg.

En orsak till oro är ju hur skadorna avinfektionen påverkar lungorna om 30-50 år, då de börjar åldras. Det är väl då man ser effekten.
Citera
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Massa skrämda finnar vid slussen idag som klagade på Sverige och vår spridning. Det är nu Sveriges fel om corona kommer till Finland. Man ba jaha åk hem till Finland då.
Citera
2020-03-06, 12:07
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Vilket ”skitsnack” hö,hö. Gärna en källa på detta påstående. Isåfall klarar viruset att överleva i vattnet och att han måste gjort ett jädra plask för att bli kontaminerad.

Och är det så att man kan bli smittad på viset du menar på, borde ju allt dricksvatten vara fördärvat med.

Åter igen, dödligheten på detta virus är otroligt låg. I Sverige har inte en enda dött, medans vi har flertalet dödsfall av vinterkräksjukan tex.

More than 300 of the cases of SARS in Hong Kong had been linked to a large apartment complex in which the virus spread through the sewage system and environmental contamination, a Hong Kong government investigation found.

https://www.euronews.com/2020/02/12/coronavirus-outbreak-hong-kong-building-quarantined-amidst-fears-of-transmission-through-p
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dramalamadingdong
Ja bra att ingen dött än hos oss eller våra grannar. Tyckte den sidan var bra men nu behöver jag en ny mer pålitlig, vet du vilken?

CNN rapporterar nu att de satt upp ”drive-thru corona testing booths” där man swabbar alla som kör in och de behöver inte kliva ur bilen och sjukpersonal behöver inte exponeras. Bra initiativ av en amerikansk borgmästare.
Du har ju som alternativ: https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/

Men jag tror mig ha sett fel även där.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
... VI VET redan att viruset muterar.

Förhoppningsvis blir det lite svagare och mildare för varje gång.

Skulle skrivit NÄR viruset muterar så klart. Det kan mutera åt båda hållen, farligare eller mildare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Finns ju ingen avrådan från Sverige mot att resa till Italien. Men Ryssland har haft avrådan

Deputy Prime Minister Tatiana Golikova said Russia would also stop issuing visas for regular and transit travel to Iranian citizens from Feb. 28 and was advising Russians against traveling to Italy.
Jo, men dock inte från UD
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McMackan
Helt seriöst, ska jag länka till en studie som motbevisar en bluff studie?
Hur tänkte du där?

Du är bluffen här, svara nu på vad jag frågade dig eller håll tyst...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in