Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Har jag skrivit att det inte är verkligt? Det är klart att det är verkligt, men det vissa påstår har inte hänt än så då bör man inte använda det som argument.
Att dra paralleller från mänsklighetens historia är synnerligen adekvat eftersom mänskligheten är på samma pöbelaktiga nivå idag som för tvåtusen år sedan.
Vilken lögn? Jag har en åsikt medan många här verkar säga att det som ännu inte hänt har hänt. Hur var det nu med sannolikhet och sanningen?
Det jag säger är att en säsongsinfluensa inte är att leka med 200 dör i Sverige varje år trots att det finns vaccin. Det är ju du som förminskar säsongsinfluensan och hävdar att det här är mycket värre trots att inget av det är förefintligt i verkliga termer.
En vanlig förkylning är mycket farlig för äldre-äldre och multisjuka så begreppet farligt är knappast rätt begrepp att diskutera.
Världen ser annorlunda ut idag 2020 än t.ex under spanska sjukan så förutsättningarna är annorlunda, människor flyger överallt vilket gör en pandemi mycket svår att stoppa.
Men snälla nån det är inget åsikt att Corona-viruset är 20-30 gånger dödligare än vanlig influensa eller tror du att WHO har hittat på.
Börjar du bli senildement eller vad är problemet?
Har du sett vad som händer i Italien du förstår väl att det inte är som en vanlig influensa.
Om en vanlig förkylning är farlig vad tror du händer när äldre och multisjuka blir smittade med Corona som är många resor värre.
Tänk lite för en gångs skull.